Forza's Mustang 2 1975 fastback
Moderator: Shelby GT-H
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Hij staat sinds gisteren terug op zijn voorste wielen.
De rechterkant van de voorophanging is dus ook gestoken.
Was al even geleden dat we hem zo gezien hadden.
Niet letten op de interim wielen
De rechterkant van de voorophanging is dus ook gestoken.
Was al even geleden dat we hem zo gezien hadden.
Niet letten op de interim wielen
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
terug op de pootjes. het werk vordert al snel. gelukkig maar. wanneer denk je dat het werk klaar is?
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Ik had 2 quarter panels laten afkomen met de vorige zending uit de USA.
De eerste zijde die er aan moest geloven was de linkerkant.
Deze zijde had de vorige eigenaar als eens opgelapt met een quarter panel van een ander model, daarom zat ik bij het strippen plots met 2 tankgaten.
De pasvorm van repo stukken is meestal niet wat het moet zijn, ook bij deze heb ik rondom moeten slijpen omdat deze te groot zijn.
Maar goed de plooien zitten op de juiste plaats, de rest is bijzaak.
Aftekenen:
Junk:
Hier zit wat werk achter:
De uitsparing van de tankbuis was door de jaren serieus aangetast daarom een nieuw stuk ingelast:
Nieuw paneel, juist nog las afwerken en terug epoxy primer:
De eerste zijde die er aan moest geloven was de linkerkant.
Deze zijde had de vorige eigenaar als eens opgelapt met een quarter panel van een ander model, daarom zat ik bij het strippen plots met 2 tankgaten.
De pasvorm van repo stukken is meestal niet wat het moet zijn, ook bij deze heb ik rondom moeten slijpen omdat deze te groot zijn.
Maar goed de plooien zitten op de juiste plaats, de rest is bijzaak.
Aftekenen:
Junk:
Hier zit wat werk achter:
De uitsparing van de tankbuis was door de jaren serieus aangetast daarom een nieuw stuk ingelast:
Nieuw paneel, juist nog las afwerken en terug epoxy primer:
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Twee tankgaten, het moet ook niet gekker worden. Mooi werk!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Ik zou willen dat ik zo kon plaatwerken.......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
anders ik wel! wat een werk weer hier. Ik schrok van de rot en de enorme gaten, maar nu gaat het helemaal goed komen met het paard,
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Mooi werk!! Toch mooi dat er mensen zijn die zoveel tijd, energie en geld in een tweetje willen steken!!
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Thx, elke Mustang heeft zijn charmes en is het waard om gerestaureerd te worden.
We hebben vooral deze gekozen omdat je ze zeker als fastback niet veel ziet rondrijden.
Zoals reeds gezegd heb ik mij deze 13 inch velgjes gekocht:
Normaal zou hierop een 185/70 passen maar heeft iemand ervaring met een 205/60?
Ik zou kiezen voor de laatste omdat deze bruter op de auto staan.
Heeft iemand deze bandenmaat zitten en eventueel een foto van?
Anders zou ik de banden al bestellen , op de velgen trekken en dan eventueel de kassen aanpassen.
We hebben vooral deze gekozen omdat je ze zeker als fastback niet veel ziet rondrijden.
Zoals reeds gezegd heb ik mij deze 13 inch velgjes gekocht:
Normaal zou hierop een 185/70 passen maar heeft iemand ervaring met een 205/60?
Ik zou kiezen voor de laatste omdat deze bruter op de auto staan.
Heeft iemand deze bandenmaat zitten en eventueel een foto van?
Anders zou ik de banden al bestellen , op de velgen trekken en dan eventueel de kassen aanpassen.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Al even geleden dat ik iets gepost heb.
Ik heb wat minder tijd maar we zien het nog altijd zitten .
Moet een van de leukste dingen zijn om te doen:
Dozen van langverwachte levering open maken.
Dan heb ik eigenlijk zeer lang gewerkt aan de deur van de bestuurderszijde.
Deze was geheel rot, maar omdat de stukken van dit model schaars zijn en belachelijk duur, heb ik er wat werkuren ingestoken.
Scharnieren ook gereviseerd met nieuwe Pins and bushings:
Uiteindelijk in de Epoxy primer gezet en gemonteerd:
"De ruwbouw" aan de linkerzijde is klaar, gelukkig is de andere kant maar de helft zoveel werk.
Ik heb wat minder tijd maar we zien het nog altijd zitten .
Moet een van de leukste dingen zijn om te doen:
Dozen van langverwachte levering open maken.
Dan heb ik eigenlijk zeer lang gewerkt aan de deur van de bestuurderszijde.
Deze was geheel rot, maar omdat de stukken van dit model schaars zijn en belachelijk duur, heb ik er wat werkuren ingestoken.
Scharnieren ook gereviseerd met nieuwe Pins and bushings:
Uiteindelijk in de Epoxy primer gezet en gemonteerd:
"De ruwbouw" aan de linkerzijde is klaar, gelukkig is de andere kant maar de helft zoveel werk.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
ah, je bent al bijna klaar joh! zo te zien heb geen ervaring met 205jes maar ik onder de SG 15 inch-wielen zitten. de exacte maat weet ik niet zo. die wolfracers zullen je hatchback goed staan! die portier scharnieren kunnen inderdaad vreselijk roesten, hè. niet normaal met die dingen. zoals altijd: ben benieuwd naar het eindresultaat.
harru
harru
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Hij gaat lekker! Vooral doorgaan!!
gr
gr
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Denk toch een 205 te nemen hoor, ik ga liever een maatje breder als smaller als ik het originele niet meer kan krijgen.
Had graag dit jaar de rechter zijkant ook gedaan.
Heeft vrijwel dezelfde staat als de linkerkant, juist de wielkas zelf is iets beter.
Het zoveelste schijfje op de slijpschijf gestoken en erin gevlogen:
Het waren toch artiesten ze :
Gelijk ik zei is de wielkas iets beter, juist hier en daar een stukje:
Vandaag vooral bezig geweest met de nieuwe skin te passen zodat ik volgende keer wielkas en achtervleugel kan aflassen.
Had graag dit jaar de rechter zijkant ook gedaan.
Heeft vrijwel dezelfde staat als de linkerkant, juist de wielkas zelf is iets beter.
Het zoveelste schijfje op de slijpschijf gestoken en erin gevlogen:
Het waren toch artiesten ze :
Gelijk ik zei is de wielkas iets beter, juist hier en daar een stukje:
Vandaag vooral bezig geweest met de nieuwe skin te passen zodat ik volgende keer wielkas en achtervleugel kan aflassen.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Hoi welkom
Succes met je werkzaamheden, ik zag dat je al voortvarend aan de slag bent gegaan, leuk.
En Harry het velgen probleem wordt ook opgelost
gr
remco
Succes met je werkzaamheden, ik zag dat je al voortvarend aan de slag bent gegaan, leuk.
En Harry het velgen probleem wordt ook opgelost
gr
remco
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Da's mooi. Ben dan benieuwd welke velgen het gaan worden. in ieder geval: ik merk dat je met brede banden toch beter en meer 'solide' rijdt dan op de smalle originele 13-inchers.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Forza's Mustang 2 1975 fastback
Er is nog een lange weg te gaan maar, er is toch al een heel deel (vuil) werk achter de rug.
De 31 ste vorige maand is hij trouwens 40 geworden, dat is al eens een leeftijd om hem terug de baan op te brengen he.
De 31 ste vorige maand is hij trouwens 40 geworden, dat is al eens een leeftijd om hem terug de baan op te brengen he.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;