Restauratie '66 coupé

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Weer tijd voor een kleine update. We hebben weer veel kleine stapjes gemaakt. We hebben uiteindelijk besloten om de kromming die we hadden, eruit te halen. Toen we het achterscherm plaatsten zat er wel erg veel ruimte tussen. We hebben de gok gewaagd en het recht getrokken en strak getimmerd.

Image
Image
Image

Vervolgens achterplaat erop gemonteerd en pastte perfect. Echterrrrrrr, rechts achter klemde hij bij de achterklep. Blijkt dat het rechter acterscherm 0,5 cm langer was.... lang leven chinees plaatwerk en 50 jaar oude mallen.
Wat nu..... na lang beraad en twee baco's verder besloten het deel achter het scherm los te halen, de halve cm naar binnen te timmeren en alles weer monteren.

Image
Image
Image
Image
Image

Als laatste de plaat er weer op gelast en is het geheel weer compleet EN OP MAAT..... :D
Image
Image
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Recentelijk op mijn oude laptop een filmpje gevonden van de Mustang. Deze was ik helemaal vergeten en wil ik graag met jullie delen.
Dit was in 2012 en de laatste keer dat ik de motor heb gestart. Hierna zijn we begonnen met het restaureren. Ik weet het, nog steeds niet klaar....
:( Nee, helaas. Door 2 kinderen, een studie, drukke baan kan ik helaas hier niet fulltime aan werken.
Maar er zit nu wel wat meer schot in de zaak. Doel is om deze dit jaar helemaal af te lassen zodat hij volgend jaar naar de spuiter kan.

Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Weer wat vorderingen gemaakt. :D
Wielkast links is eindelijk klaar. Wat een klus. De binnen spatborden pasten voor geen meter. In stukken erin moeten zetten en passend gemaakt. Erg tijdrovend.
Vervolgens begonnen met de beschermlaag achter (rear valance). Wat blijkt de naad met het scherm Links achter is net zo breed als het Panama kanaal..... :shock:
Wat nu.... besloten stuk in te slijpen en naar binnen te trekken. Dicht lassen en netjes afwerken.
Heeft weer wat moeite gekost, maar resultaat is er wel naar. Naad zit er strak op :D.
Image
Image
Image
Image
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door edgar »

Dit verdient wel een reactie.

Ik mag er graag naar kijken. Een best project zo over al die jaren. Dan is ook de kunst om de liefde en focus niet te verliezen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
FrankS
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 apr, 2016 21:37
Locatie: Achterhoek

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door FrankS »

Stap voor stap...dan kom je er vanzelf! :) Mooi om te zien!
Uiteindelijk staat er vanzelf weer een Mustang.
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Bedankt voor de aanmoedigende berichten, die kan ik wel gebruiken!! Inmiddels gaan we nu via de bestuurderszijde naar voren. De vloerdelen zitten erin. Welliswaar nog gepuntlast, dichtlassen doen we op een later moment als alles erin zit. De Torquebox zit er ook in en is wel helemaal vastgelast. Die gaat geen kant meer uit. Uiteindelijk besloten om rechter binnen voorscherm ook maar te vervangen. Wilde eerst alles uitkloppen, maar het was in zo'n slechte staat dat we maar gelijk vervangen hebben.
Het buitenvoorscherm is een drama. Man man man past voor géén meter..........:censored:
Klap op de vuurpijl even onoplettend geweest en het scherm flikkert op de grond, resultaat is deuk erin en de punt die bij het raam komt ingedeukt is..... kunnen het uiteindelijk wel weer recht kloppen, maar was niet nodig geweest. Afgelopen dinsdag weer even een dip momentje gehad.
Hele avond gewerkt en eigenlijk geen voortgang geboekt....

In het weekend een you tube filmpje gevonden (lang leven you tube!!!) over hoe een repro scherm passend te maken. Hij loopt tegen dezelfde issues aan als ik, hoef ik iig het wiel niet zelf uit te vinden.
Vanavond maar eens werk van maken.

Ondertussen van USA2YOU ook bericht ontvangen dat de laatste onderdelen, onderweg zijn naar hun loods. Een aantal maanden geleden een bestelling gedaan. Onderdelen voor de voorwiel ophanging, dikkere sway bar en een subframe connector. Plus nog wat kleinmateriaal zoals poly bushings enz.
Ze houden me erg goed op de hoogte van de status. Duurt zo lang omdat de leveranciers allemaal aangeven dat het door Corona komt en daardoor langer duurt. Het is niet anders. Voorlopig wacht ik met bestellen tot het weer wat rustig wordt in de VS. iig wel weer via USA2YOU. Erg tevreden over hun klantenservice en hoe ze je te woord staan!

Ik verwacht dat de Mustang straks een heel stuk strakker op de weg gaat liggen. Kan niet wachten!
Foto's van bovenstaande volgen snel :D
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door peer »

Ik had dit soort dingen ook, repro past af en toe voor geen meter, er zitten echt grote fouten in die mallen.
Zo bijvoorbeeld ook die schermen links achter (van dynacore) die kloppen gewoon niet, vergelijk ze maar eens met rechts, zit gewoon een hele andere vorm in bij de aansluiting aan de bovenkant. Op youtube staat het er vol van.

En ja ik heb ook wel eens wat laten vallen of te ver doorgebogen (of nog erger een stuk te ver weg geslepen). En dan ben je de rest van de avond aan het herstellen :oops:

Dat vergeet je allemaal als je straks weer lekker kan rondrijden. Ik heb al meerdere keren tegen mezelf gezegd: 'dit is echt de laatste, ik doe dit nooit meer' En nu ben ik toch weer bezig ;)
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door falcongek »

Respect!

Goed dat je zo lang volhoudt.
Ben zelf uiteindelijk ook 8 jaar met de Falcon bezig geweest.
En inderdaad kinderen, drukke baan, avondstudie.
Denk maar zo, dan heb je later als je groot bent een betere baan en kan je meer geld aan de auto spenderen :!: :lol:
Althans dat houdt mij nu op de been :lol:

Succes,
Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Inmiddels zijn we weer twee jaar verder…. Het einde van het laswerk nadert. Waar we eerder hadden besloten om bepaalde plekken te plamuren, hebben we vorig jaar toch besloten om plaatdelen te vervangen.
De Mustang heeft een aardig leven achter de rug…
Of het was iemands eerste auto of hij heeft mee gedaan met een crash derby 🤣🤣.

Veel weer gedaan en laatste twee jaar druk bezig geweest met onderdelen bestellen en zelf ook opknappen.

Eerst maar begonnen met verwijderen van de beugels.
Ik ga namelijk een exportbrace plaatsen en vind het persoonlijk niet mooi dat de beugels er onderuit steken.
Before:
Afbeelding
After: Het is idd de andere kant. Maar kon de foto niet vinden van dezelfde kant.
Image

Binnenkant van het binnen zijscherm zat vol met butsen. Eerste wilden we het zoveel mogelijk uitdeuken en dan rest plamuren. Maar dat voelde uiteindelijk niet goed. Dus laten we het maar goed doen.
Plaat eruit en nieuw erin.
Image
Image

Torque boxes zijn geplaatst. Wat een klus…..
Image

Daarnaast nog veel kleine las werkzaamheden. Het dakraam is ook gelast. Ivm warmte en krom trekking van het dak hier ruim 2 dagen over gedaan. Elke keer rustig lassen. Laten afkoelen enz…

Nu komen langszaam aan de wat leukere klusjes.
Eerstens niet te vergeten de Shelbydrop 😇.
Image
Image
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

In de tussentijd ben ik begonnen aan het motorblok. Met enorm veel dank aan Big_Fun_58 die de koppen onderhanden heeft genomen. Hij heeft ze lekker flowend gemaakt en een groot deel van de onderdelen vervangen. Er was weer eerste klasse prutswerk gedaan door voorgaande eigenaren. Dat is nu helemaal rechtgetrokken.
Image
Image

Daarna voorzien van een likje verf.
Image

In de tussentijd kwam het nieuwe inlaatspruitstuk binnen.
Deze ook maar ingekleurd 😃.
Image

Image

De Oil pan bleek uiteindelijk te lekken…. Wat nu, nieuwe halen of eerst maar maken. Er is zoveel nieuw aan de auto, hierdoor toch maar besloten eerst te maken. En ook die netjes blauw te maken.
Image

Image

Image

Het blok had ik al schoongemaakt en gespoten.
Nieuwe Crower cam geplaatst en dees het blok opgebouwd.
Image
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door Dakloos »

Goed bezig! Wat heb je vreemde deuken in het ondiepste gedeelte van je carterpan zitten. Heb even gekeken bij mijzelf maar ik heb ze niet.

Die koppen zien er prachtig uit zeg. Die grotere uitlaatpoorten vallen gelijk op. Knap stukje werk Jan!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
19Mustang66
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
Locatie: IJsselstein

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 19Mustang66 »

Hi Erwin,
Thnx!! 😃
Maatje van me heeft een Kever waar het blokje weer een beetje TLC nodig heeft. Heb hem gelijk Jan aangeraden en die heeft die koppen ook weer prachtig aangeleverd!!
Ben echt onwijs blij dat Jan mij hierbij heeft geholpen.

Wat betreft de carterpan, ik verbaasde mij hier ook over.
Maar goed er is echt een hoop aan de auto geknutseld.
Er zat zelfs een tank dop van een 71’er op.
Vind het voor nu even prima zo, concourse gaat deze toch niet worden. Haha.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door Big_fun_58 »

19Mustang66 schreef: za 11 jun, 2022 13:50 In de tussentijd ben ik begonnen aan het motorblok. Met enorm veel dank aan Big_Fun_58 die de koppen onderhanden heeft genomen. Hij heeft ze lekker flowend gemaakt en een groot deel van de onderdelen vervangen. Er was weer eerste klasse prutswerk gedaan door voorgaande eigenaren. Dat is nu helemaal rechtgetrokken.
Image
[imgr]
Het was een plezier om deze set voor je te mogen opknappen. Ik heb me mooi uit kunnen leven. Mijn beste set tot nu toe. Daar ga je veel plezier van beleven. Je ben ècht een superaardige gozer dus het is je gegund.. Geniet ervan. :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
ShelbyTribute
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 jan, 2022 07:17

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door ShelbyTribute »

Mooi verhaal tot zoverre! Ga het volgen, aangezien ik met mijn 67er ook dit traject ga doorlopen 8)
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Restauratie '66 coupé

Bericht door 67gt500 »

Mooie vorderingen gemaakt.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”