Pagina 1 van 1

SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 11:59
door Freeksen
Een maat van mij is van 2 v8'en 1 aan het maken en heeft dus veel spullen over.

Ik vroeg mij af of sway bars en dergelijke bij een V8 nog dikker zijn als die van de v6 etc.

Eigenlijk vraag ik me dit van de gehele voor en achterwiel ophanging af of het nog de moeite is om dit over te zetten
(wellicht zelfs de achteras, want ik sta nu elke keer met 1 wiel te spinnen voor het stoplicht :p heeft een V8 een ander diff dan de V6?)

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 13:25
door fuel66
Ja en ja :D

beetje meer uitleg: swaybar van GT is iets dikker dan V6, de dikste zit onder een Cobra. Van GT naar V6 zal je weinig verschil merken, heb zelf de Cobra swaybar en ja dat merk je wel wat stevigheid aangaat, zowel voor als achter. Tuurlijk is de achteras met diff. anders dan bij V6, probleem bij overzetten kan je transmissie zijn, of je zet de hele motor over :D

wat body aangaat zijn er weinig verschillen wat onderdelen aangaat, de veren zijn iets lander dan V6, dit omdat het motorblok zwaarder is. deze fout komt vaak aan het licht als men nieuwe veren besteld voor de V6, en daar V8 veren voor terugkrijgt: je Stang staat stock dan ineens 1.5 cm hoger dan stock!. je snapt hoe lelijk dat staat!.

Bekabeling is ook anders onder dashboard. Mocht hij meer onderdelen kwijt willen, moet hij dat ff plaatsen hierzo, zoek ook nog wel het 1 en ander.

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 13:37
door Freeksen
Super, maakt mij niet uit dat het niet veel scheelt, dan gaan iig de swaybars er bij mij onder.
(shocks en veren van een v6 zou ik nog een keer bij Jeroen in Haarlem ophalen maar dat is er nog nooit van gekomen helaas)

Ik snap dat er een diff in zit :P maar is die ook met ietsje sper, want nu bij die V6 als je gas geeft blijf je gewoon met 1 spinnend wiel staan.

Waarom denk je dat het een probleem met de bak zou kunnen opleveren? andere gears in de V8 achteras?

stuur maar ff een pb'tje met wat je nodig hebt, dan vraag ik hem wel voor je.

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 13:44
door fuel66
Yep dat bedoel ik met diff: V8= beide wielen spinnen bij burn-out, V6 maar 1 wiel. Idd andere overbrenging in gears, kan je huidig versn.bak denk ik niet aan, maar kan het mis hebben hoor.

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 14:29
door Freeksen
jippie

Ik hoop dat iemand hier dat weet!

MELD U!

hehehe zou leuke upgrade zijn!

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 14:46
door 72grande
De V8 achteras heeft ook nog eens 2 horizontaal gemonteerde schokdempers (dus 4 in totaal op die as). Die zul je met de gestandaardiseerde productiemethode ook wel op een V6 kwijt kunnen, denk ik.

Ik denk dat je even moet zoeken op Amerikaanse fora, je zult vast niet de eerste zijn die dit bedenkt.

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 14:55
door Freeksen
Goed idee marc.

Dit al gevonden:

94-98: The 28 spline V6 and GT Axles are 100% swapable. Not the 31 spline Cobra
99-04: The 28 spline V6 and GT Axles are 100% swapable. Not the 31 spline Cobra, Mach 1, Bullitt

en hier zeggen ze nog dat het wel goed komt als je maar binnen het zelfde jaar blijft.

http://mustangforums.com/forum/v6-1994- ... -swap.html

Re: SN95 V6/V8 verschillen?

Geplaatst: ma 03 dec, 2012 15:57
door Mack
SN95Forums.com is een speciaal forum voor 94-04 Mustangs, met een hoop mensen die hun auto hebben verbouwd, dus die weten het vast.