Upgraden motor '99 3.8L V6 - met wat vragen..
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 23:07
Hallo allen,
Ik heb wat mod's in gedachte voor mijn 1999 35th Anniversary 3.8L V6 Convertible. En wel de motor (met 204570km op de teller).
Recent heb ik een complete Windstar intake kit op de kop getikt. Deze split port upper intake komt in de plaats van de originele incl. alle hardware hiervoor.
Geeft een 'cleanere' look en ga de motor en klepdeksels kleurtje geven.
Omdat ik ook de lower intake gaskets wil vervangen, gaat ook de lower intake eraf.
Ik heb heel soms een zacht tikkende klep (cil. 2 passagierszijde).
Omdat de onderste intake eraf gaat kom ik hierbij z.g.a. ook bij de valve lifters (met cam rollers). Deze wil ik vervangen.
Daarnaast zat ik te denken om de originele rockers te vervangen voor roller rockers.
Hier komen de vragen ;
- roller rockers:
1) wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de originele? PK/koppel winst?
2) heb ik dan ook nieuwe pushrods nodig? Zou graag de huidige hergebruiken..
3) welke (goede) roller rockers zijn er voor de 1999 3.8L V6? Iemand een linkje?
4) welk vet te gebruiken bij montage?
- valve lifters:
1) zijn er betere te krijgen dan de originele voor deze set-up? (met gebruik van huidige pushrods).
- reinigen onderdelen:
1) ultrasoon apparaatje kopen? Kosten? Waar..iemand linkje? (kan ik ook gelijk de injectors reinigen).
2) welke schoonmaak vloeistof? Aceton, carburateur reiniger in literfles (is dat verkrijgbaar??), wasbenzine, thinner, terpentine, remmenreiniger?
Over de intake montage heb ik alle info gevonden, moet geen probleem opleveren.
Plaats ook gelijk nieuwe blauwe silicone koelwater slangen.
Hopelijk kunnen jullie helpen aan info en technische kennis
Groetjes, Perry!
Ik heb wat mod's in gedachte voor mijn 1999 35th Anniversary 3.8L V6 Convertible. En wel de motor (met 204570km op de teller).
Recent heb ik een complete Windstar intake kit op de kop getikt. Deze split port upper intake komt in de plaats van de originele incl. alle hardware hiervoor.
Geeft een 'cleanere' look en ga de motor en klepdeksels kleurtje geven.
Omdat ik ook de lower intake gaskets wil vervangen, gaat ook de lower intake eraf.
Ik heb heel soms een zacht tikkende klep (cil. 2 passagierszijde).
Omdat de onderste intake eraf gaat kom ik hierbij z.g.a. ook bij de valve lifters (met cam rollers). Deze wil ik vervangen.
Daarnaast zat ik te denken om de originele rockers te vervangen voor roller rockers.
Hier komen de vragen ;
- roller rockers:
1) wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de originele? PK/koppel winst?
2) heb ik dan ook nieuwe pushrods nodig? Zou graag de huidige hergebruiken..
3) welke (goede) roller rockers zijn er voor de 1999 3.8L V6? Iemand een linkje?
4) welk vet te gebruiken bij montage?
- valve lifters:
1) zijn er betere te krijgen dan de originele voor deze set-up? (met gebruik van huidige pushrods).
- reinigen onderdelen:
1) ultrasoon apparaatje kopen? Kosten? Waar..iemand linkje? (kan ik ook gelijk de injectors reinigen).
2) welke schoonmaak vloeistof? Aceton, carburateur reiniger in literfles (is dat verkrijgbaar??), wasbenzine, thinner, terpentine, remmenreiniger?
Over de intake montage heb ik alle info gevonden, moet geen probleem opleveren.
Plaats ook gelijk nieuwe blauwe silicone koelwater slangen.
Hopelijk kunnen jullie helpen aan info en technische kennis
Groetjes, Perry!