Pagina 2 van 2

Re: Mustang 1977

Geplaatst: wo 24 okt, 2012 18:38
door Mack
1967coupe schreef:Claxon is belangrijk voor als je remmen het opgeven!
Waar zouden we toch dit soort adviezen moeten krijgen als dit forum niet bestond :lol: :lol: :lol:

Re: Mustang 1977

Geplaatst: do 25 okt, 2012 07:49
door Mustangdriver
Welkom op het forum. Leuk project met een persoonlijke toets. Zoals de meeste mensen al aangaven hoef je de motor niet terug te reviseren.

Vanwaar ben je ? Ik heb een vriend met een 74er, misschien heeft die nog iets liggen voor jou of kan ie helpen.

Groeten
Geoffrey

Re: Mustang 1977

Geplaatst: do 25 okt, 2012 18:19
door walter
Welkom op het forum. Je zou eens kunnen informeren bij Adelbert van The Mustang Garage. Hij is een enorme liefhebber en kenner van de Mustang II.

Re: Mustang 1977

Geplaatst: do 25 okt, 2012 18:41
door 78ghiaT5
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met rubbers IN de motor. Zoals voorgaande leden zeggen: vervangen van vloeistoffen en zo'n sterke Cologne V6 moet gewoon lopen. Kijk wel nog even of de carburateur schoon is van binnen. dat scheelt ook. Laat ons weten hoe het loopt.

harry

Re: Mustang 1977

Geplaatst: do 25 okt, 2012 19:51
door Mack
78ghiaT5 schreef:Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met rubbers IN de motor.
Ik denk dat hij pakkingen bedoelt.

Re: Mustang 1977

Geplaatst: vr 26 okt, 2012 03:45
door DennisII
Klepsteel seals
Krukas seals voor en achter
Waterpomp seal
Zijn allemaal rubbers in de motor toch?!

Maar als deze zijn vervangen met de laatste revisie dan zie ik geen probeemen. Gewoon even de motor rustig warm rijden, kijken of er geen grote lekkages zijn en dan flink wat km's maken zodat alles zich weer lekker kan zetten en de sealtje weer soepel worden door de warme olie.
Ook de koelwater slangen controleren op droogte scheurtjes en evt vervangen.Ik neem aan dat de motor ook nog moet inlopen aangezien hij maar 18 km heeft gelopen na de revisie. Hiervoor ook je juiste inloop procedure volgen dan kan hij weer jaren mee.
Succes

Re: Mustang 1977

Geplaatst: vr 26 okt, 2012 04:50
door hollandranch
DennisII schreef:Klepsteel seals
Krukas seals voor en achter
Waterpomp seal
Zijn allemaal rubbers in de motor toch?!

In het Engels word vaak het woord Seal gebruikt bij weather striping, dus die rubbers rond de ramen en deuren, pakkingen is vaak gaskets en rubbers zijn ook condooms maar die vind je meer op de achterbank :wink:

Re: Mustang 1977

Geplaatst: vr 26 okt, 2012 17:58
door 78ghiaT5
precies, Dennis, jij bedoelt gaskets. zo noem ik die dingen doorgaans ook, geen seals.

Harry

Re: Mustang 1977

Geplaatst: vr 26 okt, 2012 19:12
door DennisII
Haha zo zie je maar, ook nog een woordenboek op het forum.

Een seal is vrij vertaal gewoon een afdichting. En of dat nu gaat om een deur, raam of krukas dat maakt niet uit.
Alleen voor de kenner zal het plaatje gelijk veranderen als er wordt gesproken over een deur seal (rubberen strip) of over een krukas seal (olie keerring)

https://www.google.nl/search?q=oil+seal ... 80&bih=603" onclick="window.open(this.href);return false;

Ander is dat bij een gasket (pakking) wat meestal gewoon een plat gaval is, gemaakt van een papier achtig materiaal.

https://www.google.nl/search?q=gasket&h ... 80&bih=603" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe ging dat verhaal ook al weer over die schoenmaker? :)