Moet ik hier nou weer mee?
Moderator: Shelby GT-H
Moet ik hier nou weer mee?
Goed, ging ik dus vanavond voor het eerst in m'n leven een '73 Mustang hardtop bekijken met in m'n achterhoofd wat tips en info die ik hier had gekregen (waarvoor dank!).
Prachtige bak, van afstand dan, helaas. Ik had geen concours-staat verwacht en zou wel wat willen sleutelen maar er zat meer roest en "rarigheid" aan dan ik verwachtte. Ik heb hier wat foto's geplaatst: http://vincentmobile.blogspot.nl/2012/1 ... eview.html
De motor klonk goed maar was warm toen we aankwamen. De auto zat onder de tectyl, ook binnenin de kofferbak. Er zitten een soort "kuilen" aan weerszijde van de kofferbak en in eentje stond 1cm water en natuurlijk was daar ook... roest. In de "kuil" aan de andere kant zat een gaatje. Volgens de verkoper hoorde dat zo om het water juist weg te laten lopen. Is dat echt normaal???
Verder rook de auto muffig van binnen en stond er condens aan de binnenkant van het glas op de tellers. Het vocht zou binnen komen door de scheur in de voorruit. Ik vermoed echter dat het ergens anders door komt. Enig idee of de scheur zoveel vocht naar binnen kan laten?
Ook hadden ik en m'n collega het idee dat de auto niet heel erg goed gespoten/gerold was. De klep van de kofferbak leek ook niet helemaal goed bij de auto te passen...
Ik ben heel erg benieuwd om feedback die jullie willen geven. het was voor mij een erg leerzame ervaring. Ik denk dat ik deze auto alleen zou kopen om 'm helemaal te strippen en opnieuw te laten spuiten. Is 5000 euro dan een reeel bod?
Hartelijke groeten weer,
Vincent.
Prachtige bak, van afstand dan, helaas. Ik had geen concours-staat verwacht en zou wel wat willen sleutelen maar er zat meer roest en "rarigheid" aan dan ik verwachtte. Ik heb hier wat foto's geplaatst: http://vincentmobile.blogspot.nl/2012/1 ... eview.html
De motor klonk goed maar was warm toen we aankwamen. De auto zat onder de tectyl, ook binnenin de kofferbak. Er zitten een soort "kuilen" aan weerszijde van de kofferbak en in eentje stond 1cm water en natuurlijk was daar ook... roest. In de "kuil" aan de andere kant zat een gaatje. Volgens de verkoper hoorde dat zo om het water juist weg te laten lopen. Is dat echt normaal???
Verder rook de auto muffig van binnen en stond er condens aan de binnenkant van het glas op de tellers. Het vocht zou binnen komen door de scheur in de voorruit. Ik vermoed echter dat het ergens anders door komt. Enig idee of de scheur zoveel vocht naar binnen kan laten?
Ook hadden ik en m'n collega het idee dat de auto niet heel erg goed gespoten/gerold was. De klep van de kofferbak leek ook niet helemaal goed bij de auto te passen...
Ik ben heel erg benieuwd om feedback die jullie willen geven. het was voor mij een erg leerzame ervaring. Ik denk dat ik deze auto alleen zou kopen om 'm helemaal te strippen en opnieuw te laten spuiten. Is 5000 euro dan een reeel bod?
Hartelijke groeten weer,
Vincent.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
Re: Moet ik hier nou weer mee?
ik liet hem staan , ik denk dat er nog veel meer naar voren komt
Groet Arjan
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Moet ik hier nou weer mee?
staan laten !
Met alle respect voor de 73 jonges maar als ik nu al zie wat er aan gedaan moet worden, is het dus investering na genoeg niet waard wil je het enig sinds "winst gevend" houden.
Je bekijkt zo'n auto in minder dan een uur en je krijgt dan de eerste indruk. Straks als je hem thuis gaat bekijken en hem eens goed gaat poetsen ( is altijd een mooie om dingen tegen te komen ) kom je nog meer dingen tegen waar je nu toch nog overheen gekeken hebt.
Er zijn vast betere te koop en ik ben zelf van mening dat je beter iets meer kan besteden aan een goede, dan iets minder aan een slechte.
Met alle respect voor de 73 jonges maar als ik nu al zie wat er aan gedaan moet worden, is het dus investering na genoeg niet waard wil je het enig sinds "winst gevend" houden.
Je bekijkt zo'n auto in minder dan een uur en je krijgt dan de eerste indruk. Straks als je hem thuis gaat bekijken en hem eens goed gaat poetsen ( is altijd een mooie om dingen tegen te komen ) kom je nog meer dingen tegen waar je nu toch nog overheen gekeken hebt.
Er zijn vast betere te koop en ik ben zelf van mening dat je beter iets meer kan besteden aan een goede, dan iets minder aan een slechte.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Nou, de kleur is wel erg leuk
Je moet maar één ding doen bij deze auto, en dat is hard wegrennen en niet omkijken! Natuurlijk hoort er geen gaatje te zijn waardoor het water kan weglopen. Ik snap ook niet wat er met die voorruit is gebeurd (dat is geen steenslag), maar zie wel dat er een steuntje ontbreekt. Met al dat water en vocht ga je nog veel meer ellende tegenkomen.
Technisch gesproken kun je alles opknappen, dus ook deze auto. Dat zou je alleen moeten doen als je daar heel erg veel zin in hebt en dan is 5000 euro echt te veel geld. En inderdaad ook niet economisch rendabel …
Je moet maar één ding doen bij deze auto, en dat is hard wegrennen en niet omkijken! Natuurlijk hoort er geen gaatje te zijn waardoor het water kan weglopen. Ik snap ook niet wat er met die voorruit is gebeurd (dat is geen steenslag), maar zie wel dat er een steuntje ontbreekt. Met al dat water en vocht ga je nog veel meer ellende tegenkomen.
Technisch gesproken kun je alles opknappen, dus ook deze auto. Dat zou je alleen moeten doen als je daar heel erg veel zin in hebt en dan is 5000 euro echt te veel geld. En inderdaad ook niet economisch rendabel …
Marc
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Is dit niks voor je?
Ziet er denk ik beter uit dan die andere.
Staat op MP en niet van mij......
gr
Ziet er denk ik beter uit dan die andere.
Staat op MP en niet van mij......
gr
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Daar heb ik op gereageerd en denk er nog over na. Nadeel is dat de wielkast links achter zoveel roest heeft dat er waarschijnlijk een stuk uit moet. Hij heeft ook eerder hier op het forum gestaan. Vroeger heette de auto "Scrappy doo"...
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Je zou er toch gewoon een nieuw stuk in kunnen laten lassen en laten spuiten ?
is altijd minder werk dan die blauwe ! en... gaan kijken kan geen kwaad.
Leer je alleen maar van
is altijd minder werk dan die blauwe ! en... gaan kijken kan geen kwaad.
Leer je alleen maar van
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Kan je een deel laten spuiten of bedoel je alles? Kijken kan geen kwaad nee...
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Moet ik hier nou weer mee?
nee tuurlijk, je kunt gewoon delen laten spuiten en een beetje spuiter kan het verschil nagenoeg onzichtbaar laten met de juiste keuze van lak e.d.
Dat zou mooi zijn, zou je een bumper schade maken, moet je je hele auto opnieuw doen. Nee, dat hoeft dus niet.
weet niet 100% zeker hoe het bij de 71 modellen zit, maar de meeste plaat delen zijn gewoon los te krijgen en met een beetje handwerk op maat te maken hoor, geen probleem !
Dat zou mooi zijn, zou je een bumper schade maken, moet je je hele auto opnieuw doen. Nee, dat hoeft dus niet.
weet niet 100% zeker hoe het bij de 71 modellen zit, maar de meeste plaat delen zijn gewoon los te krijgen en met een beetje handwerk op maat te maken hoor, geen probleem !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: Moet ik hier nou weer mee?
OK, ga denk ik maar kijken, maar kan niet heel binnenkort. Mocht er iets van komen laat ik het uiteraard weten
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Probeer anders iemand mee te krijgen die er meer kaas van heeft gegeten.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Iemand zin? Ik ken niemand die kaas heeft gegeten van ouwe Mustangs... Mijn taktiek is: De tijd nemen. Zoveel mogelijk bekijken. En een stuk rijden, maar ook niet zelf rijden.
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1999 Corsa Sport X14XE
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Moet ik hier nou weer mee?
Ligt eraan waar je naartoe moet, zal vast wel iemand willen helpen.
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Moet ik hier nou weer mee?
die scheur in de lak op het dak zal hoogstwaarschijnlijk plamuur zijn wat gescheurd is, de voorruit is al een keer vervangen (op zich goed mogelijk met een auto van 40 jaar oud) , die kofferbak is ook al een keer gerepareerd zo te zien,.. ik zou hier ver van wegblijven...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Re: Moet ik hier nou weer mee?
ja die blauwe lijkt me niks.
die sportsroof is veel interessanter en zal je achteraf ook meer voor terugzien.
Succes
die sportsroof is veel interessanter en zal je achteraf ook meer voor terugzien.
Succes
Durango coming up