Remschijf/Wheelhub vraag

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door Mustangflip »

Hallo allemaal,

Voor mijn winter project wil ik oa andere schijven monteren. Ik heb alles eens bij mijn auto bekeken en dacht dat de remschijf en wheelhub uit een geheel bestonden dus was ik op zoek naar andere wheelhubs maar helaas nog niks kunnen vinden. Maar ik heb gister nu toch eens wat beter gekeken en gemeten en het zou misschien toch kunnen dat de remschijven los op de hub gemonteerd zitten. Maar erop geperst zitten of ed? Heeft iemand hier al ervaring mee? Want ik was nu van plan de remschijf dan maar van de hub af te draaien maar eigenlijk vind ik dat een beetje zonde om een goede schijf kapot te gaan draaien. Als ik meet dan is de dikte van het materiaal waar de boutgaten doorheen zitten ruim 20 mm. Dit lijkt me ook wat dik dus wellicht dat er toch een naaf achter zit? Maar als ik ga persen en het blijkt dat toch alles vast zit dan heb ik weer de kans dat ik de hub kapot pers.

Voor de duidelijkheid zet ik er even wat foto's bij hoe het zit. Het lijkt toch een beetje dat deze rand op de foto's de rand is waarop de schijven van de hub gedeeld kunnen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet en bedankt voor de bijdrages,

Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door 79cobra »

Avond
Sorry Hoor Flip
Maar ik zal het wel niet begrijpen maar volgens mij als je #blikken# centrale cover er even uittikt vindt
je daarachter de kroonmoer van je lager .....losdraaien en je schijf kan je er zo afpakken...wel ff opletten dat je lager niet in het zand valt
gr,
remco
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door Mustangflip »

Hallo Remco,

Je begrijpt het inderdaad verkeerd ben ik bang. Hoe ik de schijf en wheelhub moet demonteren is me bekend. Maar als de wheelhub en schijf demonteerd zijn hoe krijg ik ze dan los van elkaar? Dat is de vraag eigenlijk.

Het gaat trouwens om een 1969 Mustang. Wellicht dat dat nog wat uitmaakt?

Groet Flip
Laatst gewijzigd door Mustangflip op wo 19 sep, 2012 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door 79cobra »

Hoi,

Das volgens mij gewoon 1 gietstuk
gr
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door Dakloos »

Voor zover ik weet bestonden de originele uit 2 delen. De meeste reproducties / vervangings schijven zijn gewoon uit 1 stuk. Tegenwoordig zijn er ook weer schijven te krijgen die uit 2 delen bestaan voornAmelijk voor het "concours correcte" .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door tminus3 »

*Erwin was me voor*

Hoi Flip,

Mijn kennis mbt tot schijven en naven beperkt zich t/m 1967. Maar misschien heb je er toch wat aan. De originele '65-'67 schijven en naven waren losse delen, bij elkaar gehouden door (naar ik meen) de wiel tapeinden. Vrihwel alle vervangings schijven zijn echter voorzien van geintegreerde wielnaaf. Tegenwoordig tref je dus bijna alleen nog exemplaren uit één stuk aan.
Ik heb voor mijn setup naven gebruikt van een trommelrem Mustang. zijn meteen wat makkelijker te vinden
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Remschijf/Wheelhub vraag

Bericht door Mustangflip »

Er begint dus wat licht in de duisternis te komen. Ik vroeg me al af hoe het een beetje zat omdat ik bij mijn zoektocht voor hubs verschillende reacties kreeg over het feit dat mijn schijven en hubs uit een stuk lijken te bestaan ook bij Mustang sites zoals mustangs unlimited zag ik verschillende versies. Als het origineel wel ooit deelbaar is geweest en er nu dus schijnbaar ook weer dezelfde systemen te koop zijn is het niet vreemd dat er verwarring over bestaat. Zeker omdat je ook nog over verschillende systemen praat van de verschillende bouwjaren.

Zie mijn advertentie ergens anders op het forum Marc. Ook naar trommels met hubs ben ik al op zoek. Alleen helaas nog geen reactie. Op zich geen ramp want ik kan dus ook gewoon uiteindelijk gewoon de schijven eraf draaien op de draaibank alleen kan dat pas als alles eronder uit ligt en ik wil het graag voor bereiden dus dan zou een extra setje hubs mooi uitkomen.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Plaats reactie

Terug naar “How to”