Ideaal is om dan een temperatuurgestuurde schakelaar te plaatsen, waarbij bijv. eerst één fan aan gaat, en indien nodig de tweede.Mustangflip schreef:Dank je voor de link, ik zal ze eens mailen want ik zou graag een dubbele ventilator willen ivm ruimtegebrek.
Groet Flip
Er zijn geloof ik ook fans met twee trappen. Die dus rustig beginnen en evt. later op volle kracht kunnen draaien.
Als je zoals ik weinig speling hebt met je waterpomppulley zou je inderdaad met 2 fans beter uitkomen. Zeker met de bredere radiateuren van de modellen na '66 kunnen er misschien 2 naast elkaar.
De smalle radiateur voor 64-66 auto's is daar minder geschikt voor, vandaar dat het bij mij passen en meten was met één grote fan.
Let in ieder geval goed op welke fan(s) je kiest. Bijv. op de site van SPAL kun je per fan de technische specificaties terugvinden (in een PDF). Daar staat het aantal CFM bij, of de fan blaast of zuigt en of het rechte of gebogen bladen zijn.
Gebogen exemplaren schijnen minder geluid te produceren, maar halen iets minder CFM.