Waar hoort dit te zitten?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Roel W
Berichten: 348
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 17:17
Locatie: Geel

Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Roel W »

Waar hoort dit blauw ding te zitten? Ik vermoed ergens op de carburateur omdat dit er ook opstaat. Heb de filter op de beugel gehangen om een betere foto te kunnen nemen. Normaal hangt het ding onder de beugel en meer naar links achter.

Alvast bedankt

Afbeelding
Geen mustang meer :'-(
Gebruikersavatar
Garcia
Berichten: 648
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 11:55
Locatie: mijn thuis is waar mijn...

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Garcia »

Aan dat zwarte buisje dat daar los hangt?
1967 mustang coupé... under construction
Gebruikersavatar
AndreV
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma 12 jul, 2004 16:58
Locatie: Uithoorn

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door AndreV »

Moet deze niet in je luchtfilter zitten. Het is tenslotte de slang die van je PCV valve komt.
Oud hok Augustus 1964, V8 289




WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Dakloos »

Volgens mij hoort deze nergens te zitten en is iemand aan het prutsen geweest om ergens vacuum vandaan te halen. Er hoort, via de PCV valve, rechtstreeks een slang te zitten via de PVC valve van het kleppendeksel naar de carburatuer voet. Vacuum voor automaat, rembekrachtiger en kachelbediening met airco (67-68) hoort van achter op het inlaatspruitstuk te komen.
Erwin

1966 convertible
Roel W
Berichten: 348
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 17:17
Locatie: Geel

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Roel W »

Dakloos schreef:Volgens mij hoort deze nergens te zitten en is iemand aan het prutsen geweest om ergens vacuum vandaan te halen. Er hoort, via de PCV valve, rechtstreeks een slang te zitten via de PVC valve van het kleppendeksel naar de carburatuer voet. Vacuum voor automaat, rembekrachtiger en kachelbediening met airco (67-68) hoort van achter op het inlaatspruitstuk te komen.
Best afdoppen? Of mss beter rechtstreeks met één stuk verbinden van het kleppendeksel naar inlaatspruitstuk achter de carburateur?
Geen mustang meer :'-(
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Waar hoort dit te zitten?

Bericht door 65-fastback »

Erwin heeft gelijk, er hoort een s vorige slang van de pcv Valve naar de carbvoet te lopen. Het t stuk en alles wat erboven zit hoort er niet.

Denk dat de pcv Valve stuk was een ze het op een soort voorraadbak methode hebben gefixed.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Roel W
Berichten: 348
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 17:17
Locatie: Geel

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Roel W »

65-fastback schreef:Erwin heeft gelijk, er hoort een s vorige slang van de pcv Valve naar de carbvoet te lopen. Het t stuk en alles wat erboven zit hoort er niet.

Denk dat de pcv Valve stuk was een ze het op een soort voorraadbak methode hebben gefixed.
Is het dan voldoende om van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk een nieuw buisje te leggen? Of zie ik het verkeerd?
Als dit het een vacuum is moet ik hier dan geen problemen hebben ondervonden tijdens het rijden?
Geen mustang meer :'-(
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Dakloos »

Roel W schreef:Is het dan voldoende om van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk een nieuw buisje te leggen? Of zie ik het verkeerd?
Als dit het een vacuum is moet ik hier dan geen problemen hebben ondervonden tijdens het rijden?
Het is geen buisje maar een slang en hij loopt niet naar het inlaatspruitstuk maar naar de spacer die tussen het inlaatspruitstuk en je carburateur zit. Deze slang moet je hebben.
Erwin

1966 convertible
Roel W
Berichten: 348
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 17:17
Locatie: Geel

Re: Waar hoort dit te zitten?

Bericht door Roel W »

Dakloos schreef:
Roel W schreef:Is het dan voldoende om van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk een nieuw buisje te leggen? Of zie ik het verkeerd?
Als dit het een vacuum is moet ik hier dan geen problemen hebben ondervonden tijdens het rijden?
Het is geen buisje maar een slang en hij loopt niet naar het inlaatspruitstuk maar naar de spacer die tussen het inlaatspruitstuk en je carburateur zit. Deze slang moet je hebben.
Excuseer de slang.
En het is inderdaad de spacer wat ik bedoelde, ben nog niet helemaal mee met al de technische termen.

Bedankt
Geen mustang meer :'-(
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”