Mustang blokken te koop

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door Dakloos »

shadow-wolf schreef:Ik ga geen minimaal €4000 voor een blok vragen zoals hier in Nederland capice!,,,,
Als je iets aanbiedt moet je de zaak niet geen verdraaien en overdrijven: ik heb hier in NL voor 2500 euro een prima revisieblok!!

En nu hou ik er over op....ben benieuwd hoeveel mensen er belangstelling hebben....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door Mustang24 »

shadow-wolf schreef:
Even mijn vraag is of iemand belangstelling heeft
Neen, ik niet (zo, een eerste duidelijk antwoord)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door frankpost »

silverbullit schreef:ik zou het ook ff op het AAP forum posten. Daar heb je meer en diverser animo dan hier alleen de mustang rijders..

Zeker als je ook andere blokken gaat doen dan alleen ford.

maar je pakt er een lekkere marge op :lol:

ik kan het niet helemaal rijmen met de aversie tegen de andere ondernemers hier die ook een boterham willen verdienen. Voorraden, werkplaatsen, verlichting, gas en weet ik veel kost ook allemaal geld.

Maar succes met de onderneming!!
Ook al pakt Johan er 1000eu op per blok, blijft zo waarschijnlijk goedkoper dan in NL aanschaffen. Het voordeel als je alleen een 'dozenschuiver' bent (niet negatief bedoeld!) tov een bedrijf met flinke overhead kosten zoals jij al zegt Peter, personeel, voorraden, werkplaatsen, stalling, gas+electra, etc etc

Hoe wil je dat gaan aanpakken met de garantie Johan? De blokken zullen onder jouw naam worden aangeschaft, mocht er iets mee gebeuren in de garantie termijn ben je ook aanprakelijk voor het oplossen hiervan lijkt me, vergeet dit niet. Ook weet ik niet hoe je bron omgaat als jij bijv. 15 blokken inkoopt, dan zullen ze binnen no time door hebben dat je er mee verder handelt, wat ze denk ik niet zomaar accepteren (misschien werken ze alleen met certified ondernemingen??)

niet als kritiek bedoeld, maar dit is ook iets om aan te denken, voordat je je een hoop op de hals haalt! :D

en probeer inderdaad eens op het AAP forum ook (en andere forums), vergroot de kans aanzienlijk!

succes ermee!!

groeten
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
shadow-wolf
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 19:20

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door shadow-wolf »

Frank,

Je slaaat de spijker op de kop garantie sta ik voor daarvoor een beetje overheadkosten om "de zaak" te laten lopen. Brengen halen hoort wr bij!
Voor de rest nog in gesprek met overzee.

Peter jij hebt toch een goed blok en Erwin, het gaat juist om mensen die nog bezig zijn en niet al jaren hun auto klaar hebben.
Het gaat er juist om dat die mensen een vernieuwd blok krijgen. De reactie van de leden die de boel al voor elkaar hebben tja makkelijk praten.

Ik zal straks de specificaties van de onderdelen waarmee het blok wordt opgebouwd proberen te mailen. Enne hé het hoeft niet. Het was maar een idee en voor dat geld een goed blok tja.

Erwin deel het adres eens waar jij het hebt laten doen en waarmee en wanneer misschien interessant voor de leden hier!

Grt Johan
shadow-wolf
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 19:20

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door shadow-wolf »

[img]Each engine is completely remanufactured, "not just rebuilt" using state of the art equipment. This means that the engine is completely disassembled, cleaned, machined, and the pertinent parts and pieces are replaced regardless of their condition.
Only the highest brand quality parts are used such as: ACL, CLEVITE, CLOYES, CORTECO, DANA, DURA-BOND, DETROIT, ELGIN, FEDERAL MOGUL, FEL-PRO, HASTINGS, K-LINE, MAHLE, MANLEY, MELLING, PERFECT CIRCLE, PIONEER, SEALED POWER, SILVOLITE, STERLING, TRW, US SEAL, US TOOL AND VICTOR-REINZ.

During the remanufacturing process, the block is cleaned, inspected and completely reconditioned including cylinder boring and precision honing.
The crankshaft is reconditioned and micro polished and measured for surface smoothness with a sophisticated instrument.
The rods are reconditioned. All parts are meticulously final cleaned and carefully assembled by "ONE" highly trained experienced technician. We do not have an assemble line. One person signs his or her name to the engine.

New pistons, piston rings, bearings, gaskets, seals, and expansion plugs are installed in every engine.
The cylinder head(s) are completely remanufactured and new lifters, new timing chain/gears, and a new or reconditioned camshaft are installed. The pushrods and rockers are carefully inspected, installed and adjusted.
The now completed longblock engine is installed on a special machine and pressurized with heated "Break-in oil" and "Break-in enhancing additives". It is then "spin Tested" on this machine and checked for oil pressure, oil flow, and compression readings on all cylinders. The engine is then bagged and sealed immediately to preserve cleanliness.

A new oil pump or repair kit and the remaining gaskets are furnished for the installer to complete the engine assembly.[/img]

Tevens mogelijk je eigen blok hier naartoe te sturen.
shadow-wolf
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 19:20

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door shadow-wolf »

Zo en Peter etc als jullie het beter en goedkoper kunnen dan prijs je aan en is iedereen gelukkig ook ik|

Dus geen flauwe reacties van ik weet het het best en kan alles, dan maak een offerte en kan iedereen bij je terecht voor natuurlijk weinig geld.
Ik weet dit en zie wat ik zie, garantie wat zij geven ik dus ook punt.

Denk dat dit niet slecht is, maar dat is mijn gevoel, alle termen geen verstand van, misschien herkennen jullie de namen van producten ik niet.
Dus heb je geen blok nodig reageer dan niet.
Thx

Grt Johan
Gebruikersavatar
djz
Berichten: 413
Lid geworden op: do 16 dec, 2010 20:53
Locatie: spijkenisse

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door djz »

Ja ik ben wel opzoek,
Hou me maar op de hoogte voor een long block 289
Eventueel de prijs met ruilblok en zonder ruil blok,
Moet nog ff onderzoeken of mijn blok de orginale blok is.
Gebruikersavatar
angelo
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 20 jun, 2010 22:46

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door angelo »

shadow-wolf schreef:Tja dat is het ook hier is men gewend aan hoge prijzen, maar de garantie zit erbij ze staan achter het product en zijn helemaal nieuw, kijk de ondernemers doen dit ook maar dan betaal je ook! Ik ken toevallig weer iemand die het voor mij verscheept dat hebben die lui dan weer niet. Dus 1+1 is 2. Ik ken zelfs iemand die bij een gerrenomeerd revisie bedrif werkt en deze zou het in eerste instantie voo mij doen, ook ongeveer 3500.

Ik kan wel eens de materialen erop zetten die ze gebruiken, voor mij was dit ook toevallig ik werd niet gelukkig van de prijzen. Het liefst willen ze het oude blok dus je ruilblok terug.
Ze hebben zelfs een Junkers machine om met lasers alles te bekijken etc. Ze testen ieder blok volledig voordat hij de deur uitgaat.

Grt Johan
waarom willen ze ruilblokken , als de geleverde motoren nieuw zijn?
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Mustang blokken te koop

Bericht door 65-fastback »

Ik ben bang dat deze blokken uit Mexico komen. Ik weet ook hoe ze die daar remanufactoren, is idd geen reviseren maar gewoon schoonmaken en evt met nieuwe slijtageparts weer opbouwen. Machinewerk wordt er niet gedaan.

Enige garantie is dat ie niet erg lang meegaat.

Goedkoop = .......
Ow ja, in het geval van eps; duurkoop is duurkoop. Garantie tot aan de balie heb ik gehoord (aap forum)
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door lee iacoca »

Johan weet waar je aan begint. Ondernemen is ook geduld hebben met mensen en zoals dakloos al zei die prijs van 2500 daarvoor kan je ook bij eps terecht.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
angelo
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 20 jun, 2010 22:46

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door angelo »

tminus3 schreef:Er blijft voor mij nog heel veel onduidelijk. Wat voor garantie wordt er gegeven? Wat als er van die garantie gebruik gemaakt moet worden? Worden de blokken op jouw kosten uitgebouwd, retour gestuurd naar de US, gerepareerd, weer naar Nederland verscheept en ingebouwd?

Wat versta jij onder een longblock, want als er geen carterpan en/of oliepomp bijzit is het volgens mijn definitie geen longblock.

En wat is volgens jou het verschil tussen rebuild en remanufactured? Je zegt dat de blokken zijn helemaal nieuw zijn. Dat lijkt me erg sterk, want nieuwe productie 289's, 302's, 390's, 428's etc zijn er al jaren niet meer.

'Ze testen ieder blok volledig voordat hij de deur uitgaat' Wat wordt er getest?

zoals Mitch al zegt, post eens wat specifieke info.
in mexico worden de 289 302 en andere oude ford blokken nog nieuw gemaakt , helaas passen vele delen van de usa uitvoering niet , dus moet je veelal mexicaanse aanbouwdelen gebruiken (dus niet die van je USA motor)
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door 66hipowannebee »

silverbullit schreef: Enige merk wat mij bekend voor komt is Mahle en verders alleen felpro van de pakkingen.
uuhhmm Peter

Ik tel er zowiezo al zeker 10 die met regelmaat in onze oude fordjes gebruikt worden :mrgreen:
gewoon maar ff afwachten,wie weet wat het word.

suc6 iig

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
angelo
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 20 jun, 2010 22:46

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door angelo »

Dakloos schreef:Sorry Johan maar ik snap het even niet. Je gunt leveranciers hier de winst niet.

Uit het 65ér convertible gestolen topic:
shadow-wolf schreef:Hier gun ik het de ondernemer idd niet wat een belachelijke prijzen.
Heb straks een remanufactured blok met 7 jaar garantie en high torque voor amper €1100 hiernaar toe ongeveer €1500 dit is incl verschepen en inklaren.
Nu schrijf je:
shadow-wolf schreef:Dus niet rebuild maar remanufactured. Dus stel je zoekt een nieuw blok en deze is al helemaal vernieuwd en voor de small block betaal je alles incl. Zo'n €2500 je hebt dan incl. De cylinderkoppen dus geen onderpan etc. opbouw dus zelf of je wilt alleen de cylinderkoppen hebben of laten reviseren voor weinig?
Moeten wij je die winst wel gunnen dan? Dat is 2500-1500=1000 euro per blok!
maakt niet uit waar je ze voor inkoopt (al krijg je ze gratis) die spullen importeren uit de usa is bij de bekende eindverkopers in NL zo duur (vaak dubbel van de prijzen in de USA) omdat de eindverkoper ook flinke risicos heefd o.a beschadigd aankomen van delen of dus de garantieclaims die hier voor kunnen komen , dussssssssssss de garantie en elende die je daar mee hebt als eindverkoper word opgevangen door hogere verkoopprijzen hiet in europa
Gebruikersavatar
angelo
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 20 jun, 2010 22:46

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door angelo »

GTA67 schreef:
shadow-wolf schreef:
Even mijn vraag is of iemand belangstelling heeft
Neen, ik niet (zo, een eerste duidelijk antwoord)
aleh emiel waarom zou je geen goed(koop) blok kopen? de bekende (ook belgische) importeurs leveren zeer waarschijnlijk ook 1000,00 dollar blokken , wellicht vraagd onze nieuwe verkoper te weinig
Gebruikersavatar
angelo
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 20 jun, 2010 22:46

Re: Mustang blokken te koop

Bericht door angelo »

65-fastback schreef:Ik ben bang dat deze blokken uit Mexico komen. Ik weet ook hoe ze die daar remanufactoren, is idd geen reviseren maar gewoon schoonmaken en evt met nieuwe slijtageparts weer opbouwen. Machinewerk wordt er niet gedaan.

Enige garantie is dat ie niet erg lang meegaat.

Goedkoop = .......
Ow ja, in het geval van eps; duurkoop is duurkoop. Garantie tot aan de balie heb ik gehoord (aap forum)

ik zoek nog een in mexico gegoten 302 voor een project iemand iets in de aanbieding?
Gesloten

Terug naar “1964 – 1973”