Eerst zien dan geloven uiteraard, iedereen kan wel zoiets beweren in eigendom te hebben en elke grapjas kan een dergelijk topicje openen om ons te bedonderen, niet dat dit hier het geval hoeft te zijn maar wel een reden om dus eerst maar eens rustig af te wachten.
Tot nu toe zit het hele verhaal voor mij nog een beetje te vol met tegenstrijdigheden om dit klakkeloos te geloven.
Ik heb nog geen enkele foto gezien maar ik wordt in dit geval natuurlijk maar wat graag in het ongelijk gesteld, dat zou fantastisch zijn.
Dus... we wachten vooralsnog geduldig op wat er (al dan niet) komen gaat.
Volgens mij waren de 4 gebouwde Fergusons van de 2e serie allemaal modeljaar 69 Fastbacks voorzien van een Big block, wel zijn er mogelijk modeljaar '69 ers pas in '70 geconverteerd al heb ik ze uiteraard niet allemaal gezien, ik weet wel dat de eerste series allen gelijk waren.
Deze wagen (0F03M131954) is echter een modeljaar 70 Convertible voorzien van een 351.
Uiteindelijke Mustang FF productie is vanwegen de kosten uiteindelijk gestaakt en enkel voortgezet in de Jensen FF modellen.
NordicDawn schreef:
Ik kan nu al niet wachten op het complete verhaal. De 69'er die het Carkraft Team heeft gerestaureerd, is dat toevallig dezelfde als in het engelse artikel? Deze is namelijk ook gebruikt voor het artikel in de Autoweek. Is er trouwens nog iets te zien in het museum in engeland over de FF Mustangs? Vragen, vragen
Ja, de PKV 300G is gebruikt in het Engelse artikel van Jan 2000, het Duitse artikel van 1970 op de site van de first Mustang Club of Germany en het Nederlandse Autovisie artikel.
De wagen stond Februari 2001 te koop via Frampton Classic Cars.
In het Ferguson Museum op het eiland Wight is niet veel te zien, eigenlijk is het meer een soort permanente tentoonstelling in een grote boerderij. Het hoofddeel van de collectie bestaat uit Ferguson tractoren en landbouwvoertuigen en daarnaast nog een prototype van de door Ferguson ontworpen R4 automobiel, het prototype Mustang FF nummer 1 is destijds opgekocht door een bekend rally coureur die een paar straten verderop woonde (heb evt zijn email adres nog) toen het Museum in geldnood kwam en is na enige tijd in zijn verzameling uiteindelijk als consignatie opdracht bij een verkoper terecht gekomen alwaar hij nu nog in verkoop staat. De roemruchte P99 GP winner van Stirling Moss is afgelopen jaar geveild en dus ook niet meer aanwezig.
tedhu schreef:en wil het carkraft team bezoeken die heeft een van de 69 modellen gerestoreerd,
Het Kar-Kraft team kun je helaas niet meer bezoeken aangezien de Kar-Kraft Shop als zodanig niet meer bestaat en oprichter/eigenaar Miles Townshend in Maart 2004 is overleden. Miles zoon Adam Townshend heeft de zaak sindsdien in handen en is verder gegaan onder de naam "The Mustang Shop Ltd"
Adres: 251 Holt Road , Horsford, Norwich NR10 3EB England.
Email:
mustangshopltd@yahoo.com
Telefoon: 0044-1603 890399
(Let op, niet te verwarren met het bedrijf "Kar-Kraft" uit Brighton, Michigan USA waar de Boss 429 werd om/opgebouwd)
Michel.