Mustang 69 coupe

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Dus zoals al vermeld in het voorstel topic...

Ik sta op het punt om een Mustang 69 coupe aan te schaffen maar om eerlijk te zijn, ik ben geen autofreak en ben eigenlijk toevallig een beetje verliefd geworden op de auto in kwestie.

Men vrouwtje is dol op een camaro 77 om een beetje om te bouwen naar de gekende "Bumble Bee" uit transformers. Toen we bij een handelaar een kijkje gingen nemen zagen we de 69 coupe staan en baf!!!

Naar mijn mening is de auto nog in zeer goede staat, mits de nodige kleine ingrepen aan het interieur en dichtings rubbers.

Nu ben ik me wat gaan rondkijken op de "normale" autozoekertjes sites en kan nergens geen coupe van 69 vinden.

A: Zijn ze zeldzaam, wat ik niet verwacht en verwacht ook geen schat op zolder te hebben gevonden

B: Zijn ze niet erg in trek bij de liefhebbers?

De meeneem prijs is 12500 Euro, te veel? goeie prijs?

maw, doe ik een goede aankoop gezien het toch wel de bedoeling is om enkele treffens er mee te doen.

alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door lee iacoca »

hangt er vanaf of het een 6 cyl of v8 betreft. Voor dat geld mag het minimaal wel om een v8 gaan of een hele..hele.. mooie 250cid 6 cylinder.

A : ze zijn niet zeldzaam en op de een of andere manier niet echt populair waar ik persoonlijk niks van begrijp want ik vind ze schitterend.
Er is zelfs niet eens een modelautootje van :?
Laatst gewijzigd door lee iacoca op ma 25 jun, 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

het gaat hem inderdaad over een V8
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door lee iacoca »

Lijkt zo geen verkeerde prijs voor een v8 neem even de tijd om een paar proefritjes te maken en wat foto's ervan hier te plaatsen VOORDAT je hem koopt.
Zonder kennis( van dit model) en overhaast een kopen levert alleen maar ellende op.
Er zijn hier genoeg mensen die verstand hebben van de 69 er die je tips kunnen geven.

Nogmaals mischien niet het polulairste model , maar dat is ieder voor zich en ik vind ze i.i.g wel mooi en velen met mij
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Alvast bedankt voor de tips, morgen ga ik nog eens langs bij de verkoper en een ritje maken.
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Ik heb er zelf ook 1(zie avatar)maar ze zijn idd. redelijk zeldzaam hier.Om de 1 of andere reden hebben de meesten liever een Mach 1 of een Sportsroof.
Als het om een goede coupe gaat is de prijs niet verkeerd.
Neem gewoon de tijd om hem goed te inspecteren op roest(ook onder de matten ,onder het stuur),en maak een goede proefrit.
Bedenk dat het een auto is van 43 jaar,en ga dan op je gevoel af,maar een gokje blijft het altijd.
Welkom hier en sucses met je evt. aankoop.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door MustangMan010 »

Neem ook een magneet mee met een stukje vilt erop tegen krassen,zo kan je goed controleren waar veel plamuur ofzo zit.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door Ghost Rider »

De coupés zijn helaas iets onder gewaardeerd maar zeker niet minder interessant
In feite krijg je evenveel rij genot als met een fastback voor minder daar je de fastback / sportsroof body style echt wel mee betaald.
Misschien dat je een link met ons wil delen van de des betreffende auto om te kijken wat onze gedachtes er van zijn.
Ze worden zo voor en na aangeboden, ook hier in Nederland maar ze zijn dus gezaaid op de markt.
Volgens mij is er hier op het forum ook een jongen uit ( dacht Best ? ) bezig met een 69er coupé te restaureren.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips.

De zwakke puntjes die hier besproken zijn zoals onder het stuur, vloermatten etc om roest te detecteren hebben we al met de verkoper overlopen, hij wist ook te vertellen waar er enkele plaatsen met plamuur te vinden waren. Natuurlijk, ik verwacht van een auto van boven de 40 jaar niet dat er geen spatje roest of plamuursel aanplakt.

hier is de advertentie

http://www.2dehands.be/autos/autos/ford ... s&start=41" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door Aron66 »

Welkom!


Kijk ook even goed aan de achterzijde, op 1 van de foto lijkt het erop of er schade zit. Kijk even onder de auto of daar nog alles recht zit en op zijn plaats.




Aron
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Klopt, de achterbumper is gedeukt maar alles zit nog netjes op zijn plaats onderin, de bumper wordt trouwens vernieuwd door de verkoper.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door Mustang24 »

Ghost Rider schreef:De coupés zijn helaas iets onder gewaardeerd maar zeker niet minder interessant
In feite krijg je evenveel rij genot als met een fastback ....
Inderdaad, en persoonlijk vind ik een coupe' mooier dan een fastback, maar da's mijn persoonlijke mening !
En de prijs, die valt zeker mee gezien de beschrijving en fotos.

Dus hopelijk gaan we je snel op de meetings tegenkomen...
Niet te lang wachten, het seizoen is al in de helft, maar de zomer moet nog beginnen :roll:

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Voila, de aankoop is rond, nog enkele weken wachten... nog wat puntjes overlopen voor de herstellingen ;-)

En nu, op naar de meetings
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door Ghost Rider »

Ziet er op het oog leuk uit al vind ik de 1970 boss strepen geen toevoeging... Maar ja ik en strepen hahaa
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
TattooD
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 jun, 2012 20:29

Re: Mustang 69 coupe

Bericht door TattooD »

Geen nood, die gaan er tegen volgende zomer af als hij een nieuw wit laagje krijgt ;-)

vond ze ook niet echt een meerwaarde
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”