Pagina 1 van 1

Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 18:59
door Thom's Mustang
Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?

ben benieuwd!

gr. Thom

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 20:26
door Dakloos
Thom's Mustang schreef:Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?

ben benieuwd!

gr. Thom
Ik had er één in mijn coupe en voor de restauratie had mijn convertible er ook één maar dat is geen technisch antwoord vrees ik....

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 20:39
door Thom's Mustang
Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten

gr. Thom

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:07
door Dakloos
Thom's Mustang schreef:Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten

gr. Thom
Als het goed is moet het 2.8 /3.0 = 0.93 dus zo'n 7% minder toeren schelen. Ik had een standaard 2.8 in mijn convertible. Omdat deze slecht was heb ik er een 3.0 ingezet. In de praktijk merk ik nauwelijks verschil.

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:15
door Gearz
Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:27
door Thom's Mustang
Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:54
door Dakloos
Thom's Mustang schreef:
Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.
Ongeveer 7%.....

Re: Technische vraag

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:59
door 2008
Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).

Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.

Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.

Succes, Marc

Re: Technische vraag

Geplaatst: vr 22 jun, 2012 16:55
door Thom's Mustang
2008 schreef:Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).

Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.

Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.

Succes, Marc
@ Marc bedankt alleen dit snap ik niet helemaal/ meer toeren en toch zuiniger, zoals je al aangeeft waarschijnlijk iets met de gasafstelling.

@ Erwin, ik heb het begrepen :) helemaal goed

Nu de volgende vraag: wie heeft enig idee waar ik zo'n as kan bestellen.

alvast bedankt,
Thom

Re: Technische vraag

Geplaatst: vr 22 jun, 2012 17:39
door Dakloos
2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!

Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik

Re: Technische vraag

Geplaatst: vr 22 jun, 2012 21:49
door Thom's Mustang
Dakloos schreef:2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!

Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
Kijk, hier heb ik wat aan, thanks!
(alleen jammer dat er geen 2.8 tussenstaat) dat wordt weer verder zoeken, heb je toevallig nog meer adressen?
gr. Thom

Re: Technische vraag

Geplaatst: za 23 jun, 2012 06:59
door 2008
Thom, wees gerust: gisteren was de auto aan de pomp net zo 'on'zuining als voorheen. Dus die verwarring is weggenomen.

Ik heb de as laten reviseren bij http://www.progear.nl/ Maar die konden zo snel geen 2.8 vinden. Geen idee of ze ook hele assen regelen. Maar niet geschoten...

Succes, Marc

Re: Technische vraag

Geplaatst: za 23 jun, 2012 19:08
door Thom's Mustang
Bedankt Marc!
ik heb ze een mailtje gestuurd.

Re: Technische vraag

Geplaatst: za 23 jun, 2012 19:11
door Thom's Mustang
silverbullit schreef:Thom,

Wat zoek je nieuw of gebruikt? Alleen de complete as of alleen de carrier met het diff? Neem eens contact op met Ton blingbling of Hans en Bianca van Holland ranch.
En mogelijk heeft Moviecars of Voorend nog wel iets liggen.

grtz Peter
Tuurlijk Peter, deze ga ik ook even contacten, bedankt
gr. Thom