Iemand ervaring met Hydroboost ?
Moderator: Shelby GT-H
Iemand ervaring met Hydroboost ?
Ik ben waarschijnlijk van plan om een Hydroboost systeem in mijn Tweety in te bouwen, zodat ik van dat vervelende geratel van de vacuum pomp vanaf ben.
Heeft er iemand ervaring met zo een systeem ?
De meeste info heb ik hier gevonden: http://www.hydratechbraking.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Complete prijs (zonder shipping) is rond de 700 US$
Heeft er iemand ervaring met zo een systeem ?
De meeste info heb ik hier gevonden: http://www.hydratechbraking.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Complete prijs (zonder shipping) is rond de 700 US$
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Hier zag ik er ook eentje:
http://www.americanhorsepower.nl/index.php?page=bbq
15e en 16e foto van boven...
Misschien kan Roy je verder helpen?
http://www.americanhorsepower.nl/index.php?page=bbq
15e en 16e foto van boven...
Misschien kan Roy je verder helpen?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
??? Ik dacht dat AHP failliet was ???Ando schreef:Hier zag ik er ook eentje:
http://www.americanhorsepower.nl/index.php?page=bbq
15e en 16e foto van boven...
Misschien kan Roy je verder helpen?
Heb de fotos gezien, en intussen van Hydratech een handleiding binnegekregen. Ga ik seffens lezen.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Emiel, ik heb niks van een failliessement gehoord, geen idee.
Wel ben ik benieuwd naar de werking van hydroboost!
Maar eens gaan goochelen, zal vast wel iets te vinden zijn.
Wel ben ik benieuwd naar de werking van hydroboost!
Maar eens gaan goochelen, zal vast wel iets te vinden zijn.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Forumlid "Cobra302" heeft dat er al jaren opzitten (volgens de PB die ik kreeg)
Die weet er meer van... leg eens uit Ben...
Die weet er meer van... leg eens uit Ben...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Nee Peter, werkt gewoon met de Power syeering pump, de standaard PS pomp !silverbullit schreef:Ik snap ff niet hoe hoe zo'n ding werkt.
Kan iemand een beknopte uitleg geven? werkt het een eigen vloeistof reservoir? Is er een eigen pompje? etc etc
In plaats van van de pomp naar de control valve te gaan, ga je naar de brakebooster. Vandaar dan naar de controlvalve.
Dus dat zit ergens in serie tussen de pomp en de ps control valve, en gebruikt dezelfde olie (vloeistof).
Zou kunnen gemonteerd worden op ongeveer drie a 4 uur.
Handleiding is heel simpel... oude booster er af, nieuwe Hydro er in, pressure line afkoppelen, nieuwe er aan, tussenstuk voor terugloop, PS ontluchten, remmen ontluchten en klaar.........
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Nou, dat klinkt inderdaad erg simpel.... Daar had ik even niet aan gedacht!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Ando schreef:Nou, dat klinkt inderdaad erg simpel.... Daar had ik even niet aan gedacht!
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Dat zal geen herrie maken Emiel!
Nu nog een mooi setje scoren!
Nu nog een mooi setje scoren!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Nog een artikeltje gevonden...:Ando schreef:Dat zal geen herrie maken Emiel!
Nu nog een mooi setje scoren!
Vacuum-assisted (or boosted) power brakes were used in Mustangs until 1996 when the huge 4.6L SOHC and DOHC V-8 engines filled the engine compartment to capacity, making it impossible to fit a vacuum booster between the engine and inner fender. Thus, Ford went to hydroboosted power brakes, which consume less space. Hydroboost gets its pressure from the power steering pump.
Vacuum-assisted power brake boosters get their vacuum from the engines induction system (intake manifold). When were running a really radical engine, intake manifold vacuum suffers, making it necessary to use an electric or engine-driven vacuum pump to help the power booster.
Hydroboost is nothing new. Its been used in Lincolns, Cadillacs, and other types of luxury cars for ages. It works on the same basic principle as power steering. We use hydraulic pressure from the power steering pump to help apply the brake pedal. This is the same basic principle as the Bendix power-assisted steering common to 1965-70 Mustangs. Move the steering wheel and you tell a control valve to send hydraulic pressure to one side of the steering ram or the other. This helps you steer. Same idea with hydroboosted power brakes. Touch the brake pedal and you tell the hydroboost to apply pedal pressure.
Alleen de prijs is nogal prijzig...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Nog wat duidelijke (Engelse) info:
The high pressure outlet from the PS pump runs to the hydroboost slave cylinder, then the high pressure output continues on the steering rack. When you aren't using the brakes, the inlet and outlet pressures of the hydroboost unit will be exactly the same. When you apply the brakes, the hydroboost unit applies some of the high pressure fluid to the piston through a control valve. This results in a small transient pressure drop in the high pressure outlet of the hydroboost unit. There is also a small high pressure reservoir on the hydroboost unit that dampens this transient pressure drop and retains pressure for when the engine is off. After you release the brakes, the fluid in the piston chamber goes out the third line of the hydroboost unit back to the reservoir in the PS system.
Essentially the high pressure outlet of the PS pump is tee'd to go to the steering rack and the hydroboost unit. This tee is located inside the hydroboost unit, so it isn't physically visible.
If you bypass the high pressure section of the hydroboost, so the PS pump output goes directly to the steering rack input, the pump should work correctly. There won't be any additional pump pressure at the steering rack input.
The high pressure outlet from the PS pump runs to the hydroboost slave cylinder, then the high pressure output continues on the steering rack. When you aren't using the brakes, the inlet and outlet pressures of the hydroboost unit will be exactly the same. When you apply the brakes, the hydroboost unit applies some of the high pressure fluid to the piston through a control valve. This results in a small transient pressure drop in the high pressure outlet of the hydroboost unit. There is also a small high pressure reservoir on the hydroboost unit that dampens this transient pressure drop and retains pressure for when the engine is off. After you release the brakes, the fluid in the piston chamber goes out the third line of the hydroboost unit back to the reservoir in the PS system.
Essentially the high pressure outlet of the PS pump is tee'd to go to the steering rack and the hydroboost unit. This tee is located inside the hydroboost unit, so it isn't physically visible.
If you bypass the high pressure section of the hydroboost, so the PS pump output goes directly to the steering rack input, the pump should work correctly. There won't be any additional pump pressure at the steering rack input.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
je kan ze ook gebruikt vinden,ze zitten op veel us auto"s.
heb zelf pas een gekocht van een lincoln lsc.
groet peter
heb zelf pas een gekocht van een lincoln lsc.
groet peter
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
GTA67 schreef:Forumlid "Cobra302" heeft dat er al jaren opzitten (volgens de PB die ik kreeg)
Die weet er meer van... leg eens uit Ben...
Klopt, ik heb het erop zitten, en wees voorbereid voor de 1-ste x dat je je rem intrapt, goed je stuur vast houden anders zit je door je stuur heen met je giegel.. (nou helpen de cobraremmen daar ook wel een beetje aan mee)
werkt echt perfect, ik heb een unit van ebay af van een '04 Ford F350 dacht ik, iets in die buurt, tezamen met een stuurpomp van een Ford Thunderbird uit 1994, ik was die lekkende originele pomp een beetje spuugzat.., zelf steunen voor de t-bird pomp gemaakt enz.
1 van de belangrijke punten is dat je een goede retour creëert vanaf je hydraboost unit, als daar de olie niet lekker wegkan kun je allerlei vage klachten krijgen mbt sturen, bijgeluiden (olie) enz...
maar iemand met een redelijke stock motor /remmen enz, zie ik niet echt het nut in om over te stappen naar een hydraboost setup.., zet er dan een goede /nieuwe vacuumbooster op en een goede dubbele hrc.. ben je net zo goed mee af..
ik heb het gedaan omdat ik nauwelijks meer vacuum heb met deze nokkenas..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Ik zit met een supercharger Ben, en heb helemaal geen vacuum op de intake !Cobra302 schreef:GTA67 schreef:Forumlid "Cobra302" heeft dat er al jaren opzitten (volgens de PB die ik kreeg)
Die weet er meer van... leg eens uit Ben...
maar iemand met een redelijke stock motor /remmen enz, zie ik niet echt het nut in om over te stappen naar een hydraboost setup..,
ik heb het gedaan omdat ik nauwelijks meer vacuum heb met deze nokkenas..
Werkt nu met een vacuumpomp, maar die maar meer lawaai/gereutel dan een oude Ford T...
Alleen daarvoor zou ik dus een Hydroboost willen plaatsen (maar voorlopig... $$$$ ?)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Iemand ervaring met Hydroboost ?
Ebay Emiel,
staan zat units ,en niet voor die belachelijke prijzen,.. en ja, het is niet pasklaar, maar dat is dan ook de hobby...
staan zat units ,en niet voor die belachelijke prijzen,.. en ja, het is niet pasklaar, maar dat is dan ook de hobby...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM