Project 11 (Dacht ik..)

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Project 11 (Dacht ik..)

Bericht door DennisStang »

Eindelijk mijn project op het forum! Jullie konden aan mijn avator-foto al zien dat ik er niet mee rijd op het moment :blink: , maar nu dus wat meer foto's..

Nog in redelijk gehele toestand:

Afbeelding

Na gedeeltelijke demontage:

Afbeelding

Gastank eruit gehaald:

Afbeelding

Achterscherm ingeslepen:

Afbeelding

Achterscherm er helemaal af gehaald:

Afbeelding

De achterschermen gaan er aan allebei de kanten vanaf, en daar komen dus nieuwe stukken te zitten. Nog een heel gedoe om het allemaal netjes los te krijgen, want je moet zorgen dat je de oude randen waar hij op zat gepuntlast intact houdt. Dus eerst voorzichtig ingeslepen, die rand omgevouwen en toen de puntlassen losgetikt met een beitel..
Ja, zo leer ik nog eens wat!! Maar echt super om het allemaal zelf te doen! Probeer zoveel mogelijk zelf te doen, het strak maken en spuiten laten ik wel aan proffessionals over.
Maar voorlopig kan ik het nog in mijn eentje af.. :builder:

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
www.mustang1968.nl
Berichten: 436
Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
Locatie: Limburg

Bericht door www.mustang1968.nl »

Nou Nou, nog heel wat te doen zie ik.

Ben benieuwd of je het volgend jaar al on the road bent, of bedoel je 2006?

Maar in iedergeval veel succes gewenst.
Zelf aan het sleutelen is ook een hele mooie kant van deze hobby. Ben benieuwd naar het vervolg, als je foto's hebt, laat maar zien.

Groeten
Jean-Paul
Gebruikersavatar
tony
Berichten: 299
Lid geworden op: do 01 jul, 2004 08:46

Bericht door tony »

Voor de laspunten losmaken gebruik ik een speciale boor dit werkt goed en je vervormt het materiaal niet zo erg wanneer je gaat beitelen of hakken moet je daarna weer zoveel netjes zien te krijgen. Ik heb het al eens gedaan met een luchtbeitel maar dan moet je wel heel erg buitenaf wonen anders krijg je echt ruzie met de buren.
teun
woonplaats Epe
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Bericht door DennisStang »

Moet toch 2005 worden..

Maar ik pak nu alleen het plaatwerk aan eigenlijk. Dat ie er weer helemaal strak bijstaat. Het interieur en de motor (+ ruimte), laat ik voor wat het is. Tot bepaalde hoogte, want moet nog wel gereinigd worden en wat kleine dingetjes.
Maar dus geen totale restauratie.. Dan moet het wel lukken hoop ik :blink:

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Dennis,

Leuk om te zien hoor! En nog aardig wat werk voor de boeg.

Het vervolg mag je altijd laten zien...succes daarmee.


Marc
Marc
Gebruikersavatar
mustang66
Berichten: 578
Lid geworden op: di 10 aug, 2004 23:18

Bericht door mustang66 »

Mooie "kriksteunen" staat dat wel stabiel?
Je hebt toch minstens 15 cm brede balken nodig lijkt mij maar dan nog>>
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Bericht door DennisStang »

@ Tony: Ja, zo'n boortje heb ik ook al aangeschaft. Ik kon de laspunten niet goed zien zitten nadat ik het schoongenmaakt had (misschien teveel weggehaald..). Dus toen kwam ik op dat idee, en dat ging ook goed! Daarna de oude strip met de flex schoongemaakt, en is weer als nieuw! :clap:

@ Mustang66: Ja, zijn balken van 160 x 60. En staat echt stabiel! Ik heb hem zelfs al een paar keer laten lopen (daar was ik eerst ook een beetje huiverig voor op de steunen, maar dacht "dat moet kunnen"..), en dat ging ook prima.

@ 66candy: Nee, ik heb hem in Oosterhout staan, maar als je een keer wilt kijken laat het maar weten via een Pb ! Ben ook wel benieuwd naar jouw Mustang eigenlijk. Heb ik vergelijkingsmateriaal.. :boogy:

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Dennis,, ten eerste moet ik zeggen dat je goed bezig bent..

maar , en dit is volledig mijn mening.. je bent wel verkeerdom aan het werk,..je hebt dadelijk een perfect opgeknapte Mustang wat de body betreft.. en dan ga je daarna de Motor/bak ophanging enz. doen???

dat wil dus zeggen dat je met je overalletje tegen je verse lak aan je motor staat uit te bouwen.. vind ik niet slim.. ik zou het dus net andersom doen,,eerst de techniek en als laatste de buitenkant.. en zo doe ik het dus ook momenteel

nogmaals dit is mijn idee van hoe ik het zou doen.. geen aantijging of wat dan ook,..ga vooral zo door met wat je aan het doen met, en blijven posten die foto's

succes

Ben
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Bericht door DennisStang »

Ben,

Je mening geven mag natuurlijk altijd he! Ik weet dat dit niet de meest logische weg is, maar ik moest keuzes maken.
Als eerste: de techniek is naar mijn mening nog goed in orde (er zijn al wat dingen vernieuwd zoals vering/ demping, radiateur). Ook wat betreft motor en automaat zijn er eigenlijk geen rare dingen.

Als ik eerst de techniek aan had gepakt dan moet dat natuurlijk ook perfect gebeuren. Ik heb een beperkt budget (aanschaf moet ook meegerekend worden). En het plaatwerk was gewoon te slecht om daar mee te gaan rijden (ook i.v.m. keuring e.d.). En als ik eerst de techniek had aangepakt dan zou ik weer moeten wachten voordat ik het plaatwerk aan zou kunnen pakken, en dat betekend niet rijden. En daar ligt nou het moeilijke punt :doh: .
Dus die techniek komt echt wel, maar dat gaat in delen gebeuren. En dan alles maar goed afdekken of iets dergelijks..

Ik blijf zeker posten ja!! :peace:

Groeten,

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Bericht door DennisStang »

Het begint eindelijk, na veel schuren, vorm aan te nemen..

Afbeelding

Afbeelding

Maarrrr, ik wil "haar" dus een ander kleurtje gaan geven. Ik heb de kleur Silver Blue in gedachten. Nu heb ik dmv zo'n kleurenkaart dus de Silver Blue kleur gezien (die kleuren komen nou ni echt overeen met de werkelijkheid zeggen ze..), en ik heb al verschillende foto's gezien van Mustangs met een dergelijke kleur.

Maar wat is het nou, ik heb 2 pics gezien van Mustangs waarvan ze zeiden dat het Silver Blue is maar daar zijn er 2 verschillende kleueren te zien.. Dus ik weet niet helemaal precies welke kleur het nou eigenlijk is :blink:

Dus Dennis wilt zekerheid over die kleur, want wat is het nou eigenlijk?? :drunk:

Heeft er dus iemand een pic van een '66 Mustang met de kleur Silver Blue ??

Greetz,

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Euhh, deze? Trouwens, je auto ziet er heel wat beter uit dan op je avatar....

Afbeelding


Marc
Marc
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dennis hier wat plaatjes van deze hele mooi kleur

Afbeelding




Afbeelding


Waarvan ook beweerd wordt Silver Blue te zijn, maar is het geen kleur die door de lichtinval anders lijkt?




Marcel :baby:
Gebruikersavatar
DennisStang
Berichten: 355
Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
Locatie: Gelderland

Bericht door DennisStang »

Ja, dat is het toch wel he.. Dat gaat toch wel mooi staan met een wit vinyl dak??? Heb er nog maar weinig pics van kunnen vinden in die combinatie..
In die laatste pic heeft hij volgens mij een paar zakken aardappelen achterin liggen.. :shakefist:
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

Mijne is silver blue. Kijk ook even bij de member rides.

Mocht je nog meer foto's willen zien, moet je maar even eenn seintje geven, ik heb nog ergens een fotootje of 10 online staan, vanaf alle kanten zo ongeveer gefotografeerd.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”