Ford mustang gt 2005

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gfdscim
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 12 okt, 2011 17:04

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Gfdscim »

Ik had nog een vraag aan jou Hennie,
Weet jij eventueel een goede niet al te dure spuiter ergens in de buurt?
Want op me motorkap voor op de rand zit een beetje roest onder de lak en dat is opzich best wel zonde en zou dat graag willen overlaten spuiten.

Dennis
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Mack »

Dennis, ik zou gewoon binnenkort even langs Hennie rijden en dan weet je meteen alles over je mustang :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Eric »

Roesten die 2005+ motorkappen nou echt zo snel? Was laatst even bij een 2007 wezen kijken en die had ook al blaasjes onder de lak aan de rand van de motorkap vooraan.
Gebruikersavatar
Janboekelman
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 15 feb, 2010 19:21
Locatie: Heteren

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Janboekelman »

De mijne is uit 2005 en heeft het ook onder de motorkap.
Wil er ook een keer wat aan laten doen.

Gr Jan
2005 Mustang V6 Convertible
2007 Dodge Caliber
1981 Chevrolet Impala 5.0L V8
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door 1967coupe »

Ik ken iemand die spuit voor 110 euro per paneel incl alles. Strakmaken noem maar op. Zit wel in de buurt van Zwolle.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5307
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum. Hoop dat je veel veilige mijlen/kilometers mag maken met de auto :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door MustangMan010 »

Die van mij heeft geen last van roest en trouwens is de motorkap zoveel ik weet van aluminium.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Blacky »

Da's een gekend probleem bij de 2005 modellen.
Die kap is inderdaad aluminium en dat roest niet echt, dachtik.
Het oxideert alleen een beetje als het slordig gespoten is.
De mijne heeft er gelukkig geen last van, maar ik heb wel roest op een andere plek, namelijk de rails waar de voorste stoelen over glijden.
Als je jezelf echt schrik wil aanjagen, ga dan maar eens in het 2005+ subforum kijken :lol:
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door philip »

Welkom hier!

Lol peter, hoe zou het nog zijn met keesie (en zijn wagen) trouwens?
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Mark5
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 18:06
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door Mark5 »

Bij mij was de aluminium roest zo erg dat ik het heb laten spuiten. Het zit eerst alleen aan de onderkant van de motorkap en zal langzaam naar boven gaan. Na heel wat bedrijven af geweest te zijn heb ik het voor €600 laten doen. Wel eerst de helemaal laten zandstralen anders is het zo weer terug. Hier is een TSB over.

Maar het volgende dient zich al weer aan: aluminium corrosie op de velgen.

Mark
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door MustangMan010 »

Mark5 schreef:Maar het volgende dient zich al weer aan: aluminium corrosie op de velgen.

Mark
Dat begint bij mij ook nu op de buitenste randen en het vreemde is alleen de achtervelgen.Ik had dat ook met mijn 99er Mustang en heb de velgen toen laten
opknappen wat heel goed gedaan was en met een flinke laag blanke lak afgewerkt.Het schijnt dat de amerikanen daar erg zuinig mee zijn vandaar de oxidatie
bij ons klimaat met sneeuw/pekel.
Ben van plan om de velgen van mijn 06 Mustang waarschijnlijk volgend jaar te laten opknappen.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
marcedwin
Berichten: 7
Lid geworden op: za 17 sep, 2011 22:39
Locatie: Zeist

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door marcedwin »

Nou er is er een die geen crisis heeft ;-)). Mooie Mustang hoor. Ik ben jaloers.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ford mustang gt 2005

Bericht door keesie25 »

Philip (en anderen), maak je om mij maar niet ongerust hoor, ik rijd vrolijk rond, iedere dag blijft het feest in mijn GT. Het feit dat ik je vraag nu pas zie staan, zegt genoeg: ik ben niet hier niet zo vaak te vinden. Dat heeft diverse redenen. Allereerst heb ik niet veel te melden over mijn Mustang, tenminste, niet veel nieuws. Nou geeft het Mustang rijden iedere dag wel een 'nieuw' gevoel..........
Er gaat de laatste tijd ook niets kapot (even afkloppen maar).....en komen er geen nieuwe snufjes meer bij. Ik vind mijn wagen zo mooi genoeg, en hij heeft genoeg bekijks. En verder ben ik druk met mijn baan: ik meen wel eens verteld te hebben dat ik automodellen (Dinky, Corgi etc.)restaureer, en sinds kort maak ik daarvoor ook reproductiedoosjes. Daardoor ben ik veel op beurzen, en ben dus nog nooit op een Mustang meeting geweest....... :oops:

Maar ik meen dat de mails hierboven gingen over het verweren van de motorkap. Het onderwerp is al eens besproken, maar ik meen me te herinneren dat mijn wagen er na een jaar al last van kreeg. Ik had toen samen met Henny Lek contact met Ford USA, die uiteindelijk toegaven dat de ALUMINIUM motorkap in de fabriek behandeld is met chemicaliën. De kap is daarna niet goed schoon gemaakt, en vooral bij de velsranden onder de kap vreet het door de lak heen. Ik heb de motorkap er af laten halen, en een spuiterij heeft hem aan de onderzijde helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten. Sindsdien heb ik er geen last meer van oxidatie, hoewel ik er wel de fobie aan overgehouden heb dat ik bij iedere wasbeurt de kap inspecteer.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”