restauratie 79 cobra t top
Moderator: Shelby GT-H
Re: restauratie 79 cobra t top
zal wel een heel wrede machine worden met een 429 of 460 erin
word dit vaker gedaan of ga je het wiel zeg maar uit vinden ?
word dit vaker gedaan of ga je het wiel zeg maar uit vinden ?
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: restauratie 79 cobra t top
Heb je gemeten hoeveel groter het bellhousing van een evt 427 is om dat in de motor tunnel van de fox een plek te geven?
En de achteras ....de 7.5 zal waarschijnlijk knarsen en piepen met zoveel geweld.
Goed bezig.......
Prettige dagen....lol[/quote]
het is een c6 bak en die is een stuk groter,maar ik moet de tunnel wel aanpassen omdat het blok ook een stuk naar achter moet
en ik heb een 8.8 as gekocht van een 96er GT,ik denk dat die het wel aankan.
ook voor jou ,prettige dagen.
groet peter
maar je moet ook niet alles van een nabouwen,dan is er geen lol meer aan.
groet peter,en natuurlijk ook prettige dagen.
En de achteras ....de 7.5 zal waarschijnlijk knarsen en piepen met zoveel geweld.
Goed bezig.......
Prettige dagen....lol[/quote]
het is een c6 bak en die is een stuk groter,maar ik moet de tunnel wel aanpassen omdat het blok ook een stuk naar achter moet
en ik heb een 8.8 as gekocht van een 96er GT,ik denk dat die het wel aankan.
ook voor jou ,prettige dagen.
groet peter
heb even op google gezocht en daar kom je wel meer van deze foxjes tegen ,maar ik heb nog geen tips of tekeningen kunnen vinden.LTD schreef:zal wel een heel wrede machine worden met een 429 of 460 erin
word dit vaker gedaan of ga je het wiel zeg maar uit vinden ?
maar je moet ook niet alles van een nabouwen,dan is er geen lol meer aan.
groet peter,en natuurlijk ook prettige dagen.
Re: restauratie 79 cobra t top
heb weer een beetje tijd vrijgemaakt om wat te doen,de bedoeling is dat de auto op gas gaat rijden dus ik heb de kuip voor het reservewiel er uit gehaald en daar komt nu een vlakke plaat in .
de benzinetank komt er ook niet meer onder dus dan is er veel ruimte om er een paar gastanken er onder te bouwen.
en ik kwam ook nog een verrot stukje balk tegen dat was door de vorige eigenaar vakkundig verstopt met een berg plamuur
de benzinetank komt er ook niet meer onder dus dan is er veel ruimte om er een paar gastanken er onder te bouwen.
en ik kwam ook nog een verrot stukje balk tegen dat was door de vorige eigenaar vakkundig verstopt met een berg plamuur
Re: restauratie 79 cobra t top
respect peter
Groet Arjan
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
Re: restauratie 79 cobra t top
even aan het passan met mijn 460 blok .
er is nog genoeg ruimte over,alleen de automaatbak zit een beetje krap maar dat lossen we nog even op .
en een draaispit gemaakt,werkt perfect
moet nog even iets op maken om hem op verschillende standen vast te zetten
er is nog genoeg ruimte over,alleen de automaatbak zit een beetje krap maar dat lossen we nog even op .
en een draaispit gemaakt,werkt perfect
moet nog even iets op maken om hem op verschillende standen vast te zetten
Re: restauratie 79 cobra t top
Hoi,
Ik waardeer je creativiteit en inzet ,,,,chapeux.
Maarre heb toch wat te zeuren je blok staat cool maar waar ga je je headers laten ...door de shock towers
Daar moet je echt jezelf in alle bochten wringen en je stuuras zit daar ook.
Tis echt een heftig blok in zon foxje ....zou helemaal uit men ster gaan bij de gedachte dat ik een 460 in het vooronder had.
En gas geven .....veul gas....fuck 1.83
Keep up the good work
gr,
remco
Ik waardeer je creativiteit en inzet ,,,,chapeux.
Maarre heb toch wat te zeuren je blok staat cool maar waar ga je je headers laten ...door de shock towers
Daar moet je echt jezelf in alle bochten wringen en je stuuras zit daar ook.
Tis echt een heftig blok in zon foxje ....zou helemaal uit men ster gaan bij de gedachte dat ik een 460 in het vooronder had.
En gas geven .....veul gas....fuck 1.83
Keep up the good work
gr,
remco
Re: restauratie 79 cobra t top
hoi remco,er is nog veel ruimte voor de headers,en de stuurstok moet ik nog even zien maar daar zal ook vast wel een oplossing voor komen.
ik denk er wel over om een buizen subframe te gebruiken dat maakt echt veel ruimte vrij.
ben nog aan het zoeken naar de maten of een tekening van zo"n frame dan kan ik hem maken want ze zijn nogal duur.
groet peter
ik denk er wel over om een buizen subframe te gebruiken dat maakt echt veel ruimte vrij.
ben nog aan het zoeken naar de maten of een tekening van zo"n frame dan kan ik hem maken want ze zijn nogal duur.
groet peter
Re: restauratie 79 cobra t top
subframe gevonden op mp ,een granatelli
gelijk even kijken dat alles past ,moet er nog even een paar velgen bijhalen en de achteras nog plaatsen met een torque arm (nog inelkaar te lassen)maar daar heb ik het ijzer al voor gekocht en dan zet ik hem op de wielen.
daarna de motor en bak plaatsen en zien hoe het allemaal past met de rempot en de stuurstang dan kan ik het chassis aflassen en in de epoxy zetten.
als je er wat onderdelen opzet dan krijg je er weer zin in
gelijk even kijken dat alles past ,moet er nog even een paar velgen bijhalen en de achteras nog plaatsen met een torque arm (nog inelkaar te lassen)maar daar heb ik het ijzer al voor gekocht en dan zet ik hem op de wielen.
daarna de motor en bak plaatsen en zien hoe het allemaal past met de rempot en de stuurstang dan kan ik het chassis aflassen en in de epoxy zetten.
als je er wat onderdelen opzet dan krijg je er weer zin in
Re: restauratie 79 cobra t top
hey peter , moet hij ongeveer zo gaan klinken??
429 foxbody
[youtube]5O2BfpoXzOY[/youtube]
429 foxbody
[youtube]5O2BfpoXzOY[/youtube]
Groet Arjan
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
Re: restauratie 79 cobra t top
hoi arjan,deze klinkt wel heel super,maar ik ben ook met een leuke setup bezig voor de 460.
ik weet niet dat hij zo gaat klinken ,maar je kan er zeker van zijn dat er harde klappen uit komen.
groet peter
ik weet niet dat hij zo gaat klinken ,maar je kan er zeker van zijn dat er harde klappen uit komen.
groet peter
Re: restauratie 79 cobra t top
weer even een kleine update.
heb de torque arm bijna klaar ,alleen de voorkant wil ik nog aanpassen op deze manier ben ik bang dat hij te veel herrie van de achteras doorgeeft
het laswerk schiet ook op de subframe connectors zitten vast en de verstevigingsplaten(2.5mm) in de binnendrempel ook
een bekend plekje
nu passen en meten,en een ding weet ik nu ,als je een deel aanpast dan kom je heel wat onverwachte dingen tegen
heb de torque arm bijna klaar ,alleen de voorkant wil ik nog aanpassen op deze manier ben ik bang dat hij te veel herrie van de achteras doorgeeft
het laswerk schiet ook op de subframe connectors zitten vast en de verstevigingsplaten(2.5mm) in de binnendrempel ook
een bekend plekje
nu passen en meten,en een ding weet ik nu ,als je een deel aanpast dan kom je heel wat onverwachte dingen tegen
Re: restauratie 79 cobra t top
het lijkt alweer op een auto
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: restauratie 79 cobra t top
ja,maar een proefrit zit er voorlopig nog niet in.
maar in de bouwvak ga ik er een volle week bovenop.
groet peter.
maar in de bouwvak ga ik er een volle week bovenop.
groet peter.
Re: restauratie 79 cobra t top
nog een klein beetje laswerk gedaan,alles is op verstevigen in de lengte van de auto gericht en na een kleine verandering van plannen ivm de ophanging van de achteras leek het mij verstandig om nog wat toe te voegen
ipv een torque arm ga ik nu een 3link maken ,zoals op de 2005 + mustang
door de bovenste en de onderste draagarmen verstelbaar te maken is het straks simpel om de achterkant af te stellen
ipv een torque arm ga ik nu een 3link maken ,zoals op de 2005 + mustang
door de bovenste en de onderste draagarmen verstelbaar te maken is het straks simpel om de achterkant af te stellen
Re: restauratie 79 cobra t top
heb weer een beetje tijd kunnen vrijmaken en heb dat aan de achteras besteed.
de ophangpunten van de onderste draagarmen achter verplaatst
en een steun gemaakt om de bovenste draagarm voor de tri link vast te zetten
nu eerst de carrosserie aanpassen voor de bovenste draagarm
ga vanaf nu toch echt proberen minimaal 1 dag per week met de auto bezig te zijn,wil in 2013 toch wel eens een proefrit maken
de ophangpunten van de onderste draagarmen achter verplaatst
en een steun gemaakt om de bovenste draagarm voor de tri link vast te zetten
nu eerst de carrosserie aanpassen voor de bovenste draagarm
ga vanaf nu toch echt proberen minimaal 1 dag per week met de auto bezig te zijn,wil in 2013 toch wel eens een proefrit maken