restauratie 79 cobra t top
Moderator: Shelby GT-H
restauratie 79 cobra t top
hoi allemaal ,dit is mijn 79 cobra t top,
ik ga er eerst een andere neus voor zetten ,hij heeft ooit schade gehad en dat is slecht gerepareerd
daarna op diverse plaatsen naden goed doorlassen en de body verstevigen .
daarna gaat hij naar de straler en komt hij in de epoxy
ik ga er eerst een andere neus voor zetten ,hij heeft ooit schade gehad en dat is slecht gerepareerd
daarna op diverse plaatsen naden goed doorlassen en de body verstevigen .
daarna gaat hij naar de straler en komt hij in de epoxy
Laatst gewijzigd door drietakt op di 22 nov, 2011 00:43, 5 keer totaal gewijzigd.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: restauratie 79 cobra t top
Is dit misschien de 1979 Mustang met T-top die een tijdje terug op Marktplaats heeft gestaan ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: restauratie 79 cobra t top
hoi ronald ,klopt deze heb ik kort geleden van marktplaats gekocht
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: restauratie 79 cobra t top
Ik zou de bevestiging van de T-top wel even goed controleren, want dit is zeker niet orgineel.
In 1979 werden er geen Mustangs afgeleverd met een T-top. Alleen een sunroof wat een optie.
Als ik het goed heb was deze Mustang van orgine een Indianapolis Pace Car Special, maar dat kan je aan de vincode wel zien.
Wellicht heeft een vorige eigenaar de auto willen ombouwen naar een replica van 1 van de Pace Cars die in de race gebruikt werden.
Mocht je de stoelen niet gebruiken gebruiken, dan heb ik wel interesse
In 1979 werden er geen Mustangs afgeleverd met een T-top. Alleen een sunroof wat een optie.
Als ik het goed heb was deze Mustang van orgine een Indianapolis Pace Car Special, maar dat kan je aan de vincode wel zien.
Wellicht heeft een vorige eigenaar de auto willen ombouwen naar een replica van 1 van de Pace Cars die in de race gebruikt werden.
Mocht je de stoelen niet gebruiken gebruiken, dan heb ik wel interesse
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: restauratie 79 cobra t top
VIN decoder en uitleg van andere codes m.b.t. opties:
http://mustangattitude.com/cgi-bin/stat ... ce+options
http://mustangattitude.com/cgi-bin/stat ... ce+options
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Re: restauratie 79 cobra t top
op het kenteken staat mustang cobra fastback code 79frdpl22062819 en aan de body te zien is de T top er niet later ingelast.
maar ik kan het plaatje met de vincode niet vinden ,had er wel bij moeten zijn volgens de vorige eigenaar.
moet er op het kenteken staan dat het een T top is ?
maar ik kan het plaatje met de vincode niet vinden ,had er wel bij moeten zijn volgens de vorige eigenaar.
moet er op het kenteken staan dat het een T top is ?
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: restauratie 79 cobra t top
T-top zal je niet terugvinden op het kenteken, vermoed ik.
Een 1979 Mustang heeft ook een vincode plaatje achter het de voorruit aan de bestuurderskant zitten, onderaan het dashboard.
Ook zou er een metalen plaatje bij de radiateur moeten zitten met het chassisnr.
Op de slotkant van de bestuurdersdeur zou ook een sticker moeten zitten met de vincode (data-sticker).
De vincode van een 1979 Mustang zou er ongeveer zo uit moeten zien: 9F02F123456
Jouw chassisnr. 79frdpl22062819 is misschien wel door de RDW bedacht.
Veel 1979 Cobra's waren uitgevoerd met een sunroof, maar achter de rubbers bleef vaak water staan,
waardoor de daken van die auto's vaak heel slecht zijn. Dit was ook bij mijn 1979 Pace Car het geval.
De vorige eigenaar heeft daarom het dak er afgepeld en er een nieuw dak van een donorauto erop gezet.
In dat geval moet je ff kijken of je dat kunt zien bij de A-, B- of C-stijl.
Is dat niet het geval, dan vermoed ik dat de auto toch geen 1979 model is, maar in ieder geval een 1981 of later model is.
Dit omdat pas in 1981 de T-top een optie was.
Ander 1979 kenmerken zijn:
- de deuropeners aan de binnenkant zitten onderop de deur geplaatst. Aangezien dit toch niet zo praktisch bleek is dit in 1980 gewijzigd naar de bovenkant van de deur.
- langs de raamsnorren van de deuren zit aan de buitenkant nog een extra sierstrip welk erop geklikt zit met plastic pennetjes.
Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de deuren al eens zijn vervangen, waardoor je deze kenmerken niet meer kunt zien.
Een 1979 Mustang heeft ook een vincode plaatje achter het de voorruit aan de bestuurderskant zitten, onderaan het dashboard.
Ook zou er een metalen plaatje bij de radiateur moeten zitten met het chassisnr.
Op de slotkant van de bestuurdersdeur zou ook een sticker moeten zitten met de vincode (data-sticker).
De vincode van een 1979 Mustang zou er ongeveer zo uit moeten zien: 9F02F123456
Jouw chassisnr. 79frdpl22062819 is misschien wel door de RDW bedacht.
Veel 1979 Cobra's waren uitgevoerd met een sunroof, maar achter de rubbers bleef vaak water staan,
waardoor de daken van die auto's vaak heel slecht zijn. Dit was ook bij mijn 1979 Pace Car het geval.
De vorige eigenaar heeft daarom het dak er afgepeld en er een nieuw dak van een donorauto erop gezet.
In dat geval moet je ff kijken of je dat kunt zien bij de A-, B- of C-stijl.
Is dat niet het geval, dan vermoed ik dat de auto toch geen 1979 model is, maar in ieder geval een 1981 of later model is.
Dit omdat pas in 1981 de T-top een optie was.
Ander 1979 kenmerken zijn:
- de deuropeners aan de binnenkant zitten onderop de deur geplaatst. Aangezien dit toch niet zo praktisch bleek is dit in 1980 gewijzigd naar de bovenkant van de deur.
- langs de raamsnorren van de deuren zit aan de buitenkant nog een extra sierstrip welk erop geklikt zit met plastic pennetjes.
Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de deuren al eens zijn vervangen, waardoor je deze kenmerken niet meer kunt zien.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: restauratie 79 cobra t top
het chassis nr is 482819 dat andere nr is de code die op het kenteken vermeld staat ,en de deuropeners zitten inderdaad onderop de deuren.
verder kan ik geen plaatje of sticker vinden .het kenteken is RH-53-PR dat is volgens mij een later afgegeven kenteken
verder kan ik geen plaatje of sticker vinden .het kenteken is RH-53-PR dat is volgens mij een later afgegeven kenteken
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: restauratie 79 cobra t top
Inderdaad jouw kenteken is later afgegeven. Mijn Pace Car werd al in 1979 geimporteerd, en dat kenteken begint met FPdrietakt schreef:het chassis nr is 482819 dat andere nr is de code die op het kenteken vermeld staat ,en de deuropeners zitten inderdaad onderop de deuren.
verder kan ik geen plaatje of sticker vinden .het kenteken is RH-53-PR dat is volgens mij een later afgegeven kenteken
Jouw chassisnr 482819 is natuurlijk niet helemaal compleet. Dit is slechts het consecutive number.
Maar zonder achter de andere 4 eerste cijfers/letters komen, zou het zo kunnen zijn dat deze auto ooit gebouwd is als 1979 Indianapolis Pace Car Special.
De "48" van de consecutive code verraden dat, alleen komt dit niet overeen de T-top die de auto heeft.
Alleen de 3 Pace Cars, die in de race hebben gereden hebben, hadden een T-top. Deze hadden echter weer niet de "48" in de vincode.
Ik kan me ook nog foto's op marktplaats herinneren dat de motorkap en grille (welke in 1979 specifiek voor de Pace Car waren) ook wijzen naar een Pace Car.
Echter deze, in 1979 nog specifieke delen, werden vanaf 1980 ook op de Cobra's gebruikt.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: restauratie 79 cobra t top
Aan de linkerkant (voor) achter het spatbord Zit ook een vincode deze zal het zelfde moeten zijn als die wat achter het raam moet zitten .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Re: restauratie 79 cobra t top
heb nog even bij de rdw gehoord dat ze wat info hadden over de auto, want RH-53-PR is niet een 79 kenteken
en dat ze misschien weten waarom er een ander kenteken is afgegeven.
en ik heb ook gevraagd hoe het komt dat de code op het kenteken niet een orginele is.
maar ze begrepen na drie keer uitleggen nog steeds niet wat ik bedoelde,jammer want ik had graag de orginele code weer in het kenteken gehad.
misschien iemand een idee hoe ik dat moet proberen?
en dat ze misschien weten waarom er een ander kenteken is afgegeven.
en ik heb ook gevraagd hoe het komt dat de code op het kenteken niet een orginele is.
maar ze begrepen na drie keer uitleggen nog steeds niet wat ik bedoelde,jammer want ik had graag de orginele code weer in het kenteken gehad.
misschien iemand een idee hoe ik dat moet proberen?
Re: restauratie 79 cobra t top
hoi ronald,weet je zeker van de grille en de motorkap want die er nu bijzitten zijn van een cobra
Re: restauratie 79 cobra t top
is wel vreemd
kenteken is van 1987. datum kenteken is 1979.
was het vroeger niet zo, als je het kenteken kwijt was dat je een ander kenteken kreeg?
kenteken is van 1987. datum kenteken is 1979.
was het vroeger niet zo, als je het kenteken kwijt was dat je een ander kenteken kreeg?
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
Re: restauratie 79 cobra t top
Ik heb dat zelfde Licht aan de toelating schijnbaar .Mijn fox is ook van 79 .en kenteken van 86 .ook de vin code’s zijn van 79 .is zelfs al in78 gemaakt bij de eerste 280 st of zoiets .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt