Pagina 2 van 2

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 12:35
door 78ghiaT5
ja hoor heb ik dat weer: ik kan het chassisnummer 8F04F175384 niet vinden. Die zou moeten staan op de rechter chassisbalk achter het rechtervoorwiel, maar bij de Gouwe zit niets. volgens de RDW krijgen wel meer Amerikanen geen chassisnummer mee, hoewel mij dat vreemd lijkt. dat wordt proberen voor donderdag ook een afspraak te maken met de mannen van de inslagnummers... zucht. ik vind alles best, zolang ze maar het nummer inslaan op de plek waar hij hoort en als op de kentekenpapieren Ford T5 II komt te staan, want dat is het beestje zijn naam. Is er nog een ander plek waar het nummer zou kunnen zitten, waar ik geen weet van heb? Uiteraard is deze vraag vooral gesteld aan de II-rijder.

de Silver Ghia gaat vandaag zijn laatste rit rijden, zoals het er nu naar uitziet. we zullen hem de komende II jaar missen. hij heeft zijn pensioen verdiend.

Harry

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 22:07
door driver
Zit het niet verstopt onder een laag verf ?? zou zo maar kunnen .Bij de mijne staat het op de veerpoot en ook achter het voor raam .maar dat zal bij een 2tje wel anders zijn .Toch maar es op andere plaatsen zoeken voor je een nieuw nummer krijgt .staat er niets op de aude papieren waarop staat op welke plaats hij zit !!!! .als jij nu dit numer hebt Moet et ook ergens staan anders zou je het nummer niet eens weten lijkt mij .

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 22:08
door Kors
Harry, als je je motorkap open heb dan heb je aan de rechterkant een 3hoekige plaat zitten met daarop de rubber steundop waar de motorkap op rust, daar moet je chassis nummer ingeslagen staan. meestal zit daar een dikke laag lak over heen maar met schrappen en schuren kan je het wel zichtbaar krijgen. daarna zou ik er blanke kak over zetten omdat het nummer ook zichtbaar moet zijn voor de apk. dit was bij mijn wagen in ieder geval zo, maar zoals je weet zijn alle 2tje verschilend. suc6 :smart:

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 22:46
door 78ghiaT5
dank je Kors, verhelderend. maar zit dat nummer dan aan de voorkant of meer richting de firewall?
daan, bij een II zit ook een VIN-code in het dashboard, maar die is dan weer niet geldig voor de RDW.

harry

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 23:03
door Kors
aan de voorkant, de balk waar je radiator aan vast zit, maar dan aan de zijkant vlak bij je ruitenwisser reservoir

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: za 04 jun, 2011 23:24
door Kors
img_7979_std.JPG

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 00:17
door v8 lover
he leuke pics ,harry , zie ik deze ook eens een keer ,
had van deze nog ggen pics gezien , cool ook de foto van die twee bij elkaar :ok:

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 08:33
door 6-banger
Ik zie dit topic nu pas :roll:
Je had me wel gebeld een tijdje terug over de gang van zaken en met wat vragen,dus wist ik wel dat je ermee bezig was.
Leuk de wagen weer eens te zien op je foto's.
Nu hopen dat op 9 juni de wagen zijn NL kenteken krijgt,apk erop en rijden maar.

Hij lijkt me-laat ik het voorzichtig zeggen-minder roest dan de silver ghia te hebben :D :D

Succes met de keuring Harry.
groet Jan

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 09:35
door grandmaster n
Bij de invoer van mijn Lincoln was er ook geen chassisnummer ingeslagen. Dat hoort te gebeuren bij het invoeren.Tijdens de keuring voor het kenteken kwam de keurmeester daar achter. Ik ben naar huis gereden, daar een slagsetje geleend van een vriend van me, het nummer erin geslagen, weer terug naar de keuring (je mocht toen de zelfde dag herkeuren zonder kosten, weet niet hoe dat nu zit...) en goedgekeurd!!
Tegenwoordig wordt het nummer er niet meer ingeslagen maar als je er zelf al een nummer hebt ingeslagen gaan ze echt niet nog een nummer erbij "plakken'.
Ik zou zeggen, gewoon er zelf inslaan (het nummer dat ook op je dashboard staat, uiteraard)
volgens de RDW krijgen wel meer Amerikanen geen chassisnummer mee, hoewel mij dat vreemd lijkt
Amerikanen hadden vroeger geen chassisnummer, dat is iets europees. De amerikanen hadden de VIN en dit zit/zat achter het voorraam.

gr

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 19:10
door Claire
Zelf inslaan Harry, hebben we bij mijn zoon's Malibu ook gedaan. Anders doet de RDW het voor het luttele bedrag van (in 2003) 50 euro. En dat deden ze bij ons met een machine op de rand van de kofferbak, want dat was het makkelijkste. (het was geen Mustang)
Piet :cool1:

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 19:41
door 78ghiaT5
Kors, bedankt voor de foto. Maar ook bij mijn wagen zat hij niet op die plek. Heb vandaag alles gechecked.
Arjan: dit is dus de oudere broer van jouw T5.
Jan: er zit wel roest: met name de onderkant van de achterschermen (berucht), links op, rond en bij de kokerbalk (niet dorgerot!), en de lip van de motorkap vertoont wat extra luchtgaten. Verder is er in Duitsland ooit wat roest op deur en kap lelijk weggeplamuurd en ik weet zeker dat ik het beter kan.
grandmaster: bedankt voor deze info. maar ik heb helaas geen apparatuur (wsl ook geen tijd deze week) om het in te slaan op de door Kors aangegeven plek.

Rob (66mustang) zou jij zoiets voor me kunnen doen? Dat scheelt weer de nodige euro's.

Harry

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: zo 05 jun, 2011 20:36
door 78ghiaT5
Het zit er overigens op voor de Silver Ghia. Vanmorgen heeft hij zijn laatste ritje gereden, naar de stalling, en dat was het dan na 4,5 jaar redelijk trouwe dienst. Ik zette hem op zijn plek, haalde de accu eruit en toen stond ik even naar hem te kijken. Even een kort moment van weemoed maakte zich van me meester, maar ik verdrong het snel, want de T5 II stond te wachten op de accu. Ik heb vandaag dus een dubbel gevoel: aan de ene kant zal ik het rijden in de Silver Ghia ontzettend missen, want ondanks zijn rotte plekken reed hij altijd fantastich. Zoals gisteren naar de Cruise Brothers, waar hij zijn voorlopig laatste meeting meemaakte. Aan de andere kant is het tijd geworden hem van zijn, hopelijk korte pensioen, te laten genieten. Petje af voor de SG, hij heeft het altijd naar behoren gedaan, maar nu is het aan de T5 de komende tijd. Ik hoop in de toekomst wat meer middelen te hebben om de SG grondiger te laten aanpakken. Ik wil erover nog een ding zeggen: ik heb geen greintje spijt van het geld wat ik in de SG heb gestoken, geen enkel. Het was me het allemaal waard. Zo denk ik erover telkens als ik me die vraag stel.

De T5 startte 's middags na wat pedaaltrappen en heeft even tien minuten staan draaien. Helaas had ik geen trechters bij me om nieuwe benzine toe te voegen en transmissie-olie. Nou ja, dat kan morgen ook wel en dan is hij klaar voor de rit donderdag. Ik heb wel nog de goede ruitenwissers van de SG overgezet, dus dat is al APK-waardig. Tevens ontdekte ik dat de T5 minder of zelfs geen rook meer produceert vanonder het kleppendeksel. Waarschijnlijk zijn de nieuwe pakkingen goed volgezogen met olie, waardoor zij nu beter afdichten. Dus een pak van mijn hart. Heb nog steeds niet het chassisnummer kunnen vinden, en dat is dan weer wel balen. Maar ja, dan slaan ze maar een nieuw nummer in. Boeien!

Harry

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 17:03
door grandmaster n
In ieder geval succes met de keuring !!

gr

Re: Klaar voor transport

Geplaatst: di 07 jun, 2011 21:36
door 78ghiaT5
Grandmaster, thanks.

Peter, ik laat de SG even II jaar met rust en dan eens kijken of er tegen die tijd geld is om wat gedegen opknapwerk te doen, want het is een absoluut fijne wagen. Of wellicht schept de stilstand een afstandje, zodat ik tegen die tijd beter kan beslissen wat ik ermee doe, zoals verkoop of sloop voor onderdelen. Die beslissing kan ik nu echt niet nemen.

Harry