Klaar voor transport
Moderator: Shelby GT-H
Klaar voor transport
Pruttelend sloeg gister de 302 van de Ford T5 II aan, na vijf jaar stilstand. Eigenlijk was er niet veel voor nodig: tien liter benzine in de tank, en wat druppels in de carburateur. Omdat dat nog niet voldoende was, gebruikten we wat quickstarter en joeps, de levenssappen begonnen door de leidingen te lopen en kwam het gouden beest na vijf jaar weer tot leven. Daarmee startte deze Ghia nog sneller op dan de SG in hartje winter! Het oude gezegde doet weer van zich spreken: een Ford V8 start altijd.
Alle lampen, zowel voor als achter en de knipperlichten brandden naar behoren. Ook de deurpieper werkte weer en de binnenverlichting, alsook de ruitenwissers en de sproeier. Wat een overgeplaatste accu uit de SG al niet voor goeds kan doen. Helaas rookte de 302 nog steeds, vanonder het linker kleppendeksel. Maar ook het gesis van aangezogen lucht trad weer op. Achterhalen waar het aan ligt, was moeilijk door het geluid van het blok. Mijn garagist moet er maar eens naar kijken.
Voorts heb ik de hele II maar eens schoongewassen: de motorruimte, het exterieur, de ramen, de verdelerkap, de grille. Alles is klaar om het paard definitief naar Den Haag over te brengen. De Silver Ghia krijgt als escorteur de taak de auto-ambulance met zijn broertje daarop te begeleiden naar Den Haag. Dat wordt binnenkort een leuke morgen of middag! Hopelijk kan ik er tijdens het transport wat foto's van maken, met de skyline van Den Haag op de achtergrond. Een mooier aandenken aan de thuiskomst van de T5 kan ik me niet indenken.
Harry
Alle lampen, zowel voor als achter en de knipperlichten brandden naar behoren. Ook de deurpieper werkte weer en de binnenverlichting, alsook de ruitenwissers en de sproeier. Wat een overgeplaatste accu uit de SG al niet voor goeds kan doen. Helaas rookte de 302 nog steeds, vanonder het linker kleppendeksel. Maar ook het gesis van aangezogen lucht trad weer op. Achterhalen waar het aan ligt, was moeilijk door het geluid van het blok. Mijn garagist moet er maar eens naar kijken.
Voorts heb ik de hele II maar eens schoongewassen: de motorruimte, het exterieur, de ramen, de verdelerkap, de grille. Alles is klaar om het paard definitief naar Den Haag over te brengen. De Silver Ghia krijgt als escorteur de taak de auto-ambulance met zijn broertje daarop te begeleiden naar Den Haag. Dat wordt binnenkort een leuke morgen of middag! Hopelijk kan ik er tijdens het transport wat foto's van maken, met de skyline van Den Haag op de achtergrond. Een mooier aandenken aan de thuiskomst van de T5 kan ik me niet indenken.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: Klaar voor transport
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Welkom thuis T5 II!
Gisteren was een bijzondere, maar vooral heugelijke dag. Want het transport van de T5 naar Den Haag stond op het programma, zoals een dag eerder afgesproken met Rene's broer John. Dus vroeg voor mijn doen mijn bed uit en zorgen dat ik om half negen ging rijden richting Hillegom, met het oog op eventuele files die ontstaan door bezoekers van de Keukenhof. Ik was er even over half tien en heb meteen de accu van de SG in de T5 gezet en extra benzine in diens tank gegooid. Na een paar keer pompen en contact maken sloeg de 302 aan. Het viel me meteen op dat de T5 een ander karakter heeft dan zijn oudere broertje. Het stuur is dikker, de pook zit mij iets te los, maar vooral de motor klinkt zachter en ook een stuk monotoner, gelijkmatiger haast. Alsof er bakken geluiddempend materiaal in de motorruimte zitten, wat natuurlijk niet zo is. De SG heeft twee uitlaatpijpen, en de T5 maar een, maar of dat het zachtere geluid nu helemaal verklaart... Vergeleken met de T5 is de SG vooral een luidruchtige papegaai. Het is wel geinig dat twee gelijke wagens zo verschillend zijn.
Hoe dan ook, de gouwe ouwe kon op eigen kracht achterwaarts de oplegger oprijden. De Mustang werd vastgesjord en de reis naar huis kon beginnen. Eerst natuurlijk de accu weer in de SG gezet. John en ik maakten nog wat plaatjes van de II II's bij elkaar, en toen gingen we daadwerkelijk op pad. Ik reed achter het 'Transport Exceptionelle' aan en kon onderweg leuke plaatjes schieten met een poot aan het stuur. De hele reis verliep zonder mankementen, al had Rene nog bedenkingen over het feit dat de Ford andersom op de paardenkar stond. Maar dat kwam mij nu eenmaal beter uit bij het er weer afrijden en dan dat toegangsweggetje naar de Haagse stalling in. Even voor Den Haag nam ik de leiding over het transport en loodste John, paardenkar en T5 Den Haag in, over de Utrechtse baan. Daar had ik graag een foto van gehad! Na een kilometertje waren we al bij de stalling gekomen, waar toevallig Dre net naar buiten kwam met zijn Ford Capri. Accu weer uit de SG en in de T5. En toen maakte de gouwe ouwe zijn eerste meters op eigen kracht in Den Haag. Dat was onwijs kicken. Ik reed hem meteen de garage in, maar kreeg hem met geen mogelijkheid in zijn parkeervak. Te weinig ruimte voor zo'n grote bak. Dus maar op de plek van de SG gezet, die dan weer met mij terugging. Accu weer uit T5 en in SG, en daarna reed John achter mij aan naar het begin van A44 om weer thuis te geraken.
Van weinig dingen de laatste weken werd ik blij, maar hier werd ik enorm gelukkig van. Welkom thuis, T5 II!
Rest me nogmaals Rene en John te bedanken voor hun hulp! Dus bij deze, heren!
Harry
Hoe dan ook, de gouwe ouwe kon op eigen kracht achterwaarts de oplegger oprijden. De Mustang werd vastgesjord en de reis naar huis kon beginnen. Eerst natuurlijk de accu weer in de SG gezet. John en ik maakten nog wat plaatjes van de II II's bij elkaar, en toen gingen we daadwerkelijk op pad. Ik reed achter het 'Transport Exceptionelle' aan en kon onderweg leuke plaatjes schieten met een poot aan het stuur. De hele reis verliep zonder mankementen, al had Rene nog bedenkingen over het feit dat de Ford andersom op de paardenkar stond. Maar dat kwam mij nu eenmaal beter uit bij het er weer afrijden en dan dat toegangsweggetje naar de Haagse stalling in. Even voor Den Haag nam ik de leiding over het transport en loodste John, paardenkar en T5 Den Haag in, over de Utrechtse baan. Daar had ik graag een foto van gehad! Na een kilometertje waren we al bij de stalling gekomen, waar toevallig Dre net naar buiten kwam met zijn Ford Capri. Accu weer uit de SG en in de T5. En toen maakte de gouwe ouwe zijn eerste meters op eigen kracht in Den Haag. Dat was onwijs kicken. Ik reed hem meteen de garage in, maar kreeg hem met geen mogelijkheid in zijn parkeervak. Te weinig ruimte voor zo'n grote bak. Dus maar op de plek van de SG gezet, die dan weer met mij terugging. Accu weer uit T5 en in SG, en daarna reed John achter mij aan naar het begin van A44 om weer thuis te geraken.
Van weinig dingen de laatste weken werd ik blij, maar hier werd ik enorm gelukkig van. Welkom thuis, T5 II!
Rest me nogmaals Rene en John te bedanken voor hun hulp! Dus bij deze, heren!
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: Klaar voor transport
Foto's ??????
GR ROB
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Klaar voor transport
Harry, hoe kan het nu dat je 'm niet eens in je parkeervak krijgt
De Mustang II is toch de kleinste Mustang die er gebouwd is.
De Mustang II is toch de kleinste Mustang die er gebouwd is.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Klaar voor transport
haha, ja dat zou je zeggen. Helaas is het nieuwe parkeervak helemaal voorin de garage. Er naast staat een Firebird en daar tegenover weer een Montclair-Mercury. De eerste twee parkeerplekken na de toegangsdeur zijn leeg. Maar probeer maar eens meteen na de toegangsdeur je auto er achterwaarts in te krijgen, terwijl en de Pontiac en de Mercury je het manouvreren onmogelijk maken! De ruimte is klein. Misschien moet ik hem maar met de neus in het vak rijden, echter dan heb je weer problemen eruit te komen. dinsdag maar bellen voor een ander vak, want dat zouden ze namelijk nog bekijken, omdat de verhuurder ook al dacht dat je met je 4 meter 45 er waarschijnlijk niet in kon. Enkele foto's komen eraan.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Klaar voor transport
Op de auto ambulance:
II II's bij elkaar:
Onderweg:
De aankomst in Den Haag:
Bij zijn nieuwe 'huis':
Op de plek van de SG voorlopig:
Harry
II II's bij elkaar:
Onderweg:
De aankomst in Den Haag:
Bij zijn nieuwe 'huis':
Op de plek van de SG voorlopig:
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- crimson_lion
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 10:08
- Locatie: ergens in de buurt
Re: Klaar voor transport
hey harry
super leuk verhaal en ook de foto's
mocht je hulp nodig hebben met het parkeren op het plekje , wil ik je wel ff helpen .
als het niet mocht lukken om een andere plek te krijgen .
gr dre
super leuk verhaal en ook de foto's
mocht je hulp nodig hebben met het parkeren op het plekje , wil ik je wel ff helpen .
als het niet mocht lukken om een andere plek te krijgen .
gr dre
The legend lives
Re: Klaar voor transport
vandaag ff gebeld, Dre, en het wordt een nieuwe parkeerplek: nummer 7, dus naast de Low Comotion. staan ze straks in ieder geval in dezelfde rij. was sowieso al niet blij met plek 35, waarbij volgens mij ook weer en wind kan toeslaan. nee, dan liever wat verderop in de stalling.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Klaar voor transport
Inmiddels gaat de T5 II de 9de juni voor het eerst op pad, naar de RDW te Waddinxveen voor invoer. Het mocht wel eens tijd worden. Afspraak is gemaakt en na elven op die dag weten we meer. Nu nog even fluks de verzekering regelen, het ausweis van de auto klaarleggen en dan maar wachten op de eendagskentekenplaten.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Klaar voor transport
Hoi Harry,
Doe je alleen invoer, of is de T5 ook zover dat je APK doet en er mee de weg op kunt?
Doe je alleen invoer, of is de T5 ook zover dat je APK doet en er mee de weg op kunt?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Klaar voor transport
is alleen invoer. daarna met de eendagskentekentplaten direct door naar de garagist. volgens mij doet alles aan de auto het, maar wellicht is er iets wat ik nog niet weet. bij de garage vervang ik zelf alle olien en vloeistoffen, en ik vind dat er even naar de automatenpook moet worden gekeken. die staat te los in zijn gangen. als je er tegen aan duwt staat hij gelijk al in een andere gang, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt. omdat de auto uit Duitsland komt, voorzie ik niet veel problemen. bij twee garages hebben ze nu al gezegd dat het alleen om een administratieve handeling gaat, en niet om een uitgebreide keuring, zoals bij auto's die uit de VS komen. en dan nu maar hopen dat dat zo is.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Klaar voor transport
Harry die administratieve handeling kun je thuis online al regelen via RDW scheeld je een hoop tijd bij de rdw en voor hun ook dan ben je zo weer buiten .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Re: Klaar voor transport
geen idee of dat kan, Daan, maar de afspraak is trouwens toch al gemaakt. daarbij: men zal toch het originele Duitse autopapier moeten inzien en het VIN-nummer op de rechter chassisbalk moeten checken (ervan uitgaande dat bij een T5 II dat nummer daar ook zit, net als bij alle andere II's). en... ik vind dat de T5 II zijn allereerste, zelfstandige ritje op een Nederlandse autosnelweg wel verdiend heeft. als alles goed gaat en hij zijn platen heeft, is-ie er op de eerstvolgende SNC bij en natuurlijk ook in Limburg.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Klaar voor transport
Ja dat kan Weet dat zij de rest toch wel kontroleren maar het meeste kun je thuis al zelf invullen .Vinden zij een stuk prettiger .we hebben laats ook weer een auto laten keuren bij de rdw en kwam ook uit duitsland alles zelf al gedaan BPM enz nu was het makkelijk gezien hij al 20 jaar was hoef je dus al niet meer heel die zooi te doen en 20 min stonden we weer buiten terwijl de rest toch wel ff bezig waren met papieren .
Naja hoe dan ook wens je suc6 ermee en dat je er snel in kan gaan rijden .
Naja hoe dan ook wens je suc6 ermee en dat je er snel in kan gaan rijden .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt