Motor slaat af.

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Motor slaat af.

Bericht door Mitch »

Goedenavond mannen

Ik heb gister met mijn mustang gereden maar dat liep slecht af eerste deel van de dag gewoon rijden en doen. na mate dat de motor warm werd moest ik als ik stil stond voor stoplicht gas geven zodat hij bij stationair niet af sloeg. Als ik hem ook in de versnelling zette (C3 auto) sloeg hij ook vijwel direct af alleen als ik beetje gas gaf zodat toerental wat hoger ligt dan wou hij het nog wel is doen. Weet iemand welicht wat dit zou kunnen zijn. Sloeg daarna ook slecht weer aan als ik hem wou starten tot mate van ramp accu leeg gestart en daarna hem moeten slepen naar stalling( ik weet het het is slecht voor een automaat was gelukkig maar 5 km). daarna niets maar aan gedaan. heb er ook niet meer naar gekeken.

Heeft iemand een idee?
Misschien kort sluiting?

Hartelijk dank Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
patrick cox
Berichten: 348
Lid geworden op: do 14 jan, 2010 05:47
Locatie: midden limburg

Re: Motor slaat af.

Bericht door patrick cox »

bij mij was het van de zomer een vapor lock.
dat heb je als de benzine verdampt voor dat hij bij de carburateur is. en het komt door de hitte van de motor of van buitenaf.
je kan de brandstofleiding isoleren ter hoogte van de motorblok.

dit was bij mij het voorval
Gebruikersavatar
AndreV
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma 12 jul, 2004 16:58
Locatie: Uithoorn

Re: Motor slaat af.

Bericht door AndreV »

Je kan even naar het slangetje kijken wat achter op de linker kleppendeksel zit en wat de carburateur in gaat. Als deze los zit dan loopt zo'n hok ook niet stationair.
Heb ik ook eens gehad vandaar.

En alle tips helpen, toch?

AndreV
Oud hok Augustus 1964, V8 289




WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
Gebruikersavatar
driver
Berichten: 829
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 14:56
Locatie: ergens op de aarde

Re: Motor slaat af.

Bericht door driver »

Denk dat je je cabr eens moet afstellen de mixers denk dat hij wat te arm staat bij koude motor zal hij hoger lopen door je choke als die erop zit ;) als deze warm is dan zakt je toereltal .of kijk of je stationeer shroef goed staat kan ook zijn dat he helemaal terug is gedraaid en dan wil hij ook niet meer .maar als je zegt dat hij daarna slecht start lijkt mij de co afstelling .
Heb je ergens een vacuum lek dat wil hij idd ook wel es slecht lopen
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Re: Motor slaat af.

Bericht door metzijndrie »

heel herkenbare belevenissen.
Toen wij onze stang nog maar net hadden was het ook afslaan en erg snel lege accu.
Het vervangen van de distributor door een elektronische en het vervangen van een aan heat-soak lijdende startmotor zorgde ervoor dat hij nu goed loopt en accu niet snel leegstart.
Gertjan
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Motor slaat af.

Bericht door Mitch »

Dag mannen bedankt voor de reacties alleen heb beetje een dubbel gevoel erover. Want als ik hem start en hij sloeg aan dan liep in P en en N wel goed stationair wanneer ik hem in versnelling zet slaat hij vrijwel direct af tenzij ik een beetje gas geeft zodat het toerental wat hoger ligt. Heel apart allemaal want als het dor de warmte komt zou die ook bij stationair niet moeten lopen lijkt mij toch??

iemand nog ideen?? groeten Mitch!!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Motor slaat af.

Bericht door Dakloos »

Mitch,

Als je motor uitvalt als je de bak in de versnelling zet dan denk ik dat het stationair toerental te laag staat. Stationair toerental moet afgesteld worden in de D (met de handrem erop!), verlichting aan, aanjager van de kachel in stand 3 zetten en eventuele airco ook aan. Op deze manier belast je de motor in stationaire toestand maximaal en moet deze dus zeker blijven lopen........
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Re: Motor slaat af.

Bericht door Ratrod »

Komt mij bekend voor.

Bij mij was het mengsel te rijk afgesteld.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Motor slaat af.

Bericht door Mitch »

Dag mannen, ik heb de carb wat rijker af gestelt meteen geen last meer! harstikke bedankt voor de reacties en tips hij rijdt weer perfect.!!!

Gr Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
BartW
Berichten: 9
Lid geworden op: za 21 mar, 2020 14:34

Re: Motor slaat af.

Bericht door BartW »

Dag Mitch,

Hoe doe je dat ? DE carbr rijker afstellen ? Ik heb hetzelfde probleem

Mvg,

Bart
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Motor slaat af.

Bericht door Mitch »

Oeh dat is lang geleden op die motor zat toen een Edelbrock 500 cfm 4 venturi carburateur. Daar zitten 2 mengschroeven op aan de voorkant. Die heb ik toen een kwart rotatie gegeven wat me nog bij staat. En ik denk ook stationair iets hoger gezet die zit ik meen aan de bestuurderskant carburateur.

Al met al ruim 12 jaar geleden en deze mustang heb ik al niet meer sinds 2013. Maar dit is wat me er nog van bij staat.

Onthoud wel even je begin stand van de mengschroef.

Dus of je telt de slagen even tijdens helemaal indraaien. Dan weet je erna wat je staat punt was. En doe je hem erna weer op het oude punt terug draaien en dan telkens een kwart rotatie verder. En dan even kijken of het beter gaat.

Het beste is met een vacuüm meter afstellen maar dat heb ik nog nooit gedaan. Zijn wel zat gasten hier die je misschien ermee kunnen helpen.

Gr.Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1808
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Motor slaat af.

Bericht door Big_fun_58 »

BartW schreef: vr 12 aug, 2022 16:09 Dag Mitch,

Hoe doe je dat ? DE carbr rijker afstellen ? Ik heb hetzelfde probleem

Mvg,

Bart
Waar woon jij ongeveer? Misschien kan ik, of iemand, je helpen als het in de buurt is...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”