Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Moderator: Shelby GT-H
Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Mensen, ik heb een akkevietje met mijn C4.
Er is al eerder een posting over geweest. viewtopic.php?f=10&t=18397&p=210024&hil ... et#p210024" onclick="window.open(this.href);return false;
Status:
- De bak lekt geen olie.
- Oliepijl is echt OK (diverse malen in P met draaiende motor gecheckt)
- Na koude start schakelt de C4 prima in zijn achteruit en de auto gaat direct rijden.
- Na koude start duur het zo 1 a 2 minuten voordat een van de versnellingen vooruit (!) werkt, maar daarna gaat het allemaal prima met het riiden: bak schakelt netjes op in alle versnellingen en ook de D1, D2 en L werken allemaal prima. Je kan zo de hele middag gaan rijden zonder problemen. Het is alleen de eerste 1 a 2 minuten na een koude start dat de bak in de versnellingen vooruit niet werkt. Het lijkt er op dat als de olie warm is (en dus iets dunner en bepaalde rubbers waarschijnlijk ook wat soepeler zijn) alles pas in beweging komt.
De vragen die ik nu heb:
- Heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt?
- Is het wellicht in de control valve aangezien alle functies/versnellingen van de C4 gewoon netjes werken na enige opwarmtijd en tijdens het rijden?
- Kan dit opgelost worden zonder een volledige revisie?
Ik was al van plan de C4 eens volledig te laten reviseren, maar niet direct op dit moment aangezien verder alles netjes werkt, de bak dan onder de wagen vandaan moet en momenteel ook helemaal niet lekt.
Het is geen geld kwestie, maar meer het idee: "laat de bak nog maar even onder de auto hangen (wat werkt dat werkt en er dan gewoon niet teveel aankomen)"
Iemand ook dit probleem eens gehad, ideeen?
Thanks
Marc
Er is al eerder een posting over geweest. viewtopic.php?f=10&t=18397&p=210024&hil ... et#p210024" onclick="window.open(this.href);return false;
Status:
- De bak lekt geen olie.
- Oliepijl is echt OK (diverse malen in P met draaiende motor gecheckt)
- Na koude start schakelt de C4 prima in zijn achteruit en de auto gaat direct rijden.
- Na koude start duur het zo 1 a 2 minuten voordat een van de versnellingen vooruit (!) werkt, maar daarna gaat het allemaal prima met het riiden: bak schakelt netjes op in alle versnellingen en ook de D1, D2 en L werken allemaal prima. Je kan zo de hele middag gaan rijden zonder problemen. Het is alleen de eerste 1 a 2 minuten na een koude start dat de bak in de versnellingen vooruit niet werkt. Het lijkt er op dat als de olie warm is (en dus iets dunner en bepaalde rubbers waarschijnlijk ook wat soepeler zijn) alles pas in beweging komt.
De vragen die ik nu heb:
- Heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt?
- Is het wellicht in de control valve aangezien alle functies/versnellingen van de C4 gewoon netjes werken na enige opwarmtijd en tijdens het rijden?
- Kan dit opgelost worden zonder een volledige revisie?
Ik was al van plan de C4 eens volledig te laten reviseren, maar niet direct op dit moment aangezien verder alles netjes werkt, de bak dan onder de wagen vandaan moet en momenteel ook helemaal niet lekt.
Het is geen geld kwestie, maar meer het idee: "laat de bak nog maar even onder de auto hangen (wat werkt dat werkt en er dan gewoon niet teveel aankomen)"
Iemand ook dit probleem eens gehad, ideeen?
Thanks
Marc
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
hoi marc ik had ook ongeveer dit proleem ik heb m,n bak laten flussen bij pyt jaarsma hij schakelt weer als nieuw bel hem op en leg je probleem uit hij kan je vertellen wat je bak mankeert
ben lid van: TMCN
sn95 driver
sn95 driver
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
De juiste olie? Vraag tminus hier op het forum die weet volgens mij zo'n beetje alles van automaten.
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Arie, bedankt. Waar zit Pyt Jaarsma? En wat houdt precies het flussen van de bak in? Gaat de control body er dan ook uit of blijft alles zitten: olie er uit, etc.
Wat voor vloeistog gaat er in met het flussen?
Marc
Wat voor vloeistog gaat er in met het flussen?
Marc
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
1967coupe schreef:De juiste olie? Vraag tminus hier op het forum die weet volgens mij zo'n beetje alles van automaten.
Succes
Rene
Ik meen dat er ATF Dexron III in zit. Ik moet eens op de bussen kijken. Is er trouwens veel verschil tussen Dexron II en III?
- Mustang67-Emiel
- Berichten: 412
- Lid geworden op: za 21 aug, 2010 14:03
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Lijkt mij dat hij niet direct aan een revisie toe is. Hoe ziet de olie eruit?
Er moet atf-f olie in, bij mij hier in veenendaal uit voorraad leverbaar bij de brezan. Weet niet of het probleem veroorzaakt word door je verkeerde olie, kan het me eigenlijk niet voorstellen. Er moet iig geen dextron in... wat je er nu dus in hebt zitten.
Er moet atf-f olie in, bij mij hier in veenendaal uit voorraad leverbaar bij de brezan. Weet niet of het probleem veroorzaakt word door je verkeerde olie, kan het me eigenlijk niet voorstellen. Er moet iig geen dextron in... wat je er nu dus in hebt zitten.
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Emiel, het ziet er gewoon licht rood, doorzichtig uit.
Ik lees trouwens hier op het forum dat het ATF-F moet zijn en niet Dexron II of III. Maakt dat allemaal veel verschil? viewtopic.php?f=10&t=11975&hilit=dexron" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel hewel gek dat de bak in de vooruit versnellingen pas gaat werken na 1 a 2 minuten warmdraaien na koude start.
Heeft flussen zin? Wellicht zit er wat residu (van de oliecomponenten) in de controlbody. Who knows...
Gr Marc
Ik lees trouwens hier op het forum dat het ATF-F moet zijn en niet Dexron II of III. Maakt dat allemaal veel verschil? viewtopic.php?f=10&t=11975&hilit=dexron" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel hewel gek dat de bak in de vooruit versnellingen pas gaat werken na 1 a 2 minuten warmdraaien na koude start.
Heeft flussen zin? Wellicht zit er wat residu (van de oliecomponenten) in de controlbody. Who knows...
Gr Marc
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
pyt jaarsma zit in friesland hartwerd
http://www.automobielbedrijfjaarsma.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
gr. arie
http://www.automobielbedrijfjaarsma.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
gr. arie
ben lid van: TMCN
sn95 driver
sn95 driver
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Wordt onder 'flushen van de bak' alleen verstaan: olie allemaal er uit en vervangen.
Of wordt er echt geflushed met lucht of bepaalde vloeistoffen om de bak schoon te spuiten voordat er nieuwe olie ingaat? Zelf heb ik er nooit eerder van gehoord.
Of wordt er echt geflushed met lucht of bepaalde vloeistoffen om de bak schoon te spuiten voordat er nieuwe olie ingaat? Zelf heb ik er nooit eerder van gehoord.
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
de bak word helemaal schoon gemaakt
ben lid van: TMCN
sn95 driver
sn95 driver
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Oude olie gaat eruit, daarna nieuw filter en vervolgens wordt het systeem gespoeld met de nieuwe olie. Veel problemen kunnen worden opgelost met dit systeem/nieuwe olie, maar weet niet of dit voor jou opgaat?. Weet wel dat dit geinje zo`n 350 euro kost, met wat geld erbij kun je ook nadenken over een complete revisie etc.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
complete revisie kost tussen de 12 en 1700euro
ben lid van: TMCN
sn95 driver
sn95 driver
- 351-V8-power
- Berichten: 1316
- Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
- Locatie: Scheveningen
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
700 euro als je hem zelf brengt.arie schreef:complete revisie kost tussen de 12 en 1700euro
http://www.automatenrevisie.nl/site/ind ... cat=4&p=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Yup, daar heb ik 'm ook naar toe gebracht. Die van mij had even tijd nodig om in de achteruit te komen, bleek een hard geworden seal te zijn. Nu kun je alleen die seal vervangen maar dan ben je een tijdje later aan de beurt met iets anders wat de geest geeft. Gewoon laten reviseren dat ding .351-V8-power schreef:700 euro als je hem zelf brengt.
http://www.automatenrevisie.nl/site/ind ... cat=4&p=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Ed
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Volledige C4 Transmissie Revisie nodig of niet?
Helemaal met dakloos eens!.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.