Zondag 1 augustus 2010: Circuitdag Zolder - België !

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Zondag 1 augustus 2010: Circuitdag Zolder - België !

Bericht door walter »

Zoals reeds aangekondigd: de trackday! Alle informatie hieronder is rechtstreeks overgenomen vanuit de info van de mede-organisator, de Peugeot Club België. Alle vragen over het hoe en wat moet je dus stellen bij SkyLimitEvents. Inschrijving verloopt ook volledig via hen. De BMCC is wel aanwezig om jullie op te vangen en jullie Mustangs te "bewaken" als je aan de wandel bent.

Wat?
Skylimit organiseert op 1 augustus 2010 time trials en races op het circuit van Zolder, met als kers op de taart voor de Peugeot/Renault/Mustangclub 2 keer een speciale sessie laps.

Inkom evenement: 10 euro per persoon (minderjarigen gratis inkom).

Show Paddock
De BMCC zal ook een paddock inrichten als Mustang Show Area. Daar kun je je wagen zetten na de laps, of gewoon als je komt kijken.

Waar?
Circuit Zolder - België

Wanneer?
Zondag 1 augustus 2010, vanaf 8u30 toegang voor publiek.

SKYLIMITEVENTS en de merkenclubs presenteren
Peugeot/Ford/Citroen/Renault Trackday and SkyLimit Club Races

Timing 1 augustus:

7u00 controle ingang voor racers.
7u30 opening administratie
9u30 briefing racers
10u00-10u55 free driving/ Time trial
10u55-11u35 Training racewagens
11u35-11u55 Peugeot/Ford/Citroen/Renault slow laps

12u-13u pauze - motorstilte

13u00-13u30 Sprint Race
13u30-14u30 Free Driving/Time Trial
14u00-15u00 Sprint Race
15u00-15u40 Peugeot/Ford/Citroen/Renault fast laps
15u45-17-45 200km race

18u Einde

Gedurende de dag showpaddock voor de merkenclubs.

Informatie voor deelname aan een circuitactiviteit

Voor elk evenement is er een geluidslimiet van 95db.
Helm verplicht voor iedere deelnemer van een circuitactiviteit.
Elke piloot en passagier ondertekent in het race control center (RCC) een papier afstand van verhaal (hier kan je ook de polsbandjes afhalen voor andere circuitactiviteiten).

Skylimit races, open voor alle merken.
Deze staan enkel open voor Skylimit Clubmembers.

Passagiers tijdens Time trials, slow & fast laps.
Voor de Time trials, fastcar laps en pacecar laps zijn passagiers toegelaten.
Max 1 passagier voor de time trial en de fastcar laps, 3 passagiers voor de pacecar laps.
Passagiers kunnen zich inschrijven in het race control center (RCC) vanaf 9u30, deelname voor een ganse dag is 10 euro, bestuurder die taxi voor u wilt spelen is zelf te zoeken.
Deelname passagier voor enkel pacecar laps is 5 euro.
Elke passagier ondertekent in het race control center (RCC) een papier afstand van verantwoordelijkheid.
Voor merkenclubs, deze papieren liggen aan de clubstand, vul ze op voorhand in en neem ze dan mee naar het RCC om u in te schrijven.

Time trials (2x 1uur) (Free driving), open voor alle merken.
Deze staan open voor licentiehouders en skylimit clubmembers (mensen met circuitervaring).
Max 60 deelnemers/uur, kostprijs voor 1 uur bedraagt 60 euro, voor 2 uur 110 euro.
Bij voorafbetaling is de inkom inbegrepen.

Fastcar laps voor merkenclubs (40min) (inbegrepen zijn de pacecar laps van 20 min).
Deelnemers die hun wagen eens de vrije loop willen laten op Circuit Zolder, voor u is dit een unieke gelegenheid. Door deelname vooraf aan de pacecar laps krijgt u de kans het circuit te leren kennen.
Max 60 deelnemers, kostprijs 60 euro bij voorinschrijving.
Bij voorafbetaling, inkom inbegrepen.

Pacecar laps (20min) voor merkenclubs
Wie wil er niet eens over de asfaltlaag scheuren van Circuit Zolder? De pacecar past wel de snelheid aan aan het niveau van de deelnemers. Wie nadien gaat deelnemen aan de fastcar laps heeft nu de kans om de juiste rijlijnen van het circuit te leren kennen.

Naargelang het aantal deelnemers zullen er meerdere pacecars zijn.
Max 120 deelnemers, deelnemers van de fastcar laps hebben voorrang, kostprijs 25 euro.

Alle voorinschrijvingen voor circuitactiviteiten lopen via SkylimitEvents.be

Werking, wat moet u weten:
Pacecar en fastcar laps
Op voorhand moet iedere deelnemer (bestuurder en bijrijder(s)) een papier afstand van verhaal ondertekenen in de race toren (RCC).

11u35 tot 11u55 - Vanaf 11u15 verzamelen op de door Skylimits aangegeven plaats voor de pacecarlaps.
Eerst is er een rit van 20 min waarbij iedere deelnemer achter een pace car aan een matig tempo het circuit kan verkennen. Let op de rijweg van de pace car, dit is de ideale rijlijn.
Pace car inhalen is verboden.

15u00 tot 15u40 - Vanaf 14u40 verzamelen op de door Skylimits aangegeven plaats voor de fastcarlaps.
Vervolgens is er een 40tal minuten vrij rijden. Let op: dit is geen wedstrijd, mensen die gevaarlijk rijden worden van het circuit gehaald.

Er zijn ook 2 sessies time trials, dit is vrij rijden tegen de klok, enige ervaring is vereist.
Helm is verplicht, 1 medepassagier is toegelaten voor fast laps en Time Trials.
Passagier betaalt 10 euro extra en moet een papier afstand van verhaal ondertekenen in de toren, terplaatste te regelen.

Dit polsbandje is ook geldig voor deelname aan de pacecar laps.

Passagiers voor enkel pacecarlaps betalen 5 euro, te regelen in de toren en een document tekenen van afstand van verhaal.
Wilt u echter meerijden tijdens de fast laps of free driving, zorg dan onmiddellijk voor het juiste bandje in het RCC.

Het document “afstand van verhaal” zal ook aan de clubstands liggen.
Vul ze eerst in en neem ze mee naar de inschrijving aan de toren.

In ruil voor een onderpand (identiteitskaart) zijn er helmen te huur via Skylimits.

Meer informatie ook te vinden op:
www.skylimitevents.be (club competition)


Enkele veelgestelde vragen

Is het voor een beginner aan te raden de fast laps te doen?

Indien u onzeker bent kunt u zich best beperken tot de pacecar laps, maar de fast laps zijn nog geen races. Verantwoordelijkheid is ieder voor zich.

Goed in de spiegel kijken alvorens een richtingsverandering te doen, de richtingsaanwijzer kan je ook gebruiken om de achterliggende er op te wijzen dat je aan die kant van het circuit blijft. Met je vinger wijzen “steek maar langs die zijde voorbij” is ook een duidelijk signaal.

Racewagens stoppen ongeveer aan de borden 100, het is aan te raden is om ongeveer nog 50 meter vroeger beginnen te remmen, gewenning komt er wel na enige ronden, dus op 150 meter remmen.

Wat moet ik doen om mijn wagen in orde te zetten?

Water en olie op peil.
Remmen controleren.
Banden ongeveer 200gr harder oppompen dan standaard aangegeven.
Niets los in de wagen laten liggen.
Spiegels goed afstellen vóór vertrek.

Hang niet de held uit. Mensen die echt gevaarlijke dingen doen worden van de baan gehaald.

Vooraf tijdens de pacecar laps kan je wennen aan het circuit. De rijweg kan je herkennen door het zwartere wegdek. Meestal is het ook even wennen aan het dragen van een helm in de auto.

Welke regels zijn er tijdens de pace car laps?

*De pace car niet inhalen.
*Niet zigzaggen of bruusk remmen.
*Zich niet laten afzakken om dan weer op te trekken.
Deze mensen zullen eraf gehaald worden.
Indien er gevaarlijke rijders tussen zitten tijdens de pacecar laps zal deze steeds trager gaan rijden.
Verknoei het dus niet voor de ganse groep.


Nog even over de bandendruk, hier komen nogal wat vragen/opmerkingen over.

Voor mensen die niet gewoon zijn om circuit te rijden raden we aan 200gr meer te pompen dan voorgeschreven. De wagen zal dan niet zo bruusk willen uitbreken.

Mensen die echt racen zoeken natuurlijk de bandendruk die hen het beste resultaat geeft, deze hangt van verschillende factoren af (temperatuur van de weg, gewicht van de wagen, soort banden, enz.)

Nog enkele aandachtspunten:
Helm en gordel dragen bij de fast laps en time trials en houd de ramen volledig dicht.
Bij regenweer koplampen aansteken.

Iedereen krijgt een transponder, deze is gekoppeld aan uw nummer.
De maximum geluidslimiet is 95 dB (zelfs de racers voldoen daaraan). Er zijn drie meetpunten (1 op het rechte stuk iets verder dan de start/finish en de 2e een 100tal meter na de Lucien Bianchibocht (= recht stuk voor de kleine chicane), derde is boven de ingangstunnel.

Inschrijvingsformulier terug mailen naar skylimitevents.
http://users.telenet.be/joske003/Pug%20 ... 202010.doc

Skylimitevents, Sint-Jobstraat 60/3A, 3550 Heusden-Zolder
Fax: 011/76.50.77
Info: 0472/25.69.08 of info@skylimitevents.be
+32 (0)475/41.92.76

Meer info:

www.skylimitevents.be (club competition)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

Ik zal er bij zijn en rond gaan rijden met de 70er :)
knight43
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 09:54
Locatie: Boom

Bericht door knight43 »

Zal er ook zijn, zonder eigen mustang nog (nog te zoeken), wel met een Ford (mag ik helaas niet gebruiken ... firmawagen). Mogelijks als bijrijder, misschien als rijder, even met een oud collega'tje afstemmen.
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Ik ben er ook weer bij voor de slow en fast laps. Kunnen we net als vorig jaar gewoon ter plekke betalen?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Voor alle info: neem contact op met SkyLimit Events. De BMCC maakt slechts onderdeel uit van het geheel, wij organiseren het evenement niet.
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Heb al een mailtje terug van Skylimit events en de betaling is gewoon ter plaatse in de controle toren.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Bericht door philip »

Op die manier heb je ook geen geld verloren indien je toch niet op het circuit gaat door bv slecht weer.

Normaal gesproken ben ik ook van de partij!
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
fordman
Donateur 2014
Berichten: 1006
Lid geworden op: vr 02 jul, 2004 19:54

Bericht door fordman »

Ik ben er ook bij, mijn inschrijving is genoteerd.
Fordman
1968 fastback


[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Bericht door Blacky »

Mijn inschrijving is ook opgestuurd.
Ik hou het voorlopig bij de slow laps want ik moet toch nog wennen aan het weggedrag van mijn Stang (of gebrek daar aan :P).
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Bericht door philip »

Scheelt dat weggedrag dan zoveel blacky?

Persoonlijk heb ik daar absoluut geen aanpassingsperiode voor nodig gehad. Vorig jaar had ik op 6 augustus mijn nummerplaat en op 8 augustus zat ik al op circuit :)

Gedrag is gelijkaardig aan andere auto's die ik al gehad heb.

Je gaat ook maar zo snel (of traag) als je zelf wil.
Hoop dan voor jou dat de slows beter zijn dan vorig jaar en dat je ook echt kunt bochten doen ipv aan te schuiven voor iedere bocht!

Kijk er alvast naar uit! Tenzij het regent natuurlijk want dan ga ik niet op het circuit :roll: Kwestie van ook geen risico's te nemen :oops:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Bericht door Blacky »

Laten we zeggen dat ik met mijn Seat toch wel nét iets harder door de bochten knal omdat ik die precies neerzet waar ik. De Mustang gaat enorm rollen en komt zo-ergens-ongeveer uit waar je hem wilt, maar je moet er serieus aan werken om hem iet of wat te krijgen waar je hem hebben wil. En als het een beetje nat is of als de baan wat ongelijk ligt, dan houdt het helemaal op. Wel spectaculair, maar niet echt verfijnd. Of zoals Clarkson het in TopGear uitdrukte: "The suspension is made of tea-bags" :P
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Bericht door Blacky »

PS: op 11/8 ga ik me waarschijnlijk ook inschrijven voor een cursus Circuit Experience bij Skylimit, en het zal van die slow laps afhangen of ik dan met de Stang of met de Seat ga.
En van het feit of mijn maat nu mee mag van zijn vrouw of niet, maar we dwalen af.
:sorry:
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

Het is natuurlijk maar net wat je gewoon bent. De mustang staat niet bekend om zijn geweldige bochten werk. Dat begint al met de starre achteras... Maar het vermogen maakt vaak al veel goed. Als het regent ga ik ook de baan niet op, ik heb op het moment alleen (semi) slicks voor de 70er. En daar kan je onmogelijk mee door de regen rijden.
Gebruikersavatar
emiel
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 apr, 2006 21:52

Bericht door emiel »

Wel is het dat niet wat onze mustangs zo leuk maakt.Ik hou echt niet van dat gocart gevoel geef mij maar een auto waar moet in gewerkt worden.Elk jaar op de 6 uren van spa sta ik zo vol bewondering voor die engelsman met zijn 427 galaxie.En dan denk je dat een mustang wiegt op de baan !!!!For me bigger is always better.(lees meer fun)
Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Ik ben er helaas niet. Zit in de USA. Had graag een showtje gegeven met mijn Shelby. Nu heb ik extreem remsysteem 15 inch, zes zuiger klauwen, race radiator en race intercooler. Veel toeschouwers op Zandvoort vonden het geluid van de nieuwe Shelby KR uitlaten en supercharger waanzinnig. Veel plezier.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”