beetje domme vraag misschien (snaren)

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

beetje domme vraag misschien (snaren)

Bericht door 72grande »

Zoals de titel al aangeeft een niet zo slimme vraag misschien, maar ik twijfel. Mijn '72 302 2V V8 heeft drie (V) snaren. Het dichtst bij de motor voor de stuurbekrachtiging, dan voor de dynamo en dan voor de aircocompressor. Ik heb mijn dikke boeken al geraadpleegd, maar het is kennelijk zo voor de hand liggend dat ze er geen woorden aan vuil maken. Ik wil de snaren zekerheidshalve vervangen, maar kan niet goed ontdekken hoe. Om de fan zit namelijk de fan shroud (een soort tunnel vanaf de radiator) en er is nauwelijks ruimte.

Het enige dat ik kan verzinnen is om de nieuwe snaren in de goede volgorde tussen de fan en de fan shroud te wurmen. Maar dat lijkt zo knullig. Zie ik iets over het hoofd? Die fan shroud lijkt er niet zo af te kunnen. Kan de fan er misschien makkelijk af? Iemand met wat meer inzicht dan ik die de oplossing heeft? Alvast bedankt!

Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Het zal niet zo heel anders zijn. Ter vergelijking een foto van de motorruimte. Ik denk ook wel dat ik ze er tussendoor kan frommelen. Misschien is dat dan toch gewoon de manier. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Marc

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”