Mustang ii 2.8 v6 '78 "T-roof"
Moderator: Shelby GT-H
Als je de pagina opvraagt: http://yfrog.com/jbbild0005lj
zie je dat de foto zelf op deze link is op te vragen: http://img695.yfrog.com/img695/2954/bild0005l.jpg
Die tags eromheen, en hij werkt. Heb het niet als voorbeeld gedaan, want de foto's zijn nogal groot
zie je dat de foto zelf op deze link is op te vragen: http://img695.yfrog.com/img695/2954/bild0005l.jpg
Die tags eromheen, en hij werkt. Heb het niet als voorbeeld gedaan, want de foto's zijn nogal groot
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mijn 74er project heeft nieuwe wending gekregen!
Na hem volledig gestript te hebben, zag ik dat idd de voorste balken scheef stonden en er zelfs een plooi in de bodemplaat zat! Was dus geaccidenteerd. Ook kon ik al beter deze wagen als donor dan gaan gebruiken en ben ik dus op een andere mustang II gestoten... Een 78er T roof fastback! (zie foto). Wat zijn nu de volgende plannen: interieur hier eruit, binnenkant aanpakken. Motorruimte leegmaken en herspuiten, de motor van de 74 krijgt momenteel een revisie en komt hierin. Binnenkant van de wagen volledig behandelen tegen roest en eventueel bijspuiten. Dan carrosseriewerk, techniek in orde zetten, herspuiten en we zijn vertrokken!
Na hem volledig gestript te hebben, zag ik dat idd de voorste balken scheef stonden en er zelfs een plooi in de bodemplaat zat! Was dus geaccidenteerd. Ook kon ik al beter deze wagen als donor dan gaan gebruiken en ben ik dus op een andere mustang II gestoten... Een 78er T roof fastback! (zie foto). Wat zijn nu de volgende plannen: interieur hier eruit, binnenkant aanpakken. Motorruimte leegmaken en herspuiten, de motor van de 74 krijgt momenteel een revisie en komt hierin. Binnenkant van de wagen volledig behandelen tegen roest en eventueel bijspuiten. Dan carrosseriewerk, techniek in orde zetten, herspuiten en we zijn vertrokken!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Thx! zal ik zeker doen! Momenteel ben ik op zoek naar de cobraspoiler voor achteraan... dat is denk ik het enige dat ik niet in aftermarket kan vinden of zelf kan maken... dus als je ergens een weet liggen... een 302 v8 zou ook schitterend zijn... al zijn dit toekomstplannen... eerst de wagen zelf in orde zetten!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
@DennisII : hmja, maar ze kosten wel nog heel wat! maar we hebben tijd he eerst al de rest in orde zetten!
@ Harry: idd, voor sommige restaurateurs onder ons zal het mss heiligschennis zijn, maar toch blijft hij niet standaard... Mss wel jammer voor de t-roof... maar ik heb een idee in mijn hoofd en dat krijg je er bij mij niet vlug uit!
@ Harry: idd, voor sommige restaurateurs onder ons zal het mss heiligschennis zijn, maar toch blijft hij niet standaard... Mss wel jammer voor de t-roof... maar ik heb een idee in mijn hoofd en dat krijg je er bij mij niet vlug uit!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Ja, sommigen vragen de hoofdprijs en schrijven de rekening met een vork!!
Als je toch de tijd hebt, gewoon regelmatig kijken. Er zitten wel eens interessante aanbiedingen bij. En als ze niet buiten de VS willen sturen dan gewoon via Hans en Bianca.
Orgineel hoeft toch ook helemaal niet?! Het gaat er toch om dat we allemaal plezier beleven aan onze hobby en laten we eerlijk zijn, er valt nog veel te verbeteren aan die oude otootjes.
Veel Plezier.
Als je toch de tijd hebt, gewoon regelmatig kijken. Er zitten wel eens interessante aanbiedingen bij. En als ze niet buiten de VS willen sturen dan gewoon via Hans en Bianca.
Orgineel hoeft toch ook helemaal niet?! Het gaat er toch om dat we allemaal plezier beleven aan onze hobby en laten we eerlijk zijn, er valt nog veel te verbeteren aan die oude otootjes.
Veel Plezier.
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
Gisteren zag ik eindelijk wat vooruitgang in de revisie van m'n motor... volledig gedemonteerd en kan beginnen kuisen en vervangen... nu veel denk ik niet dat er zal moeten vervangen worden... buiten alle pakkingen en boringen lijkt alles nog perfect!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Linkerkant reeds kleppen gekuist:
Uploaded with ImageShack.us
Kleine overview:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kleine overview:
Uploaded with ImageShack.us
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
- John den Ridder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 21:39
- Locatie: omgeving Breda
Loken schreef:ik heb trouwens vandaag mijn zandstraalbak in elkaar geknutseld met wat mdf panelen, rubberfolie en plexiglas... heb zo'n pistool dat max 12 bar aankan. Nu heeft iemand hier ervaring mee? als ik dit aansluit op mijn kompressor die een tank van 11 bar heeft en ik "spuit" dan komt er geen lucht uit... zet ik er mijn bandenopblaasspel op dan weer wel... te veel druk op het pistool ofzo?
welkom loken
heb zelf ook een straalbak in elkaar geknutstelt enige tijd geleden en het probleem is vaak bij de zelf gemaakte straal bakken het volgende.
de pin welke het straalgrit aanzuigt heeft meestal maar 1 klein gaatje waardoor het grit opgezogen word, dit gat is vaak te klein heb zelf mijn aanzuigbuis schuin afgezaagd.
tevens moet je je straalgrit eers goed droog zijn anders gaat het ophopen in het luchtpistool daar waar de lucht overheenblaast om straalgrit aan te zuigen komt het dicht te zitten.
hoop dat je er wat aan hebt
john
[u][b]1965 V8 289 convertible[/b][/u]
het leven is goed in het brabantse land!
het leven is goed in het brabantse land!
@ John: thx voor de info!! ik heb het nog niet gebruikt... denk daar volgende week mee te starten!
verder ben ik al klein stukje opgeschoten:
motor is volledig uit elkaar, pistons gekuist, kleppen gekuist, gaten waar pistons inzitten gehoond, alle pakkingen verwijdert en onderdelen gekuist...
volgende stap aan de motor is het uitschuren van de uitlaatcollector en polijsten, evenals de uitlaatgaten van de cilinderkoppen. Cilinderkoppen worden 30 duizendsten gevlakt (meer compressie) en mss een nokkenas stage 2. Nieuw schelpjes en zuigerveren, pakkingen en opnieuw monteren. Dit samen met de elektrische fan hoop ik mss een 140 pk te verkrijgen!
Verder ben ik nog vollop bezig met de demontage van de wagen zelf... Gaat dit traag man!
verder ben ik al klein stukje opgeschoten:
motor is volledig uit elkaar, pistons gekuist, kleppen gekuist, gaten waar pistons inzitten gehoond, alle pakkingen verwijdert en onderdelen gekuist...
volgende stap aan de motor is het uitschuren van de uitlaatcollector en polijsten, evenals de uitlaatgaten van de cilinderkoppen. Cilinderkoppen worden 30 duizendsten gevlakt (meer compressie) en mss een nokkenas stage 2. Nieuw schelpjes en zuigerveren, pakkingen en opnieuw monteren. Dit samen met de elektrische fan hoop ik mss een 140 pk te verkrijgen!
Verder ben ik nog vollop bezig met de demontage van de wagen zelf... Gaat dit traag man!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]