Vorderingen project 69 sportsroof
Moderator: Shelby GT-H
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Vorderingen project 69 sportsroof
Hallo allemaal
In juli heb ik mijn Mustang gekocht. Het heeft lang geduurt met de update, maar mijn broer en ik hebben ook niet stilgezeten:
Om te beginnen hebben we alles gesorteerd. Vervolgens heb ik voor E 3000 aan onderdelen gekocht (met dank aan Dennis aka Ace of spades). Veel klein grut, en 80% van mijn lijstje heb ik overgenomen, plus nog een hele hoop extra spul (eigenlijk een complete Mustang, op het differentieel, de voorwielophanging en de blokken na. Verder hebben we gemonteerd:
- elektro
- voorwielophanging
- steun koppeling / rem
- stuurkolom
- kappen interieur
- zijruitjes
- ruitenwissermotor
- linker deur (om te oefenen voor het erin hangen, viel 100% mee)
- dashboard (zijn we nu nog mee bezig)
Misschien een beetje vreemde volgorde, maar toch zit er logica in. Nu er nog niet zoveel op zit kunnen we overal mooi bij en kunnen we overal de kabeltjes leggen. Daarna kunnen we alles aansluiten en kijken of alles werkt. Vervolgens gaan we naar buiten werken. Het lijkt me het slimste om hem eerst helemaal in elkaar te zetten alvorens te beginnen met opknappen. MP en Speurders staan vol van advertenties van mensen die halverwege zijn opgehouden.
Verder ben ik thuis bezig met de kachel en het stuurwiel op te knappen. De kachel lag helemaal uit elkaar. Die heb ik schoongemaakt, gelijmd (er was een stuk afgebroken), zelf klemmetjes gemaakt en in elkaar gezet. Het leuke was dat ik later toch nog de originele klemmetjes op de kop heb weten te tikken. Het stuurwiel is helemaal een uitdaging. Het is een stuurwiel met claxonring: als je het stuurwiel zelf inknijpt gaat de claxon. De koperen strips uit het stuurwiel waren eruit getrokken, evenals de laag die tussen beide strips zat.
Ik maak nog een keer foto's. Tot nu toe valt het 100% mee. Alles is foolproof. Dus als het niet past hoort het er niet. Plus ik heb ontzettend veel informatie, foto's en tekeningen. En eerlijk is eerlijk, zonder die info zou het niet zo makkelijk zijn. Het grootste probleem is dat ik nogal wat kleine onderdelen mis (vooral boutjes). Maar we vinden het allebei helemaal geweldig en er zijn ergere dingen in het leven. Voor mij is het ook een soort therapie: doordeweeks zit ik achter een PC. En als ik aan mijn auto, motor of fiets kan werken is dat een opluchting.
Groetjes en ik hou jullie op de hoogte.
Willem
PS de volgende keer zal ik een korter stuk schrijven.
In juli heb ik mijn Mustang gekocht. Het heeft lang geduurt met de update, maar mijn broer en ik hebben ook niet stilgezeten:
Om te beginnen hebben we alles gesorteerd. Vervolgens heb ik voor E 3000 aan onderdelen gekocht (met dank aan Dennis aka Ace of spades). Veel klein grut, en 80% van mijn lijstje heb ik overgenomen, plus nog een hele hoop extra spul (eigenlijk een complete Mustang, op het differentieel, de voorwielophanging en de blokken na. Verder hebben we gemonteerd:
- elektro
- voorwielophanging
- steun koppeling / rem
- stuurkolom
- kappen interieur
- zijruitjes
- ruitenwissermotor
- linker deur (om te oefenen voor het erin hangen, viel 100% mee)
- dashboard (zijn we nu nog mee bezig)
Misschien een beetje vreemde volgorde, maar toch zit er logica in. Nu er nog niet zoveel op zit kunnen we overal mooi bij en kunnen we overal de kabeltjes leggen. Daarna kunnen we alles aansluiten en kijken of alles werkt. Vervolgens gaan we naar buiten werken. Het lijkt me het slimste om hem eerst helemaal in elkaar te zetten alvorens te beginnen met opknappen. MP en Speurders staan vol van advertenties van mensen die halverwege zijn opgehouden.
Verder ben ik thuis bezig met de kachel en het stuurwiel op te knappen. De kachel lag helemaal uit elkaar. Die heb ik schoongemaakt, gelijmd (er was een stuk afgebroken), zelf klemmetjes gemaakt en in elkaar gezet. Het leuke was dat ik later toch nog de originele klemmetjes op de kop heb weten te tikken. Het stuurwiel is helemaal een uitdaging. Het is een stuurwiel met claxonring: als je het stuurwiel zelf inknijpt gaat de claxon. De koperen strips uit het stuurwiel waren eruit getrokken, evenals de laag die tussen beide strips zat.
Ik maak nog een keer foto's. Tot nu toe valt het 100% mee. Alles is foolproof. Dus als het niet past hoort het er niet. Plus ik heb ontzettend veel informatie, foto's en tekeningen. En eerlijk is eerlijk, zonder die info zou het niet zo makkelijk zijn. Het grootste probleem is dat ik nogal wat kleine onderdelen mis (vooral boutjes). Maar we vinden het allebei helemaal geweldig en er zijn ergere dingen in het leven. Voor mij is het ook een soort therapie: doordeweeks zit ik achter een PC. En als ik aan mijn auto, motor of fiets kan werken is dat een opluchting.
Groetjes en ik hou jullie op de hoogte.
Willem
PS de volgende keer zal ik een korter stuk schrijven.
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Misschien dat je voor die boutjes etc eens op Mustang unlimited kunt kijken.
Daar staan ook complete pakjes aan geboden, bvb voor het interieur of zo voor de radiator ophanging en dergelijke... misschien kun je er je voordeel mee doen.
succes met het project !
Daar staan ook complete pakjes aan geboden, bvb voor het interieur of zo voor de radiator ophanging en dergelijke... misschien kun je er je voordeel mee doen.
succes met het project !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Fots's ? Allee dan. Om te beginnen hoe de kachel eruit zag
En hoe hij er nu uitziet
De kachel zelf stelde in principe niet zo heel veel voor. Maar toch. Alhoewel. Die witte plaat die is te zien is een dunne metalen plaat. Er was een heel stuk afgebroken bij de bevestiging van beide delen, dus dat heb ik zo opgelost. Verder het stuur. Zoals ik al zei, dat is een echte uitdaging. Maar ik weet al hoe ik het op ga lossen.
Verdere foto's zet ik er nog wel op het forum. Alleen mijn Mustang staat niet thuis, maar die houden jullie nog tegoed.
Groetjes Willem
En hoe hij er nu uitziet
De kachel zelf stelde in principe niet zo heel veel voor. Maar toch. Alhoewel. Die witte plaat die is te zien is een dunne metalen plaat. Er was een heel stuk afgebroken bij de bevestiging van beide delen, dus dat heb ik zo opgelost. Verder het stuur. Zoals ik al zei, dat is een echte uitdaging. Maar ik weet al hoe ik het op ga lossen.
Verdere foto's zet ik er nog wel op het forum. Alleen mijn Mustang staat niet thuis, maar die houden jullie nog tegoed.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Wellicht het overwegen waard om een "master body bolt kit" aan te schaffen ?willem_nog_niks schreef:Het grootste probleem is dat ik nogal wat kleine onderdelen mis (vooral boutjes).
http://www.trophymustang.com/body-maste ... 8_479.html
Succes met je werkzaamheden.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Vorderingen Sportsroof 1969
Hallo allemaal
Ja ik weet het, ik heb al heel lang niets meer geschreven. Maar dat wil nog niet zeggen dat mijn broer en ik hebben stilgezeten! Integendeel!
We wilden beginnen met twee dingen: voorwielophanging en elektro. Voorwielophanging omdat de Mustang dan op vier wielen kan staan, zodat hij makkelijk te manouvreren is.
De elektro omdat we in het begin overal mooi bij kunnen en vervolgens testen of alles het doet. De elektro zit er al voor het grootste deel in. Accu aansluiten en testen maar.
De voorwielophanging is een ander verhaal. Na een goede start begonnen de problemen bij het monteren van de veren. Ik dacht, dat doe ik wel even met 2 spanbandjes. KLONK, spanband kapot. Jammer, daar konden we dus niet mee verder. Mijn Mustang staat niet bij mij voor de deur, dus we konden dus pas de volgende keer ermee verder.
Bij de 2e poging wilde ik een standaard spangereedschapje aanschaffen. Toevallig had ik er eentje gevonden in Veldhoven. Ik keek naar de foto en mijn gevoel zeid dat ie niet zou passen. Maar ik wilde het toch proberen en ging naar die goede mens toe, met veer en bovenste draagarm. Mijn voorgevoel was toch goed, het gereedschapje kon niet langs de bovenste draagarm. Gelukkig had de goede man een tip voor me (poging 3):
Maak een steun, zet de veer erop en laat de carroserie op de veer rusten. Door het eigengewicht van de auto wordt de veer korter. Na lang vodden en vruchteloze pogingen en nog een vernachelde spanband besloten we de werkzaamheden te staken en de boel op te ruimen. Het beugeltje van de stabilisatorstang was overigens ook weg. Vreemde was dat ik hem nog had gezien. Uiteindelijk een andere gevonden bij een kennis van me. Dat beugeltje gemonteerd.
Inmiddels hadden we kasten geregeld waar we de bakken onderdelen in konden doen. 3 keer raden wat ik vond bij het uitsorteren van de bakken. Precies, het beugeltje! Maar ja, nu heb ik er eentje over.
Voor poging 4 kreeg ik ’s nachts een ingeving: pak een draadeind, een strip met een gat erin en draaien maar (zie foto). Mijn steun had ik demontabel en instelbaar gemaakt dat ik het gereedschap ook bij veren met andere diameters en andere spoed zou kunnen gebruiken.
Ik weet niet hoe ik eraan kwam, maar besloot toch maar eens in mijn werkplaatshandboek te kijken. En daar stond dan een plaatje: bijna hetzelfde idee als wat ik nu had gemaakt. Oftewel: ik had even het wiel uitgevonden. Maar ja. Het leuke is dat ik nog regelmatig die jongen spreek waar ik een hele hoop Mustang spullen had gekocht, evenals de werkplaatshandboeken. Jullie kunnen zijn reactie wel raden: hij lag dubbel van het lachen.
De proeven waren veelbelovend (ik had een veer mee naar huis genomen) en de eerste veer ging zonder veel problemen. De tweede veer ging echter niet zonder problemen: de schroefdraad van mijn draadeind lag helemaal aan gort, en toen ik er bijna was schoot mijn moer OVER het draadeind heen (nee het was geen M12 moer op een M10 draadeind). Dus heb ik besloten om de volgende versie met een dikker draadeind uit te voeren (die is inmiddels ook klaar). Ook wilde ik mijn schokbrekers bevestigen, evenals de steunen waar het aanslagrubber voor de bovenste draagarm op zit. Er zitten bij mij echter hele zware schokbrekers op (GT suspension package ?), die je net niet met de hand uit kunt trekken. Verder bleken mijn steunen niet helemaal 100% te zijn en zaten mijn reserve steun vol met tjap, maar ik heb inmiddels thuis alles schoongemaakt en de schokbrekers uitgetrokken.
Het is nu wel zo dat mijn broer voor 6 weken aan de andere kant van de wereld zit. Ik heb met hem afgesproken dat ik 1 kant afwerk. Dan kan ik zien hoe het in elkaar steek en kan ik controleren of ik voldoende bouten heb. Ik zou het behoorlijk respectloos (en ongezellig) vinden. We hebben de hele tijd samen eraan gewerkt. De laatste tijd niet veel op kunnen schieten. En als het eindelijk kan, alles alleen doen.
Verder ben ik thuis bezig met het renoveren van het stuur. Iemand heeft de koperen ringen voor de claxonring eruit getrokken. De originele ringen zijn helaas niet meer bruikbaar.
Ik ben begonnen met het maken van een stevige onderring, aangezien de ondergrond niet helemaal effen is. Bij een toeleverancier heb ik een plaat van 0.5 mm dik laten knippen. Hij was echter zodanig krom dat ik hem niet meteen kon gebruiken. Ik heb toen zelf de plaat gericht door aan weerskanten op de kopse kant een draadeind te lassen. Vervolgens in een buis gestoken en het geheel aangedraaid. Tot slot was de plaat kaarsrecht en 20 mm langer geworden (kwam goed uit want hij was eigenlijk te kort).
Verder mocht ik van mijn werk een koperen strip van 5 mm breed en 0.2 mm dik meenemen. Hier heb ik een koperen draad op gelijmd. Wat ik nu nog moet doen zijn:
- De plaat in het stuur lijmen
- Isolerende laag aanbrengen tussen plaat en strip
- TESTEN!
- Het geheel bedekken met een laag kit. Natuurlijk heb ik een malletje gemaakt om de kit het juiste profiel te geven.
Mochten er nog noemenswaardige vorderingen zijn, zijn jullie de eerste die het horen.
Foto's komen nog want Imageshack ( of mijn PC) heeft kuren.
Groetjes en zalig Pasen Willem
Ja ik weet het, ik heb al heel lang niets meer geschreven. Maar dat wil nog niet zeggen dat mijn broer en ik hebben stilgezeten! Integendeel!
We wilden beginnen met twee dingen: voorwielophanging en elektro. Voorwielophanging omdat de Mustang dan op vier wielen kan staan, zodat hij makkelijk te manouvreren is.
De elektro omdat we in het begin overal mooi bij kunnen en vervolgens testen of alles het doet. De elektro zit er al voor het grootste deel in. Accu aansluiten en testen maar.
De voorwielophanging is een ander verhaal. Na een goede start begonnen de problemen bij het monteren van de veren. Ik dacht, dat doe ik wel even met 2 spanbandjes. KLONK, spanband kapot. Jammer, daar konden we dus niet mee verder. Mijn Mustang staat niet bij mij voor de deur, dus we konden dus pas de volgende keer ermee verder.
Bij de 2e poging wilde ik een standaard spangereedschapje aanschaffen. Toevallig had ik er eentje gevonden in Veldhoven. Ik keek naar de foto en mijn gevoel zeid dat ie niet zou passen. Maar ik wilde het toch proberen en ging naar die goede mens toe, met veer en bovenste draagarm. Mijn voorgevoel was toch goed, het gereedschapje kon niet langs de bovenste draagarm. Gelukkig had de goede man een tip voor me (poging 3):
Maak een steun, zet de veer erop en laat de carroserie op de veer rusten. Door het eigengewicht van de auto wordt de veer korter. Na lang vodden en vruchteloze pogingen en nog een vernachelde spanband besloten we de werkzaamheden te staken en de boel op te ruimen. Het beugeltje van de stabilisatorstang was overigens ook weg. Vreemde was dat ik hem nog had gezien. Uiteindelijk een andere gevonden bij een kennis van me. Dat beugeltje gemonteerd.
Inmiddels hadden we kasten geregeld waar we de bakken onderdelen in konden doen. 3 keer raden wat ik vond bij het uitsorteren van de bakken. Precies, het beugeltje! Maar ja, nu heb ik er eentje over.
Voor poging 4 kreeg ik ’s nachts een ingeving: pak een draadeind, een strip met een gat erin en draaien maar (zie foto). Mijn steun had ik demontabel en instelbaar gemaakt dat ik het gereedschap ook bij veren met andere diameters en andere spoed zou kunnen gebruiken.
Ik weet niet hoe ik eraan kwam, maar besloot toch maar eens in mijn werkplaatshandboek te kijken. En daar stond dan een plaatje: bijna hetzelfde idee als wat ik nu had gemaakt. Oftewel: ik had even het wiel uitgevonden. Maar ja. Het leuke is dat ik nog regelmatig die jongen spreek waar ik een hele hoop Mustang spullen had gekocht, evenals de werkplaatshandboeken. Jullie kunnen zijn reactie wel raden: hij lag dubbel van het lachen.
De proeven waren veelbelovend (ik had een veer mee naar huis genomen) en de eerste veer ging zonder veel problemen. De tweede veer ging echter niet zonder problemen: de schroefdraad van mijn draadeind lag helemaal aan gort, en toen ik er bijna was schoot mijn moer OVER het draadeind heen (nee het was geen M12 moer op een M10 draadeind). Dus heb ik besloten om de volgende versie met een dikker draadeind uit te voeren (die is inmiddels ook klaar). Ook wilde ik mijn schokbrekers bevestigen, evenals de steunen waar het aanslagrubber voor de bovenste draagarm op zit. Er zitten bij mij echter hele zware schokbrekers op (GT suspension package ?), die je net niet met de hand uit kunt trekken. Verder bleken mijn steunen niet helemaal 100% te zijn en zaten mijn reserve steun vol met tjap, maar ik heb inmiddels thuis alles schoongemaakt en de schokbrekers uitgetrokken.
Het is nu wel zo dat mijn broer voor 6 weken aan de andere kant van de wereld zit. Ik heb met hem afgesproken dat ik 1 kant afwerk. Dan kan ik zien hoe het in elkaar steek en kan ik controleren of ik voldoende bouten heb. Ik zou het behoorlijk respectloos (en ongezellig) vinden. We hebben de hele tijd samen eraan gewerkt. De laatste tijd niet veel op kunnen schieten. En als het eindelijk kan, alles alleen doen.
Verder ben ik thuis bezig met het renoveren van het stuur. Iemand heeft de koperen ringen voor de claxonring eruit getrokken. De originele ringen zijn helaas niet meer bruikbaar.
Ik ben begonnen met het maken van een stevige onderring, aangezien de ondergrond niet helemaal effen is. Bij een toeleverancier heb ik een plaat van 0.5 mm dik laten knippen. Hij was echter zodanig krom dat ik hem niet meteen kon gebruiken. Ik heb toen zelf de plaat gericht door aan weerskanten op de kopse kant een draadeind te lassen. Vervolgens in een buis gestoken en het geheel aangedraaid. Tot slot was de plaat kaarsrecht en 20 mm langer geworden (kwam goed uit want hij was eigenlijk te kort).
Verder mocht ik van mijn werk een koperen strip van 5 mm breed en 0.2 mm dik meenemen. Hier heb ik een koperen draad op gelijmd. Wat ik nu nog moet doen zijn:
- De plaat in het stuur lijmen
- Isolerende laag aanbrengen tussen plaat en strip
- TESTEN!
- Het geheel bedekken met een laag kit. Natuurlijk heb ik een malletje gemaakt om de kit het juiste profiel te geven.
Mochten er nog noemenswaardige vorderingen zijn, zijn jullie de eerste die het horen.
Foto's komen nog want Imageshack ( of mijn PC) heeft kuren.
Groetjes en zalig Pasen Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Foto's
Nu doet ie het wel:
Zo zag het stuur er eerst uit
http://img202.imageshack.us/img202/1087/img0877ti.jpg
Zoals jullie zien ligt de koperen ring eruit. Ik wist aanvankelijk niet wat voor embleem er in het stuur zat. Het was niet van Mustang, maar was wel een Ford stuurinrichting. Voor de grap dacht ik dat ik een Transformer had gekocht . Later bleek het stuur van een Torino te zijn.
Op deze foto heb ik een koperen ring gelijmd op de dunne binnenring. Ik heb hem expres niet gesoldeerd want dan zou ik harde stukken krijgen. En dubbelzijdige tape zou niet blijven zitten. Hier komt nog een laag overheen hoor.
http://img24.imageshack.us/img24/9823/img1143b.jpg
Dit is die steun die ik in elkaar heb gelast.
http://img535.imageshack.us/img535/7531/img1151q.jpg
En dit is het spangereedschap wat WEL werkte.
http://img402.imageshack.us/img402/5011/img1147c.jpg
Hier zit de veer onder de auto. Bij het inspannen aan de andere kant zei dit gereedschap KLONK en kon het in de schrotbak.
http://img715.imageshack.us/img715/52/img1148nh.jpg
Inmiddels heb ik een degelijkere versie gemaakt. Binnenkort wil ik verdergaan.
Groetjes Willem
Zo zag het stuur er eerst uit
http://img202.imageshack.us/img202/1087/img0877ti.jpg
Zoals jullie zien ligt de koperen ring eruit. Ik wist aanvankelijk niet wat voor embleem er in het stuur zat. Het was niet van Mustang, maar was wel een Ford stuurinrichting. Voor de grap dacht ik dat ik een Transformer had gekocht . Later bleek het stuur van een Torino te zijn.
Op deze foto heb ik een koperen ring gelijmd op de dunne binnenring. Ik heb hem expres niet gesoldeerd want dan zou ik harde stukken krijgen. En dubbelzijdige tape zou niet blijven zitten. Hier komt nog een laag overheen hoor.
http://img24.imageshack.us/img24/9823/img1143b.jpg
Dit is die steun die ik in elkaar heb gelast.
http://img535.imageshack.us/img535/7531/img1151q.jpg
En dit is het spangereedschap wat WEL werkte.
http://img402.imageshack.us/img402/5011/img1147c.jpg
Hier zit de veer onder de auto. Bij het inspannen aan de andere kant zei dit gereedschap KLONK en kon het in de schrotbak.
http://img715.imageshack.us/img715/52/img1148nh.jpg
Inmiddels heb ik een degelijkere versie gemaakt. Binnenkort wil ik verdergaan.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Bouten
Dit was ik nog vergeten te vertellen: als hij gespoten is (of als mijn bouten ECHT) op zijn ga ik idd een boutenset kopenn. Gearz, bedankt voor de tip.
Groetjes Willem
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Ja Peter
Ik woon idd in Veldhoven.
Woon jij toevallig in de buurt?
Ik woon idd in Veldhoven.
Woon jij toevallig in de buurt?
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
ik mag die stijl van schrijven van je wel, Willem
ennuh: hij lijkt me nu wel erg mooi "rat rod rusty" te zijn?
gj
ennuh: hij lijkt me nu wel erg mooi "rat rod rusty" te zijn?
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
Rad rod rusty is ie zeker, of niet Willem?metzijndrie schreef:ik mag die stijl van schrijven van je wel, Willem
ennuh: hij lijkt me nu wel erg mooi "rat rod rusty" te zijn?
gj
Leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. 't wordt tijd om weer eens te komen kijken! Maar waarom ga je niet eerst met de body aan de slag?
Groeten,
Roel
...Happiness is the road...
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Bedankt allemaal voor de complimentjes. En Roel, wees maar niet bang, we gaan nog wel een keer kijken.
Waarom ik niet met de body begin? Ik wil eerst weten hoe compleet dat ie is en hoe het bevalt om een auto in elkaar te puzzelen.
Stel, ik laat het blok reviseren, of ik laat de body lassen. Of ik laat een andere vrij kostbare reparatie uitvoeren. Daarna zet ik hem in elkaar en halverwege ben ik het beu, heb ik geen tijd meer, of wat dan ook. En dan? Dan heb ik een half afgewerkte auto, waar ik een hoop onkosten aan heb gehad. Dan zet ik hem liever eerst in elkaar. Kijken hoe compleet dat ie is, wat ik nog nodig heb, of het bevalt, en of alles het uberhaupt doet.
Het in elkaar zetten zelf heeft ook een functie, namelijk het "oefenen" voor de definitieve montage. Jullie hebben gelezen hoe lang we bezig zijn geweest met de voorveren. En we zijn ook ontzettend lang bezig geweest met het koppelings + rempedaal, stuurinrichting en dashboard.
We kunnen beter nu puzzelen dan als ie gespoten is, toch?
Groetjes Willem
Waarom ik niet met de body begin? Ik wil eerst weten hoe compleet dat ie is en hoe het bevalt om een auto in elkaar te puzzelen.
Stel, ik laat het blok reviseren, of ik laat de body lassen. Of ik laat een andere vrij kostbare reparatie uitvoeren. Daarna zet ik hem in elkaar en halverwege ben ik het beu, heb ik geen tijd meer, of wat dan ook. En dan? Dan heb ik een half afgewerkte auto, waar ik een hoop onkosten aan heb gehad. Dan zet ik hem liever eerst in elkaar. Kijken hoe compleet dat ie is, wat ik nog nodig heb, of het bevalt, en of alles het uberhaupt doet.
Het in elkaar zetten zelf heeft ook een functie, namelijk het "oefenen" voor de definitieve montage. Jullie hebben gelezen hoe lang we bezig zijn geweest met de voorveren. En we zijn ook ontzettend lang bezig geweest met het koppelings + rempedaal, stuurinrichting en dashboard.
We kunnen beter nu puzzelen dan als ie gespoten is, toch?
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0