2005 GT mods
Moderator: Shelby GT-H
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
- mustang dd
- Berichten: 93
- Lid geworden op: wo 24 jan, 2007 22:09
- Locatie: ANTWERPEN
- brammeke11
- Berichten: 234
- Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 15:52
- Locatie: Schelle
- Contacteer:
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
Meten = weten!mustang dd schreef:hoeveel paardjes gaan er dan inzitten ??
Na alle aanpassingen gaat hij naar een tuner en wordt hij daar op de testbank gezet.
Hoeveel pk maakt me eigelijk ni uit. Ik wil gewoon op elk gebied een betere auto.
Brammeke, om te driften heb je enkel wat plaats en een paar versleten banden nodig hoor
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
Voorlopig de originele er terug onder gezet. Tijd om het effe rustig te bekijken dus. De as draaien is zeker het proberen waard.
Gisteravond dan maar eens in het havengebied de E-force gaan testen.
Eigelijk zouden ze dat standaard op elke V8 moeten zetten, hij rijdt zoveel beter, sneller, hernemingen véél vlotter; Samen met de overige aanpassingen zou je echt het woord "sportwagen" al in de mond durven nemen Na 65km sportief gereden effe een blik geworpen op de boordcomputer : gemiddeld verbruik : 33 liter/100km
Ik had nu wel verwacht dat vele paarden grotere dorst hebben maar dit was toch effe .... Naar het schijnt valt het bij normaal rijgedrag allemaal nogal mee, we zien wel. Tot nu toe ben ik toch echt tevree over de mods.
Volgende week nog een zwaardere koppeling en alu flywheel erin en hopelijk ook een oplossing voor de driveshaft. Dan op 6 juli naar Francorchamps en de week erop de motorkap en shortshifter. En hopelijk zijn er dan niet teveel onverwachte verassingen meer ....
Gisteravond dan maar eens in het havengebied de E-force gaan testen.
Eigelijk zouden ze dat standaard op elke V8 moeten zetten, hij rijdt zoveel beter, sneller, hernemingen véél vlotter; Samen met de overige aanpassingen zou je echt het woord "sportwagen" al in de mond durven nemen Na 65km sportief gereden effe een blik geworpen op de boordcomputer : gemiddeld verbruik : 33 liter/100km
Ik had nu wel verwacht dat vele paarden grotere dorst hebben maar dit was toch effe .... Naar het schijnt valt het bij normaal rijgedrag allemaal nogal mee, we zien wel. Tot nu toe ben ik toch echt tevree over de mods.
Volgende week nog een zwaardere koppeling en alu flywheel erin en hopelijk ook een oplossing voor de driveshaft. Dan op 6 juli naar Francorchamps en de week erop de motorkap en shortshifter. En hopelijk zijn er dan niet teveel onverwachte verassingen meer ....
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
Re: 2005 GT mods
Supercharger en driveshaft zitten er ook onder. Gisteren dus tijd om alles eens grondig te testen op Francorchamps.
Alles deed het prima !! Enkel kreeg ik problemen met oververhitting van de motor, hopelijk brengt de motorkap met luchtinlaat en heat extractor hier een oplossing, anders zal er een groter radiator in moeten. Supercharger is een grOOt verschil. De Baer 6 pistons nog groter ! De wegligging was zeker OK, de nieuwe Michelin Pilot Sport 2 hielpen hier zeker een handje. Het grootste verschil tov de échte supercars zit hem in de bochtensnelheid , wss omdat de geprepareerde Porsches, Aston Martins, GTR 's , aangedreven worden op de 4 wielen kunnen ze echt een pak sneller op het gas, met de Mustang moet je gedoseerd het pedaal intrappen, anders een gegarandeerde powerslide tot gevolg(wat uiteraard wel fun is, maar niet bevorderlijk voor een goede rondetijd)
Dus volgende week de motorkap erop. Hopelijk is binnen 2 weken de SPEC stage 3 en alu flywheel binnen, dan kan die samen met de shortshifter erop;
Wordt vervolgd
Alles deed het prima !! Enkel kreeg ik problemen met oververhitting van de motor, hopelijk brengt de motorkap met luchtinlaat en heat extractor hier een oplossing, anders zal er een groter radiator in moeten. Supercharger is een grOOt verschil. De Baer 6 pistons nog groter ! De wegligging was zeker OK, de nieuwe Michelin Pilot Sport 2 hielpen hier zeker een handje. Het grootste verschil tov de échte supercars zit hem in de bochtensnelheid , wss omdat de geprepareerde Porsches, Aston Martins, GTR 's , aangedreven worden op de 4 wielen kunnen ze echt een pak sneller op het gas, met de Mustang moet je gedoseerd het pedaal intrappen, anders een gegarandeerde powerslide tot gevolg(wat uiteraard wel fun is, maar niet bevorderlijk voor een goede rondetijd)
Dus volgende week de motorkap erop. Hopelijk is binnen 2 weken de SPEC stage 3 en alu flywheel binnen, dan kan die samen met de shortshifter erop;
Wordt vervolgd
Mustang GT 2005 met 506 awpk nen 640nm koppel : http://dmff.nl/viewtopic.php?f=57&t=16210&start=30
- kawazakske
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 21 mar, 2009 10:26
- Locatie: antwerpen
Re: 2005 GT mods
De "to do" voor de winter : Long Tube headers, kleinere pulley: 3,5" , CAI en nokkenassen.
En dan zal ik ver aan de max zitten zonder mijn blokske naar de kl... te rijden
Als er iemand tips heeft qua merk etc..
Voor de nokkenassen zal het wss een Antwerps bedrijf worden dat ook cams maakt voor de Amerikaanse markt
En dan zal ik ver aan de max zitten zonder mijn blokske naar de kl... te rijden
Als er iemand tips heeft qua merk etc..
Voor de nokkenassen zal het wss een Antwerps bedrijf worden dat ook cams maakt voor de Amerikaanse markt
Mustang GT 2005 met 506 awpk nen 640nm koppel : http://dmff.nl/viewtopic.php?f=57&t=16210&start=30
Re: 2005 GT mods
Kijk uit met de nokken assen, er zijn er maar weinig die ook fatsoenlijk afgesteld kunnen worden.
Ik zou je adviseren de Ford motorsport Hotrod nokkenassen te nemen, en voor LT headers zijn er verschillende , maar je kunt kooks nemen met highflow cats, dan heb je een goede set.
CAI intake kun je JLT, Steeda, Ford motorsport nemen, de laatste van Ford motorsport is 1 van de weinig die ECHT koele lucht inneemt en goed afsluit van de motor warmte, maar niet alles zal werken in combinatie met je SC.
Hennie
Ik zou je adviseren de Ford motorsport Hotrod nokkenassen te nemen, en voor LT headers zijn er verschillende , maar je kunt kooks nemen met highflow cats, dan heb je een goede set.
CAI intake kun je JLT, Steeda, Ford motorsport nemen, de laatste van Ford motorsport is 1 van de weinig die ECHT koele lucht inneemt en goed afsluit van de motor warmte, maar niet alles zal werken in combinatie met je SC.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]