tminus3 schreef:Misschien dat Gearz hier iets meer over kan vertellen?
Dat kan ik zeker !
Wat Marti jouw niet verteld is dat jouw wagen er één is waarvan er maar 50 fastbacks zijn die in '68 voor modeljaar '69 naar Frankrijk geleverd zijn als export model.
Wat het vervolgens nog leuker maakt is dat het tot nu toe bekend was dat er van die 50 in ieder geval 19 waren met een
351 GT option die in dezelfde groep besteld zijn. Er zijn in totaal zover bekend 2 groepen 351 GT's geleverd.
Nu die van jou is opgedoken blijkt dat er in die eerste groep dus minimaal 21 GT 351's moeten zijn besteld en verscheept.
In het franse registry zijn er op dit moment 9 bekend als nog steeds bestaand (nu dus 10) van die groep. verder zijn er nog 2 fastback 351 GT's bekend uit een andere leverings groep. Uit die 2 groepen bij elkaar zijn nu dus 23 fastback 351 GT's in totaal bekend als geleverd (en nog bestaand geregistreerd)
Iets aparts is het dus zeer zeker (met hele leuke opties waarvan de delete seatbelt optie de meest vreemde is zou je zeggen).
Volgens jouw export VIN is deze wagen in 1968 naar Frankrijk geexporteerd.
De wagen is vanuit Newark naar Antwerpen verscheept en vervolgens door Ford France op transport naar Frankrijk gesteld waarna hij nieuw in Frankrijk geleverd is geweest.
Al deze '69 Franse export wagens werden in groepen per telex besteld in orders van dezelfde bodytypes en hadden daardoor opéénvolgende VIN nummers. Vervolgens werden ze groepsgewijs gebouwd (onderverdeeld naar body type, convertible, hardtop, fastback), de scheduled for build datums liggen allen tussen op 3, 4 en 5 september 1968.
De wagens werden allen besteld in uitéénlopende kleuren met een flink optie pakket en in verschillende body styles om de koper tegemoet te komen.
Zijn zusje 9T02M100661 bestaat nog steeds en is nog steeds in Frankrijk volgens het franse register.(zit dus maar 1 wagen tussen !)
Dit is een foto van de 9T02M100643, de vroegst bekende Franse export '69 351 GT Fastback.
De 9T02F100619 is een 302 (non GT) fastback en is de vroegst bekenste '69 fastback Export France.
Zo zie je maar weer, het geluk schuilt soms in een klein hoekje.
Ik zou als ik jou was even mailen naar het franse registry en even een copy sturen of een linkje sturen naar jouw Marti report.
Leuk voor jou maar je zal die fransozen er ook een groot plezier mee doen en wellicht kan het leiden tot meer gedetailleerdere info.
Email
arnaud_sixtyninestang@yahoo.com
Verdere algemene info.
De wagens met een tachometer hadden deze op de plaats waar bij de andere wagens de brandstof en temperatuurmeter zat. Bij de tachometer option wagens verhuizde de brandstof meter naar uiterst links op de plaats waar normaal de alternator meter zit en een aparte brandstof meter kwam op de plaats van de oliedruk meter rechts. Wagens zonder alternator en oliedruk meters kregen een "idiot light".
De GT equippement group was leverbaar op wagens vanaf de 351Cui en bestond uit een GT gascap, GT rockerpanel stripes, GT wieldoppen, pin type hood latches, heavy duty suspension (springs & shocks) met een 7/8" front swaybar (351), hoodscoop en chrome quad exhaust outlets.
Er zijn in totaal 6.694 mustangs in '69 met de GT equippement group uitgebracht.
De 351 4V motor was een blok met 290PK op de krukas en een 10.7:1 compressie
De traction lock optie was alleen leverbaar vanaf de 351 cui , alle kleinere motoren konden alleen besteld worden met een limited slip diff.
Michel.