dax rush
Moderator: Shelby GT-H
dax rush
Hoi allemaal, Hier dan eindelijk de aftrap van mijn project.
Na enkele jaren dromen over de bouw van een kitcar, met name een super seven model is nu dan uiteindelijk het punt gekomen dat ik na het bezoeken van menig kitcar gerelateerde beurzen, open dagen enz eindelijk een keuze heb gemaakt. Mijn keuze van de kit is gevallen op het merk DAX. Bij DAX was er de mogelijkheid om er een amerikaanse V8 in te bouwen, wat voor mij een vereiste was. Tevens was het contact met de eigenaar van DAX benelux bijzonder prettig. De uiteindelijke motorkeuze is gevallen op een ford 351c 2v, welke ik afgelopen zaterdag heb aangekocht. Uiteraard kon ik mij afgelopen zondag niet bedwingen om alvast het blok te gaan demonteren. Na de demontage kon ik een balans opmaken over hetgeen wat er aan het blok moet gaan gebeuren.
Afgelopen woensdag heb ik een afspraak gemaakt bij een plaatselijk revisiebedrijf, zij zullen het blok nameten en tevens reinigen. Op basis van de metingen zal ik een advies krijgen over het eventuele boren en honen of aleen honen. Waarschijnlijk zal het eerste het geval zijn. Na het advies kan ik op basis van die gegevens de flattop zuigers bestellen.
Na enkele jaren dromen over de bouw van een kitcar, met name een super seven model is nu dan uiteindelijk het punt gekomen dat ik na het bezoeken van menig kitcar gerelateerde beurzen, open dagen enz eindelijk een keuze heb gemaakt. Mijn keuze van de kit is gevallen op het merk DAX. Bij DAX was er de mogelijkheid om er een amerikaanse V8 in te bouwen, wat voor mij een vereiste was. Tevens was het contact met de eigenaar van DAX benelux bijzonder prettig. De uiteindelijke motorkeuze is gevallen op een ford 351c 2v, welke ik afgelopen zaterdag heb aangekocht. Uiteraard kon ik mij afgelopen zondag niet bedwingen om alvast het blok te gaan demonteren. Na de demontage kon ik een balans opmaken over hetgeen wat er aan het blok moet gaan gebeuren.
Afgelopen woensdag heb ik een afspraak gemaakt bij een plaatselijk revisiebedrijf, zij zullen het blok nameten en tevens reinigen. Op basis van de metingen zal ik een advies krijgen over het eventuele boren en honen of aleen honen. Waarschijnlijk zal het eerste het geval zijn. Na het advies kan ik op basis van die gegevens de flattop zuigers bestellen.
Dax, één van de betere keuzes op 't gebied van de Cobra replica's ik neem aan dat ook de super 7's van dezelfde kwaliteit zijn.
Dat mag ook zeker wel met zo'n brok vermogen !! Genoeg voor een X-aantal spreekwoordelijke bijna doodervaringen lijkt me.
Dit moet echt erg hard van z'n plek gaan.
Ik hoop dat je een beetje grip kan weten te creëren met zo'n licht 600 KG karretje.
Gelukkig kies je voor een Ford blok ! Heel veel succes met jouw project.
Oh..... enneh , Oosterhout Brabant of Gelderland ?
Dat mag ook zeker wel met zo'n brok vermogen !! Genoeg voor een X-aantal spreekwoordelijke bijna doodervaringen lijkt me.
Dit moet echt erg hard van z'n plek gaan.
Ik hoop dat je een beetje grip kan weten te creëren met zo'n licht 600 KG karretje.
Gelukkig kies je voor een Ford blok ! Heel veel succes met jouw project.
Oh..... enneh , Oosterhout Brabant of Gelderland ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Oosterhout Brabant of Gelderland
Ho ho ho... in Belgie hebben we ook een Oosterhout !
Een Cobra... mijn grote liefde, maar dan met automaat (moeilijk te vinden).
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
verandering aandrijving
Hier dan eindelijk weer een aanvulling.
Ten eerste wilde ik nog even aanvullen dat ik in Oosterhout NB woonachtig ben.
Nu even over een verandering binnen mijn plannen. Na het 351 blok gestript te hebben, moest het kale blok incl koppen gepast worden in het dax frame. Tot mijn verbazing kon het blok niet geplaatst worden, door de breedte van het blok. Het geheel was eventueel wel aan te passen, maar goedkeuring bij de rdw zou dan uitgesloten zijn, wat dus betekent dat het plezier van het rijden met de dax op de openbare weg verloren zou gaan. Uiteraard ben ik niet van plan om mijn dax zo beperkt te gaan gebruiken, dus was het zoeken naar een "goed" alternatief. Nu ben ik sinds gister de nieuwe eigenaar geworden van een in zeer goede staat verkerende ford 302 motor, met de volgende castingsnummers; E7TE, 7B13, SCA.
Graag hoor ik van jullie je bevindingen, en of tips wat betreft de wederopbouw, aandachtspunten, performance en tips over nieuw te installeren motoronderdelen. Alvast bedankt voor de nodige info!!
Ten eerste wilde ik nog even aanvullen dat ik in Oosterhout NB woonachtig ben.
Nu even over een verandering binnen mijn plannen. Na het 351 blok gestript te hebben, moest het kale blok incl koppen gepast worden in het dax frame. Tot mijn verbazing kon het blok niet geplaatst worden, door de breedte van het blok. Het geheel was eventueel wel aan te passen, maar goedkeuring bij de rdw zou dan uitgesloten zijn, wat dus betekent dat het plezier van het rijden met de dax op de openbare weg verloren zou gaan. Uiteraard ben ik niet van plan om mijn dax zo beperkt te gaan gebruiken, dus was het zoeken naar een "goed" alternatief. Nu ben ik sinds gister de nieuwe eigenaar geworden van een in zeer goede staat verkerende ford 302 motor, met de volgende castingsnummers; E7TE, 7B13, SCA.
Graag hoor ik van jullie je bevindingen, en of tips wat betreft de wederopbouw, aandachtspunten, performance en tips over nieuw te installeren motoronderdelen. Alvast bedankt voor de nodige info!!
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Vervelend dat de geplande 351 niet gaat passen. Maar als je die 302 strookt naar 347cui haal je d'r net zo veel pk's uit als een 2v 351c en is de voorkant van je Cobra nog eens een kilo of 35 lichter ook!
Als het mijn blok was zou ik doen (altijd leuk om andermans geld uit te geven):
Scat of Probe lichtgewicht stroker kit
Trick Flow twisted wedge of AFR koppen
custom roller nokkenas
Pro-systems carburateur
Single plane intake
Knappe jongen die je dan nog bijhoud
Als het mijn blok was zou ik doen (altijd leuk om andermans geld uit te geven):
Scat of Probe lichtgewicht stroker kit
Trick Flow twisted wedge of AFR koppen
custom roller nokkenas
Pro-systems carburateur
Single plane intake
Knappe jongen die je dan nog bijhoud
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Alvast bedankt voor je snelle reactie!! Uiteraard een goede tip om het blok te stroken. Eventuele opties om het blok zonder een strokerkit te upgraden zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Het blok komt trouwens niet in een cobra te liggen, maar in een dax rush, dit is een donkervoort replica. Dus nog een tandje lichter!! Door de smalle bouw van dit type kit, paste helaas de cleveland niet. De 302 zal kwa vermogen niet de 300 pk hoeven te overschreiden, het moet immers nog wel enigzins verantwoord van zijn plaats komen.
Het blok komt trouwens niet in een cobra te liggen, maar in een dax rush, dit is een donkervoort replica. Dus nog een tandje lichter!! Door de smalle bouw van dit type kit, paste helaas de cleveland niet. De 302 zal kwa vermogen niet de 300 pk hoeven te overschreiden, het moet immers nog wel enigzins verantwoord van zijn plaats komen.
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
krijg je ze tegenwoordig nog op kenteken dan?
of is er een type-goedkeuring?
mijn wens krijg ik hier helaas niet op kenteken.
of is er een type-goedkeuring?
mijn wens krijg ik hier helaas niet op kenteken.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
optie is om er een extra te bouwen die je als chrash/test auto gebruikt.Peter Kapteyn schreef:is volgens mij wel op kenteken te krijgen, maar mag je de maximale slurptax neertellen. Dit is ook 1 van de reden dat westfield geen v8's meer doet.
Maatje van me is bezig met een westfield duratec en na het rijden in zo'n raketje vraag ik me af of een V8 wel een juiste keuze is voor zo'n auto..
beetje zonde van het geld.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary