Route 66, een beetje Rock 'n Roll en een beetje Blues

Nieuwtjes...weetjes...linkjes..enz

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Route 66, een beetje Rock 'n Roll en een beetje Blues

Bericht door 72grande »

Met alle berichtgeving vanuit de USA heb ik me maar even rustig gehouden. De familie 72grande heeft zich na Birmingham de afgelopen week eveneens rustig door diverse staten begeven, met veel aandacht voor de Route 66 (en auto’s) maar ook speciaal voor mevrouw 72grande muziek en voor dochter 72grande shoppen!

Zoals al door Ronald en Jacco gemeld, nemen wij afscheid bij het Welcome Center van de staat Mississippi, om daarna vlot Memphis, Tennessee te bereiken. Een bezoek aan de historische Sun Studio's staat op ons programma (Elvis, Carl Perkins, Johhny Cash, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison en vele anderen begonnen hier):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's Avonds nog wat andere muziekcultuur (Blues!) op Beale Street. Een beetje typisch Amerikaans opgeklopte toestand, dat Beale Street en we hebben het over een stuk straat van nog geen 300 meter. Niettemin, ziet er leuk uit, de BBQ Ribs waren erg lekker en een openlucht optreden was zeker de moeite waard (en de CD die we om de muzikanten te steunen hebben gekocht is nog goed ook)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder via Arkansas naar Missouri. Een mooie rustige route door de (bescheiden) Ozark Mountains. In Branson hebben we een geplande ontmoeting met Franse Mustangpassion vrienden die vanuit Chicago de complete Route 66 rijden.... Een paar woorden nog over Branson, dat is een mix tussen Las Vegas en Main Street van Disneyland. Het was nu ultra laagseizoen en de bezoekers die er waren waren bijna allemaal van hogere leeftijd. Echt patriottistische Amerikanen ook, weinig Japanse autos en veel Cadillacs en Buicks, opvallend gewoon! Grappige belevenis, deze stad die een toeristische topbestemming vormt. De gemeente zegt er dit over:

Once again Branson has been selected as one of the top three destinations in the country for tour and travel, according to a recent survey by the National Motorcoach Network. Branson placed number three on the Top 10 Destinations list, following Pigeon Forge and Washington, DC., and ahead of cities including Nashville, Chicago and New York.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij Halltown, Missouri dan de Route 66 op. Oud, smal en verlaten daar. Een kleine greep uit de vele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens Oklahoma, waar het inmiddels snikheet geworden is. Het beroemde 9 foot brede stuk tussen Miami en Afton.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oude brug bij Sapulpa :

Afbeelding

Het echte originele Portland beton:

Afbeelding

Reeds lang geleden verdwenen Chrysler/Plymouth dealer:

Afbeelding

Rock Café (wiens eigenaresse de inspiratie vormde voor het "Cars" personnage Sally):

Afbeelding

De juiste auto op de juiste weg (1959 Impala). Ik heb de eigenaar gesproken en hij vertrouwde de auto niet meer op de Interstate, vandaar de oude route ....

Afbeelding

En wat andere indrukken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje na Oklahoma City verandert er iets want de dan vaak parallel lopende Interstate 40 verprutst veel. Het voelt ook een beetje zinloos aan om naast die Interstate te gaan rijden, het is uitsluitend in de plaatsjes dat er nog wat te zien is....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amarillo is bereikt en einde Route 66 voor ons deze keer. Naar het zuiden nu, de Palo Duro Canyon en Lubbock (geboortestad van de legendarische en veel te jong gestorven Buddy Holly).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volledig bij toeval stuiten we naast het Buddy Holly museum op een "charity" auto/motor meeting ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het shoppen dus:

Afbeelding

Inmiddels is Dallas in het vizier ....
Marc
Gebruikersavatar
Mustangwacko
Retired Moderator
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Mustangwacko »

Leuk om jullie trip zo een beetje te kunnen volgen. Goed reis verder en tot in Nederland.

Groeten vanuit Fort Stockton, Texas.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Knappe fotoreportage Marc !

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Bericht door Erwin »

Erg mooi Marc en erg jaloers...

Groetjes,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 680
Lid geworden op: do 08 apr, 2004 19:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door martijn »

wat een heerlijke foto's!!!
Veel plezier nog.
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Mooie foto's, veel plezier nog.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Zeer mooie verslaggeving Marc! Thanks!

Ik herken vrijwel alles van mijn 26.000 kilometer tellende raodtrip in 2008 door de USA. Ik heb mij er nog nooit toe kunnen zetten om hier verslag over uit te brengen... :oops:

Kleine opmerking op onderstaande foto, dit geen Impala maar een 59'er Bel Air... de goedkope versie van de Impala. ;-)

Afbeelding

Overigens moet ik toegeven dat ik de foto zelf ontzettend mooi vind! Evenals de rest van de foto's... dit is niet met de eerste de beste camera gedaan.

Veel plezier nog!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Ratrod
Berichten: 2369
Lid geworden op: di 03 jan, 2006 19:23
Locatie: Middle of Nowhere, Friesland

Bericht door Ratrod »

Prachtige reportage.

Die foto van de T-bird voor de Sun studio is 'm helemaal.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Prachtig Marc, met veel plezier gelezen en de foto's bekeken!
Gebruikersavatar
mick
Berichten: 1472
Lid geworden op: za 02 aug, 2008 12:04
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door mick »

Ik krijg echt zin om deze trip ook te doen met die fotos te zien.
Prachtig
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Gebruikersavatar
66stangwhite
Berichten: 739
Lid geworden op: do 04 okt, 2007 19:38
Locatie: Oosterhout

Bericht door 66stangwhite »

Hallo Familie 72 Grande.
Ziet er goed uit.
Heb wel vaker mooie foto's van Marc gezien. Is in ieder geval een digitale spiegelreflex... Maar ik denk dat ons aller Marc ook een cursusje digitale fotografie heeft gevolgd? Wij zijn inmiddels al weer een weekie thuis en aan het werk maar denk met veel plezier terug aan Birmingham. Ben bezig een fotoboek te maken van de digitale foto's. Heb ook nog een uurtje of 4 aan film. Wordt dus weer een DVDtje maken. Marc en uiteraard vrouw en dochter geniet er lekker van en keep us informed!!!
grten
John
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Gebruikersavatar
aron
Berichten: 229
Lid geworden op: do 14 aug, 2003 20:14
Locatie: de Noordkop n-h

Bericht door aron »

Gohh krijg weer kriebels als ik dit stukje lees met net dat stukje route 66 wat ik 4 jaar terug heb gereden maar dan in andere richting, en dat stukje Branson is ook leuk, mijn familie woont er krap 50 mijl er vandaan en is zeker de moeite waard, voor de kinderen is er daar "silver dollar city" zoiets als de 4X de efteling.
Ben nog steeds hard aan het sparen voor nog een tripje die kant op...

Veel plezier met de verdere trip.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Bericht door edgar »

66stangwhite schreef: Heb wel vaker mooie foto's van Marc gezien. Is in ieder geval een digitale spiegelreflex...
Ik heb Marc er wel eens naar gevraagd en als ik me goed herinner schiet hij met een Fijifilm Finepix 9500. Anyway, zeer mooie foto's.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Dank voor de complimenten! Dat van die Fuji klopt (erg prettig om mee te werken), maar er is bij deze foto’s ook een Panasonic Lumix DMC-TZ5 in het spel (die is weer prettig compact). Maar er is nog iets dat een rol speelt en dat is dat ik de foto’s altijd bewerk voor het plaatsen. Vaak iets “bij”snijden, zie als beste voorbeeld de Cadillac Ranch, maar soms ook licht en contrast. En John, ik ben natuurlijk van het tijdperk van ver vòòr de digitale fotografie, ik ben nog begonnen met een analoge Praktica met schroefobjectieven :wink: .

Hoe dan ook, de familie 72grande viert momenteel haar laatste avond in Houston, na vandaag op Galveston Island nog wat zonnebrand te hebben opgelopen. Deze week de bekende toeristische dingen in Texas gedaan dus voor hier minder interessant (na het verslag van de heren Dutchies). Daarom nog wat roadside foto’s van Texas ter afsluiting:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, ook nog even Late Model Restoration Supply bezocht voor wat Fox spulletjes:

Afbeelding

Zoals altijd vonden wij de USA weer een fijn land om in te verblijven. Het heeft zo z’n eigenaardigheden, maar welk land heeft dat niet? Er zijn zaken waar wij nog van kunnen leren (rust en geduld in het verkeer bijvoorbeeld) en zaken die wij beter niet kunnen overnemen. Ik blijf me er over verbazen dat ze er zo’n zooitje van kunnen maken in dit mooie land: ze laten een wijk of gebied compleet verpauperen en beginnen vervolgens een paar mijl verderop opnieuw. De verklaring: geringe overheidsbemoeienis. Overheidsbemoeienis klinkt bij ons altijd negatief, maar je ziet hier wat er gebeurt als slechts het grote geld regeert. Ik blijf hier overigens wel genieten van de tuinen en stukken land die vol staan/liggen met oude auto’s 8). Maar dat is een persoonlijke afwijking....
Marc
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

En weer een mooi verslag Marc.
Ik val in herhaling geloof ik :) :up:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gesloten

Terug naar “2009 45th Mustang Anniversary (en 40th in 2004)”