Benzinemeter werkt niet meer
Moderator: Shelby GT-H
Benzinemeter werkt niet meer
Vandaag geprobeerd te tanken, omdat de meter leeg aangaf maar er ging maar 6 liter in. Ik vond het al vreemd omdat ik hem bij een halve tank altijd weer vol gooi. De meter blijft nu echter constant op leeg staan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is een 66-er Mustang.
Trek het contactpennetje er af, en hou het tegen de massa, dan moet de meter voluit gaan naar Full...
Niet vergeten het contact op te zetten, anders werkt deze test ook niet...
Niet vergeten het contact op te zetten, anders werkt deze test ook niet...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Heb ik ook een paar keer gehad. Het ding dat op de benzine in de tank drijft is waarschijnlijk lek. Deze zuigt zich vol benzine waardoor het naar de bodem zinkt.
succes.
Martijn
succes.
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Dit is idd een veel voorkomend probleemmartijn schreef:Heb ik ook een paar keer gehad. Het ding dat op de benzine in de tank drijft is waarschijnlijk lek. Deze zuigt zich vol benzine waardoor het naar de bodem zinkt.
succes.
Martijn
Je hebt 2 uitvoeringen een met een koperen drijfbus en een met een plastic drijfbus.
Zoals Martijn vermeld zijn ze vaak lek,zelfs nieuw uit de verpakking
Beste is om de vlotter even te testen op drijfvermogen,scheelt je een hoop werk.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Heb dit ook gehad op men 66 er
Ik heb de tankunit eruit gehaald en zo je kan zien, heb ik een soldeerdruppeltje gemaakt ,tussen het rondelletje en het stangetje.(Ik had tussen de twee een slecht contact(eerst lichtjes vijlen of schuren en dan druppeltje solderen voor de twee samen een goed contact te hebben)
Nu werkt het perfect bij mij
hier een fotootje
Hopenlijk helpt deze truc
Ik heb de tankunit eruit gehaald en zo je kan zien, heb ik een soldeerdruppeltje gemaakt ,tussen het rondelletje en het stangetje.(Ik had tussen de twee een slecht contact(eerst lichtjes vijlen of schuren en dan druppeltje solderen voor de twee samen een goed contact te hebben)
Nu werkt het perfect bij mij
hier een fotootje
Hopenlijk helpt deze truc
Mijn tankmeter is ook niet helemaal lekker, maar geeft geen leeg aan. Het duurt lang voordat hij hem vol aangeeft als ik net getankt heb. Ene keer is die halfvol en dan weer driekwart.
Tevens heb ik met mijn kilometerteller dat deze onder de 30miles tikt/stuitert en erboven mooi strak is.
Raar of ?
Tevens heb ik met mijn kilometerteller dat deze onder de 30miles tikt/stuitert en erboven mooi strak is.
Raar of ?
Ford Mustang Mach 1 - 1969 (verkocht)
ik heb net hetzelfde voor,...Robert P schreef:Mijn tankmeter is ook niet helemaal lekker, maar geeft geen leeg aan. Het duurt lang voordat hij hem vol aangeeft als ik net getankt heb. Ene keer is die halfvol en dan weer driekwart.
Tevens heb ik met mijn kilometerteller dat deze onder de 30miles tikt/stuitert en erboven mooi strak is.
Black Ford Mustang '66 coupé 289 V8
& Midnight blue Ford Mustang '65 convertible 200 6L
& Midnight blue Ford Mustang '65 convertible 200 6L
[quote]Hey Mick, waar zit dat gedeelte waar jij de foto van hebt gemaakt; ik kan het niet helemaal plaatsen
Hier een foto
Als je de tankunit(dus het stuk op de foto hieronder) eruit haalt, heb je het vijsje waar je draad is aangesloten(maar dan aan de onderkant)(links op de foto) snap je het?
ik had ook mijn tank dat vroeger zij dat hij maar half vol was of 3 quart maar eigenlijk was hij vol, nu werkt het perfect
Hier een foto
Als je de tankunit(dus het stuk op de foto hieronder) eruit haalt, heb je het vijsje waar je draad is aangesloten(maar dan aan de onderkant)(links op de foto) snap je het?
ik had ook mijn tank dat vroeger zij dat hij maar half vol was of 3 quart maar eigenlijk was hij vol, nu werkt het perfect
Bij half volle en 3/4 tanks ligt het waarschijnlijk idd aan de CVR.
Deze geeft dan onvoldoende V door. De variabele spanningsregelaar is een goede optie. Iemand van dit forum heeft deze een keer voor mij gemaakt. 93EFI?
Temperatuurmeter is lauter een indicatie. Als je dus je brandstofmeter meer spanning geeft, geeft je temperatuurmeter ook meer door.
Als je CVR helemaal kapot is, staat je tankniveau volgens mij altijd op vol.
Mijn tankmeter gaf ook een keer helemaal niets meer aan.
Toen was ik met de slijptol door de kabel van de vlotter gegaan.
GJK
Deze geeft dan onvoldoende V door. De variabele spanningsregelaar is een goede optie. Iemand van dit forum heeft deze een keer voor mij gemaakt. 93EFI?
Temperatuurmeter is lauter een indicatie. Als je dus je brandstofmeter meer spanning geeft, geeft je temperatuurmeter ook meer door.
Als je CVR helemaal kapot is, staat je tankniveau volgens mij altijd op vol.
Mijn tankmeter gaf ook een keer helemaal niets meer aan.
Toen was ik met de slijptol door de kabel van de vlotter gegaan.
GJK
ik heb dat soldeerdruppeltje daar gedaan omdat ik niet genoeg ohm erdoor kreeg dus gaf mijn tank een slechte indicatieKuupertie schreef:Bij half volle en 3/4 tanks ligt het waarschijnlijk idd aan de CVR.
Deze geeft dan onvoldoende V door. De variabele spanningsregelaar is een goede optie. Iemand van dit forum heeft deze een keer voor mij gemaakt. 93EFI?
Temperatuurmeter is lauter een indicatie. Als je dus je brandstofmeter meer spanning geeft, geeft je temperatuurmeter ook meer door.
Als je CVR helemaal kapot is, staat je tankniveau volgens mij altijd op vol.
Mijn tankmeter gaf ook een keer helemaal niets meer aan.
Toen was ik met de slijptol door de kabel van de vlotter gegaan.
GJK
Die van mij werkte ook niet als ik de auto kocht.
Ik heb de verkoper er op gewezen, en die heeft er gratis een nieuwe ingezet.
Dus Mick, reklameren bij de verkoper !
Er zijn twee verschillende types, met of zonder "low fuel" aanduiding, en bij mij zit de verkeerde er in, zonder aanduiding, dus mijn low fuel lampje werkt niet. (de meter wel).
Ik heb de verkoper er op gewezen, en die heeft er gratis een nieuwe ingezet.
Dus Mick, reklameren bij de verkoper !
Er zijn twee verschillende types, met of zonder "low fuel" aanduiding, en bij mij zit de verkeerde er in, zonder aanduiding, dus mijn low fuel lampje werkt niet. (de meter wel).
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be