Pagina 1 van 3

Benzinemeter werkt niet meer

Geplaatst: ma 23 feb, 2009 19:56
door Menneke
Vandaag geprobeerd te tanken, omdat de meter leeg aangaf maar er ging maar 6 liter in. Ik vond het al vreemd omdat ik hem bij een halve tank altijd weer vol gooi. De meter blijft nu echter constant op leeg staan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is een 66-er Mustang.

Geplaatst: ma 23 feb, 2009 20:05
door Mustang24
Trek het contactpennetje er af, en hou het tegen de massa, dan moet de meter voluit gaan naar Full...
Niet vergeten het contact op te zetten, anders werkt deze test ook niet...

Geplaatst: ma 23 feb, 2009 21:21
door Kornelis
Doen de andere meters het wel dan? Zo niet, kan het aan je Constand Voltage Regulator liggen. Die zorgt dat de Instrumenten met 9 Volt worden gevoed.

Geplaatst: ma 23 feb, 2009 21:32
door Menneke
De andere meters werken inderdaad gewoon goed. Het contactpennetje tegen de massa houden ga ik van de week even uitproberen...

Geplaatst: ma 23 feb, 2009 21:37
door martijn
Heb ik ook een paar keer gehad. Het ding dat op de benzine in de tank drijft is waarschijnlijk lek. Deze zuigt zich vol benzine waardoor het naar de bodem zinkt.
succes.
Martijn

Geplaatst: di 24 feb, 2009 17:42
door 66hipowannebee
martijn schreef:Heb ik ook een paar keer gehad. Het ding dat op de benzine in de tank drijft is waarschijnlijk lek. Deze zuigt zich vol benzine waardoor het naar de bodem zinkt.
succes.
Martijn
Dit is idd een veel voorkomend probleem

Je hebt 2 uitvoeringen een met een koperen drijfbus en een met een plastic drijfbus.

Zoals Martijn vermeld zijn ze vaak lek,zelfs nieuw uit de verpakking
Beste is om de vlotter even te testen op drijfvermogen,scheelt je een hoop werk.

Tonie

Geplaatst: di 24 feb, 2009 21:19
door mick
Heb dit ook gehad op men 66 er
Ik heb de tankunit eruit gehaald en zo je kan zien, heb ik een soldeerdruppeltje gemaakt ,tussen het rondelletje en het stangetje.(Ik had tussen de twee een slecht contact(eerst lichtjes vijlen of schuren en dan druppeltje solderen voor de twee samen een goed contact te hebben)
Nu werkt het perfect bij mij
hier een fotootje
Hopenlijk helpt deze truc
Afbeelding

Geplaatst: di 24 feb, 2009 23:04
door Menneke
Hey Mick, waar zit dat gedeelte waar jij de foto van hebt gemaakt; ik kan het niet helemaal plaatsen :oops:

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 00:34
door Robert P
Mijn tankmeter is ook niet helemaal lekker, maar geeft geen leeg aan. Het duurt lang voordat hij hem vol aangeeft als ik net getankt heb. Ene keer is die halfvol en dan weer driekwart.

Tevens heb ik met mijn kilometerteller dat deze onder de 30miles tikt/stuitert en erboven mooi strak is.

Raar of ?

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 01:08
door WEMi
Robert P schreef:Mijn tankmeter is ook niet helemaal lekker, maar geeft geen leeg aan. Het duurt lang voordat hij hem vol aangeeft als ik net getankt heb. Ene keer is die halfvol en dan weer driekwart.

Tevens heb ik met mijn kilometerteller dat deze onder de 30miles tikt/stuitert en erboven mooi strak is.
ik heb net hetzelfde voor,...

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 09:51
door mick
[quote]Hey Mick, waar zit dat gedeelte waar jij de foto van hebt gemaakt; ik kan het niet helemaal plaatsen

Hier een foto
Als je de tankunit(dus het stuk op de foto hieronder) eruit haalt, heb je het vijsje waar je draad is aangesloten(maar dan aan de onderkant)(links op de foto) snap je het?
ik had ook mijn tank dat vroeger zij dat hij maar half vol was of 3 quart maar eigenlijk was hij vol, nu werkt het perfect

Afbeelding

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 10:17
door Kuupertie
Bij half volle en 3/4 tanks ligt het waarschijnlijk idd aan de CVR.
Deze geeft dan onvoldoende V door. De variabele spanningsregelaar is een goede optie. Iemand van dit forum heeft deze een keer voor mij gemaakt. 93EFI?
Temperatuurmeter is lauter een indicatie. Als je dus je brandstofmeter meer spanning geeft, geeft je temperatuurmeter ook meer door.
Als je CVR helemaal kapot is, staat je tankniveau volgens mij altijd op vol.

Mijn tankmeter gaf ook een keer helemaal niets meer aan.
Toen was ik met de slijptol door de kabel van de vlotter gegaan.

GJK

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 10:23
door mick
Kuupertie schreef:Bij half volle en 3/4 tanks ligt het waarschijnlijk idd aan de CVR.
Deze geeft dan onvoldoende V door. De variabele spanningsregelaar is een goede optie. Iemand van dit forum heeft deze een keer voor mij gemaakt. 93EFI?
Temperatuurmeter is lauter een indicatie. Als je dus je brandstofmeter meer spanning geeft, geeft je temperatuurmeter ook meer door.
Als je CVR helemaal kapot is, staat je tankniveau volgens mij altijd op vol.

Mijn tankmeter gaf ook een keer helemaal niets meer aan.
Toen was ik met de slijptol door de kabel van de vlotter gegaan.

GJK
ik heb dat soldeerdruppeltje daar gedaan omdat ik niet genoeg ohm erdoor kreeg dus gaf mijn tank een slechte indicatie

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 12:38
door Claire
Heb net bij CJ pony parts gekeken. Een nieuwe is 26 dollar, valt nog wel mee dus. (die van ons is ook slecht)

Geplaatst: wo 25 feb, 2009 15:02
door Mustang24
Die van mij werkte ook niet als ik de auto kocht.
Ik heb de verkoper er op gewezen, en die heeft er gratis een nieuwe ingezet.

Dus Mick, reklameren bij de verkoper ! :roll: :evil:

Er zijn twee verschillende types, met of zonder "low fuel" aanduiding, en bij mij zit de verkeerde er in, zonder aanduiding, dus mijn low fuel lampje werkt niet. (de meter wel).