Nieuwkomer
Moderator: Shelby GT-H
20%
Het viel me wat laat op, maar ik zag dat Erwin gereageerd had op mijn post. Leuk!
Ten eerste Goofy079 gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben erg benieuwd naar de mee- en tegenvallers van een Mustang van 7700 euro.
Daarnaast de vraag waarop mijn, ervaren, 20% waarde daling gebaseerd was. Mijn uitgangspunt was de overwaardering. Volgens Erwin wordt de waarde echter bepaald door "vraag, naam en aanbod". Daar zet ik sterk mijn vraagtekens bij. Dat is bijna de theorie van de homo economicus. Maar als de recente ontwikkeling op de aandelenmarkt ons iets heeft geleerd is het wel dat de mens niet alle beschikbare informatie heeft om een "afgewogen" beslissing te maken. Met de Mustangs is dat niet anders.
Maar het maakt het allemaal een stuk inzichtelijker wanneer er inderdaad een lijstje met Mustangs op tafel komt die werkelijk in waarde gewijzigd zijn. Vooralsnog baseer ik het op verschillende momenten (begin en eind 2008) en verschillende Mustangs. Mustangs die ik gelijkwaardig acht, maar wie ben ik...
Op zoek naar de feiten. De oude prijs stond natuurlijk niet altijd nog op de site, maar indien verkeerd, weten jullie mij wel te corrigeren.
Web Page Name
Was 14750, nu 12750 = -14 %
Web Page Name
Was 13950, nu 11950 = -14%
En (linkje lukte niet). Die zwarte van California Import
Was 14500, naar 12500 = -14% Maarrrrrr; net verkocht! Toch benieuwd voor hoeveel !?! Wie is de trotse eigenaar?
En niet te vergeten onze V6 vriend... (deze nam ik niet serieus, maar toch leuk om te vermelden)
Web Page Name
Was 17500, nu 13900 = 21%
Het is duidelijk; mijn ervaring van -20% laat zich inderdaad nog niet zien in de, gevraagde (!), verkoopprijs. 14% Is hier de maat. Maar er vanuit gaande dat iedereen er toch wel minimaal 10% vanaf weet te halen....
Benieuwd naar jullie reacties!
Ten eerste Goofy079 gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben erg benieuwd naar de mee- en tegenvallers van een Mustang van 7700 euro.
Daarnaast de vraag waarop mijn, ervaren, 20% waarde daling gebaseerd was. Mijn uitgangspunt was de overwaardering. Volgens Erwin wordt de waarde echter bepaald door "vraag, naam en aanbod". Daar zet ik sterk mijn vraagtekens bij. Dat is bijna de theorie van de homo economicus. Maar als de recente ontwikkeling op de aandelenmarkt ons iets heeft geleerd is het wel dat de mens niet alle beschikbare informatie heeft om een "afgewogen" beslissing te maken. Met de Mustangs is dat niet anders.
Maar het maakt het allemaal een stuk inzichtelijker wanneer er inderdaad een lijstje met Mustangs op tafel komt die werkelijk in waarde gewijzigd zijn. Vooralsnog baseer ik het op verschillende momenten (begin en eind 2008) en verschillende Mustangs. Mustangs die ik gelijkwaardig acht, maar wie ben ik...
Op zoek naar de feiten. De oude prijs stond natuurlijk niet altijd nog op de site, maar indien verkeerd, weten jullie mij wel te corrigeren.
Web Page Name
Was 14750, nu 12750 = -14 %
Web Page Name
Was 13950, nu 11950 = -14%
En (linkje lukte niet). Die zwarte van California Import
Was 14500, naar 12500 = -14% Maarrrrrr; net verkocht! Toch benieuwd voor hoeveel !?! Wie is de trotse eigenaar?
En niet te vergeten onze V6 vriend... (deze nam ik niet serieus, maar toch leuk om te vermelden)
Web Page Name
Was 17500, nu 13900 = 21%
Het is duidelijk; mijn ervaring van -20% laat zich inderdaad nog niet zien in de, gevraagde (!), verkoopprijs. 14% Is hier de maat. Maar er vanuit gaande dat iedereen er toch wel minimaal 10% vanaf weet te halen....
Benieuwd naar jullie reacties!
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Ik denk dat die prijsdaling niets te maken heeft met vraag en aanbod, maar simpelweg door andere factoren. Auto's worden te hoog geprijsd en dan langzaam afgeprijsd. Ik denk dat de waarde voor een klassieke mustang redelijk stabiel is, en bij sommige modellen aan de top zit. Kredietcrisis of niet!
Aron
Aron
De eerste link die je geeft (die van 14750, nu 12750) staat te koop als een 1967, maar is een 1966...
Als de verkoper nog niet weet wat hij verkoopt...
Als de verkoper nog niet weet wat hij verkoopt...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
goofy, je bedoelt deze????ik zou hier durven kijken: http://link.marktplaats.nl/209839323
maar ik weet niet hoeveel je wil besteden.
8750 harde rode v8 1966 verse usa import
gj
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Natuurlijk wordt waarde en uiteindelijk de prijs bepaald door vraag, naam en aanbod. Juist de naam van een auto (lees:reputatie en gevoel daarbij) zorgt voor eventuele overwaardering. Maar wie besluit dat het dan ook echt overwaardering is? Dat is puur een mening, niet een feit.
Het lijstje zegt niet alles want auto's worden altijd al eerst hoger aangeboden. Ik herinner me een Mustang bij Voorend die 19.000 moest kosten in 2002 en in 2005 verkocht werd voor rond de 16.000. Dit heeft niets te maken met recessie.
Ik denk ook dat de Mustang behoorlijk waardevast is. De recessie zorgt alleen voor voorzichtigere aankopen. Wanneer deze langer aanhoudt zullen prijzen omlaag gaan, maar eerst zien dan geloven.
Groet,
Erwin
Het lijstje zegt niet alles want auto's worden altijd al eerst hoger aangeboden. Ik herinner me een Mustang bij Voorend die 19.000 moest kosten in 2002 en in 2005 verkocht werd voor rond de 16.000. Dit heeft niets te maken met recessie.
Ik denk ook dat de Mustang behoorlijk waardevast is. De recessie zorgt alleen voor voorzichtigere aankopen. Wanneer deze langer aanhoudt zullen prijzen omlaag gaan, maar eerst zien dan geloven.
Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Hallo Eef, welkom! Eigenlijk ben ik ook nog een "groentje" en heb ik ook lang met de vraag gelopen wat een "beetje Mustang" nou eigenlijk moet kosten. Wat dat betreft ben ik iets minder groen; daar ben ik nu wel achter, mede dankzij Roy. Eerst moet je weten wat je "mooi" vindt, (heb ik 2 jaar voor nodig gehad), de rest gaat dan redelijk vanzelf. Het is goed dat je de vraag op deze manier gesteld hebt; je zult veel reacties krijgen van de jongens en meisjes die deze fase allang gepasserd zijn. heel veel sterkte en vooral wijsheid de komende tijd! Gert.
Mustang rijden is genieten!