Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Moderator: Shelby GT-H
Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Zoals jullie misschien al weten heb ik eind Juni een 2de opknapproject gekocht, om eerlijk te zijn wordt dit een echte uitdaging. Er zit nl. meer laswerk aan dan onze vorige ,maar niet getreurd we gaan er weer 110% voor. Even een kleine flashback:
Eind juni heb ik de auto en de onderdelen opgehaald, naar wat nu blijkt is die voor 90a95% compleet. (het meeste moest toch vervangen worden van de missende delen. Nadat ik op de deursticker het oorspronkelijke (en complete) VIN heb gevonden heb ik Kevin Marti report besteld.
Dit kwam eruit: basic van het basic (bijna)
Het is nog niet zeker wat ik er van ga maken, maar ik weet al wel dat ik op deze '70er een '69 neus bouw. Dit i.v.m. de dubbele koplampen, vele malen mooier.
Wat ook leuk is, is dat ik nog hele oude kentekenplaten bij de auto heb. Er zit zelfs een ingeslagen leeuwtje in. De laatste is een beetje wazig.
Na het opruimen van alle onderdelen (achter het schot en op zolder), hebben we de body op een kar gezet. Nu kunnen we hem over dwars door de schuur heen rijden en onze eigen mustang kan er ook nog in. (niet jaloers worden he)
Zoals eerder vermeld was de auto op de dag van het ophalen net voor aankomst natgeregend, dit het me doen besluiten om de hele auto te behandelen met Fertan roestomvormer. Aangezien het maar vliegroest was kon dit naar mijn mening geen kwaad, vervolgens heb ik na het wassen/spoelen de gehele auto met staalborstels (op de boormachine) weer 100% blank (ijzer) gekregen.
Op de foto's hieronder is te zien hoe de body eruit zien nadat de Fertan een etmaal heeft ingewerkt. TIP VAN DE WEEK: het was die dag fris met een straffe wind en als je nat wordt: wordt je ziek.......
Let op dat karretje, je kan er nog mee sturen ook
Nu een paar weken laten en na een x aantal avonduurtjes met de boormachine heb ik de auto eerst in de epoxy gespoten. Pas als de hele auto in de epoxy staat gaan we beginnen met al het laswerk, dan is het een kwestie van een klein stukkie weer blank maken en branden maaaaar...
Ik heb vandaag al in de eerste 4 plekken sukkies ingelast, we beginnen met het makkelijke en gaan zo langzaam verder. Van de week eens kijken welk metaal (diktes) ik nodig heb en maar eens wat van dat blik halen.
I'll keep ya'll posted (ofzoiets)
Eind juni heb ik de auto en de onderdelen opgehaald, naar wat nu blijkt is die voor 90a95% compleet. (het meeste moest toch vervangen worden van de missende delen. Nadat ik op de deursticker het oorspronkelijke (en complete) VIN heb gevonden heb ik Kevin Marti report besteld.
Dit kwam eruit: basic van het basic (bijna)
Het is nog niet zeker wat ik er van ga maken, maar ik weet al wel dat ik op deze '70er een '69 neus bouw. Dit i.v.m. de dubbele koplampen, vele malen mooier.
Wat ook leuk is, is dat ik nog hele oude kentekenplaten bij de auto heb. Er zit zelfs een ingeslagen leeuwtje in. De laatste is een beetje wazig.
Na het opruimen van alle onderdelen (achter het schot en op zolder), hebben we de body op een kar gezet. Nu kunnen we hem over dwars door de schuur heen rijden en onze eigen mustang kan er ook nog in. (niet jaloers worden he)
Zoals eerder vermeld was de auto op de dag van het ophalen net voor aankomst natgeregend, dit het me doen besluiten om de hele auto te behandelen met Fertan roestomvormer. Aangezien het maar vliegroest was kon dit naar mijn mening geen kwaad, vervolgens heb ik na het wassen/spoelen de gehele auto met staalborstels (op de boormachine) weer 100% blank (ijzer) gekregen.
Op de foto's hieronder is te zien hoe de body eruit zien nadat de Fertan een etmaal heeft ingewerkt. TIP VAN DE WEEK: het was die dag fris met een straffe wind en als je nat wordt: wordt je ziek.......
Let op dat karretje, je kan er nog mee sturen ook
Nu een paar weken laten en na een x aantal avonduurtjes met de boormachine heb ik de auto eerst in de epoxy gespoten. Pas als de hele auto in de epoxy staat gaan we beginnen met al het laswerk, dan is het een kwestie van een klein stukkie weer blank maken en branden maaaaar...
Ik heb vandaag al in de eerste 4 plekken sukkies ingelast, we beginnen met het makkelijke en gaan zo langzaam verder. Van de week eens kijken welk metaal (diktes) ik nodig heb en maar eens wat van dat blik halen.
I'll keep ya'll posted (ofzoiets)
Laatst gewijzigd door stefke op zo 13 jan, 2013 16:39, 7 keer totaal gewijzigd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
- Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
- Contacteer:
Gelweldig leuk projekt ,Suc6 .
Blijf foto's posten is leuk om het werk bij andere projekten te zien .
Blijf foto's posten is leuk om het werk bij andere projekten te zien .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
een mooi, interessant project voor de liefhebbers van restauratie. dat wordt weer een mooi paardje.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
In de tussentijd heb een paar interessante "upgrades" gezien en aan de hand daarvan een verlanglijstje gemaakt. Het volgens ga ik er o.a. aan doen:
- Motor van Lincoln monteren, 5.0 H.O. en de AOD bak die erachter zit.
- Achteras van de Lincoln monteren, met een 4 link systeem (afgekeken van Ben a.k.a. cobra302)
- Draagarmen boven en onder versterken.
- Monte Carlo Bar monteren.
- Alu radiateur met el. ventilatoren.
- Accu verhuizen naar kofferbak.
- LPG opbouwen, wordt een dagelijks auto om mee te rijden.
- Kabelboom vernieuwen en verleggen zodat deze niet zichtbaar is in de motorruimte
- Shelby drop monteren.
- Ombouw naar remschijven voor en monteren van rembekrachtiging, met gebruik van Stahlflex remleidingen.
Voor de rest kan ik op dit moment niet bedenken, maar dat komt wel boven water wel in de topic. Aangezien dat ik de komende 3 weken vrij heb, ga ik even een bult laswerk doen. Ik zal proberen om dagelijks de vorderingen hier te plaatsen. (met foto's) The progress van vandaag zullen jullie nog even een paar uurtjes op moeten wachten. Ik heb de foto's al wel, maar ga zodadelijk weer even verder met bakken en plakken. Hier alvast even een voorproefje:
Een paar weken terug heb ik 4 kleine plekken erin gelast:
- Motor van Lincoln monteren, 5.0 H.O. en de AOD bak die erachter zit.
- Achteras van de Lincoln monteren, met een 4 link systeem (afgekeken van Ben a.k.a. cobra302)
- Draagarmen boven en onder versterken.
- Monte Carlo Bar monteren.
- Alu radiateur met el. ventilatoren.
- Accu verhuizen naar kofferbak.
- LPG opbouwen, wordt een dagelijks auto om mee te rijden.
- Kabelboom vernieuwen en verleggen zodat deze niet zichtbaar is in de motorruimte
- Shelby drop monteren.
- Ombouw naar remschijven voor en monteren van rembekrachtiging, met gebruik van Stahlflex remleidingen.
Voor de rest kan ik op dit moment niet bedenken, maar dat komt wel boven water wel in de topic. Aangezien dat ik de komende 3 weken vrij heb, ga ik even een bult laswerk doen. Ik zal proberen om dagelijks de vorderingen hier te plaatsen. (met foto's) The progress van vandaag zullen jullie nog even een paar uurtjes op moeten wachten. Ik heb de foto's al wel, maar ga zodadelijk weer even verder met bakken en plakken. Hier alvast even een voorproefje:
Een paar weken terug heb ik 4 kleine plekken erin gelast:
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Nadat ik vandaag een betere lasapparaat van een andere oom heb geleend, ben ik maar weer eens verder gegaan. Dit was niet mogelijk geweest met de volgende cadeautjes van CJ Pony Parts.
Na het maken van een paar stukken kon er weer wat worden ingelast, zo zijn er nog een aantal plekjes die op deze manier gerepareerd gaan worden.
Morgen gaan we lekker verder en zal ik s'avond weer foto's plaatsen.
Na het maken van een paar stukken kon er weer wat worden ingelast, zo zijn er nog een aantal plekjes die op deze manier gerepareerd gaan worden.
Morgen gaan we lekker verder en zal ik s'avond weer foto's plaatsen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Er is weer het een en ander gebeurd, behalve dinsdag, want ik moest s'middags weg. En vandaag rond een uur of 16.35uur had ik er even geen zin meer in.
Het resultaat van de laatste dagen is geworden:
Even een paar kleine stukjes erin,
Reparatie van de chassic balken.
Rechter kant komt ook nog aan de beurt.
Montage van de torque box links:
Door het grove geweld van de vorige eigenaren moest ik een belangrijk stuk stap voor stap in orde maken, ben d'r vandaag best druk mee geweest. Toch is het gelukt om hem er goed op te krijgen na veel pas en meet werk.
Tijdens de zoektocht naar 2 klemmen ben ik in de bak met onderdelen een leuke verrassing tegen gekomen nl. een deel van het BUILTSHEET!!
Het is maar een klein stukje en gezien het onderdeel waarvan ik hem heb afgehaald, HEEEEEEL voorzichtig, heeft die onder de vloerbedekking gezeten. Jammer dat de vorige eigenaren tijdens het demonteren er nogal een slachtfeest van gemaakt hebben, anders was er nog meer van over gebleven.
Morgen nog een paar stukken in de voorkant maken en de torque box rechts, daarna ga ik beginnen met het demonteren van cowl vent en schutbord. Als het schutbord er weer in zit kunnen de voorste vloerdelen er ook in.
Wie weet, als dit zo doorgaat en als het financieel meezit ben ik er volgend jaar misschien wel bij, bij de eindmeetting.
Het resultaat van de laatste dagen is geworden:
Even een paar kleine stukjes erin,
Reparatie van de chassic balken.
Rechter kant komt ook nog aan de beurt.
Montage van de torque box links:
Door het grove geweld van de vorige eigenaren moest ik een belangrijk stuk stap voor stap in orde maken, ben d'r vandaag best druk mee geweest. Toch is het gelukt om hem er goed op te krijgen na veel pas en meet werk.
Tijdens de zoektocht naar 2 klemmen ben ik in de bak met onderdelen een leuke verrassing tegen gekomen nl. een deel van het BUILTSHEET!!
Het is maar een klein stukje en gezien het onderdeel waarvan ik hem heb afgehaald, HEEEEEEL voorzichtig, heeft die onder de vloerbedekking gezeten. Jammer dat de vorige eigenaren tijdens het demonteren er nogal een slachtfeest van gemaakt hebben, anders was er nog meer van over gebleven.
Morgen nog een paar stukken in de voorkant maken en de torque box rechts, daarna ga ik beginnen met het demonteren van cowl vent en schutbord. Als het schutbord er weer in zit kunnen de voorste vloerdelen er ook in.
Wie weet, als dit zo doorgaat en als het financieel meezit ben ik er volgend jaar misschien wel bij, bij de eindmeetting.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Ferdi, van mij mag je een langs komen. Ik ben toch de aankomende 2,5 week thuis.
P.S. de "orgininele" builtsheet is waarschijnlijk met het oude tapijt in de container beland, maar een reproductie daarvan vindt ik ook goed.
m.v.g. Steffan
Even een vraag en een verzoek tussendoor,
1. Weet iemand waar dat kleine zwarte ding, rechtsonder op de foto, hoort te zitten?
2. Kan iemand mij van deze locatie links en rechts foto's sturen, zodat ik dit weer kan repareren? Bij voorkeur van verschillende hoeken. Alvast bedankt.
P.S. de "orgininele" builtsheet is waarschijnlijk met het oude tapijt in de container beland, maar een reproductie daarvan vindt ik ook goed.
m.v.g. Steffan
Even een vraag en een verzoek tussendoor,
1. Weet iemand waar dat kleine zwarte ding, rechtsonder op de foto, hoort te zitten?
2. Kan iemand mij van deze locatie links en rechts foto's sturen, zodat ik dit weer kan repareren? Bij voorkeur van verschillende hoeken. Alvast bedankt.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Vandaag lekker lang in m'n nest gelegen, dus niet heel erg veel gedaan.
Slechts:
1 klein stukje ingelast,
Iets wat meer werk was, omdat de oude er eerst uit moest.
Versterking voor shock-towers gemaakt, gaan d'r morgen in nadat ik een laagje tectyl erin heb gesmeerd.
En alvast gedemonteerd zodat als morgen het pakketje van moviecars binnenkomt, deze er weer in kan.
Stukje bij beetje wordt het nog wel wat. See ya'll soon.
(ut word tijd dat het draadje een 2 pagina krijgt, deze wordt wel errug lang)
Slechts:
1 klein stukje ingelast,
Iets wat meer werk was, omdat de oude er eerst uit moest.
Versterking voor shock-towers gemaakt, gaan d'r morgen in nadat ik een laagje tectyl erin heb gesmeerd.
En alvast gedemonteerd zodat als morgen het pakketje van moviecars binnenkomt, deze er weer in kan.
Stukje bij beetje wordt het nog wel wat. See ya'll soon.
(ut word tijd dat het draadje een 2 pagina krijgt, deze wordt wel errug lang)
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Leuk om te volgen Steffan
kon je links en rechts de zelfde mal gebruiken voor de versteviging
of moest je per kant nog wat aanpassen?
Tonie
kon je links en rechts de zelfde mal gebruiken voor de versteviging
of moest je per kant nog wat aanpassen?
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com