Project 2, coupe 1970. VERKOCHT
Moderator: Shelby GT-H
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Het is wel weer hoog tijd voor een update, schik niet het zijn weer heel veel foto's.
Alle naden binnen en buiten dichtgekit, geen water erin, geen roest erin.
Closeup
2de laag primer
Motorruimte gespoten
Let niet op de vuile lens
Veel vuil werk:
Bodem in de primer
Bodem in kleur
Alle naden binnen en buiten dichtgekit, geen water erin, geen roest erin.
Closeup
2de laag primer
Motorruimte gespoten
Let niet op de vuile lens
Veel vuil werk:
Bodem in de primer
Bodem in kleur
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Vervolg, hopelijk is ie het hoekje om.
Een paar weken terug heb ik de koppen en krukas weggebracht, vorige week vrijdag heb ik ze op kunnen halen.
Nieuwe lagers -0.010"
Krukas terug op z'n plek
Drijfstangen aangesloten
Bovenaanzicht
Oliepomp gemonteerd
En de timing gear,
Cilinderkoppen weer opbouwen met nieuwe seals en uitlaatkleppen.
Cilinderkoppen en klepbediening opgebouwd.
Oude gat van de oliepeilstok afgeplugd, nadat ik er draad in gesneden heb.
Vers laagje dark blue
Motorsteunen van Cobra302 gemonteerd
Ook heb ik de carterpan gespoten, kan helaas nog niet gemonteerd worden. Er moet eerst een gat in de timing cover geboord worden.
De onderste intake ook maar eens gezandstraald, deze wordt waarschijnlijk in silver metallic gespoten.
En EINDELIJK de eerste onderdeel teruggebouwd in de auto.
Een paar weken terug heb ik de koppen en krukas weggebracht, vorige week vrijdag heb ik ze op kunnen halen.
Nieuwe lagers -0.010"
Krukas terug op z'n plek
Drijfstangen aangesloten
Bovenaanzicht
Oliepomp gemonteerd
En de timing gear,
Cilinderkoppen weer opbouwen met nieuwe seals en uitlaatkleppen.
Cilinderkoppen en klepbediening opgebouwd.
Oude gat van de oliepeilstok afgeplugd, nadat ik er draad in gesneden heb.
Vers laagje dark blue
Motorsteunen van Cobra302 gemonteerd
Ook heb ik de carterpan gespoten, kan helaas nog niet gemonteerd worden. Er moet eerst een gat in de timing cover geboord worden.
De onderste intake ook maar eens gezandstraald, deze wordt waarschijnlijk in silver metallic gespoten.
En EINDELIJK de eerste onderdeel teruggebouwd in de auto.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Nu dan wel het hoekje om?
Bovenkant tank gespoten in primer, onderkant is een tijdje terug al gedaan en ook al zwart gespoten. De bovenkant komt in de kleur van de rest van de wagen.
Timing cover gespoten
Lower intake gespoten in de kleur van een BMW R1150GS Adventure
Weiss Alu metallic
Zo dit is tot nu toe de stand van zaken, de binnenkant wordt deze week gespoten in 3 lagen.
1 laag basislak en 2 lagen van een matte blanke lak.
Foto's volgen.
Bovenkant tank gespoten in primer, onderkant is een tijdje terug al gedaan en ook al zwart gespoten. De bovenkant komt in de kleur van de rest van de wagen.
Timing cover gespoten
Lower intake gespoten in de kleur van een BMW R1150GS Adventure
Weiss Alu metallic
Zo dit is tot nu toe de stand van zaken, de binnenkant wordt deze week gespoten in 3 lagen.
1 laag basislak en 2 lagen van een matte blanke lak.
Foto's volgen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
WOW
He Stefke
Er zit serieus schot in de zaak. Ga zo door, want het wordt hoe langer hoe mooier.
Groetjes Willem
Er zit serieus schot in de zaak. Ga zo door, want het wordt hoe langer hoe mooier.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- SuperSnake
- Berichten: 24
- Lid geworden op: za 13 dec, 2008 11:03
- Locatie: Leiden / Soest
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Niet echt mat, het is op de BMW meer een donkergrijs zijdeglans metallic.
Heel apart om te zien.
http://media.moterus.es/photos/5048/big ... 008_05.jpg
Heel apart om te zien.
http://media.moterus.es/photos/5048/big ... 008_05.jpg
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Time for another update:
I.v.m. de komende winter periode, heb ik maar eens een paar veerbladen aangeschaft. Nu kan ik tenminste de auto makkelijker verplaatsen door de schuur. Nadat de schuur is opgeruimd en anders is ingedeeld, kan m'n Daily s'nacht binnen verblijven. (scheelt weer ijskrabben)
De as die er momenteel onder zit is waarschijnlijk een standard V8 achteras met 2.79 gearing. Ik denk niet dat dit een goede combo is met de 5.0 en AOD. Is het uberhaupt mogelijk om een ander binnenwerk erin te maken? Eentje met limited slip?
Het blok was ook eindelijk zover dat deze erin kon, dat scheelt weer behoorlijk wat ruimte in de schuur. Zoals te zien op de foto met klepdeksels. Ik heb al gemerkt dat ik nu 1 klein probleempje erbij heb gekregen, nl de breather cap komt in de weg van de upper intake manifold. Deze moet nu naar rechts verhuizen en in de linker klepdeksel moet een afdichtrubber komen.
En tot slot, de upper intake gespoten. Gelijk maar even 3 gaten afgedicht die niet meer gebruikt gaan worden.
volgende project: Heaterbox, hiervan moet de motor nog binnen komen.
I.v.m. de komende winter periode, heb ik maar eens een paar veerbladen aangeschaft. Nu kan ik tenminste de auto makkelijker verplaatsen door de schuur. Nadat de schuur is opgeruimd en anders is ingedeeld, kan m'n Daily s'nacht binnen verblijven. (scheelt weer ijskrabben)
De as die er momenteel onder zit is waarschijnlijk een standard V8 achteras met 2.79 gearing. Ik denk niet dat dit een goede combo is met de 5.0 en AOD. Is het uberhaupt mogelijk om een ander binnenwerk erin te maken? Eentje met limited slip?
Het blok was ook eindelijk zover dat deze erin kon, dat scheelt weer behoorlijk wat ruimte in de schuur. Zoals te zien op de foto met klepdeksels. Ik heb al gemerkt dat ik nu 1 klein probleempje erbij heb gekregen, nl de breather cap komt in de weg van de upper intake manifold. Deze moet nu naar rechts verhuizen en in de linker klepdeksel moet een afdichtrubber komen.
En tot slot, de upper intake gespoten. Gelijk maar even 3 gaten afgedicht die niet meer gebruikt gaan worden.
volgende project: Heaterbox, hiervan moet de motor nog binnen komen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project