Al weer een nieuw (onervaren) lid

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Jelo
Berichten: 223
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 02:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Al weer een nieuw (onervaren) lid

Bericht door Jelo »

Hallo mensen,

Sinds een maand of twee ben ik hier al op het forum aan het rond kijken en sinds de 16de januari ben ik (bijna) eigenaar van een '66er. Al jaren kriebelde het Mustang virus in mijn bloed. Maar was de stap om er een te kopen en als dagelijkse auto te gaan gebruiken te groot. Vanaf juni 2007 ben ik wat minder met mijn grootste hobby (american football) bezig en vanaf december is dat omgeslagen in driftig zoeken naar een redelijk goede mustang. Ik ben geen hobby knutselaar zoals er hier velen van jullie jaren aan het opknappen zijn. Voor mij moet het echt een gebruikers auto worden, beetje knutselen en wat kleine dingetjes opknappen gaat wel lukken maar geen project van x maanden. Waarschijnlijk weet ik na zoveel tijd al niet meer waar alles vandaan komt :(

Maar goed, na wat rond kijken zag ik toch wel dat ik met mijn budget niet aan een redelijk rijdende auto kom hier in Nederland. Dus ben ik in de USA gaan kijken via internet. Eerst maar eens goed kijken en vergelijken was het plan,…. En je voelt het al aankomen, plannen vallen in duigen als je gevoel het overneemt.
Mijn vrouw zei op een gegeven moment: “Het gaat geen week meer duren of jij hebt op dat Amerikaanse Ebay een bod uitgebracht op zo een auto !”
Aaaah vrouwen !!

Afijn, ik ben nu het transport aan het regelen en hoop over een week of zes mijn bolide uit Rotterdam te kunnen ophalen :D
Ondertussen gebruik ik hier de zoekfunctie tot vervelens toe om maar zoveel mogelijk info te vinden over het vervolgtraject.
RDW, APK, aanpassingen wat wel te doen en wat niet. Wat MOET er gebeuren wat kan later nog wel enz,. Een behoorlijk zoekwerk. Als ik klaar ben kan ik denk ik wel een handboek schrijven over hoe een auto te importeren zonder dat je er ervaring in hebt!
Wat ik hier nog niet gevonden heb is een gids voor dummy’s die je stap voor stap de juiste tips geeft om aan het mustang virus te voldoen. Van zoeken, naar waar op te letten, betrouwbare aanbieder, bieden, kopen, communicatie, buitenlandse betalingen, papier werk (Certificate of Title enz,.), juiste transporteur vinden, kosten beheersing, regelgeving in NL, RDW, APK tot lekker in kunnen stappen en wegrijden geheel gelukkig en over een weg van asfalt met je hoofd in witte wolken :D

Maar goed ik dwaal af.
Ik ben dus Jeroen en heb een 1966 Candy Apple Red 6 cilinder 200Ci automaat Mustang Coupe gekocht en ben druk met het regelen van zijn transport naar NL.
6 R 07 T 146895
65A T 26 27M 71 3 6
Heb geen sleutel ervaring aan auto’s, geen kennis van importeren, geen behoefte om maanden lang te sleutelen voor ik kan rijden en heb de gok genomen blind een mustang te kopen en hier heen te halen. Mocht het niks zijn dan staat hij hier binnenkort te koop :wink: Maar daar ga ik niet van uit 8)

Als ik het goed gelezen heb zijn er niet veel die zelf de gok wagen om op eigen gelegenheid een auto te importeren. Of ik het af moet raden kan ik jullie over een paar weken vertellen. Als alles wel goed gaat dan heb ik een betrouwbaar contactpersoon voor iedereen die mij wil volgen.
Ondertussen ben ik van alles aan het verzamelen wat ik nodig heb. Momenteel vooral informatie, bv hele simpele dingen zoals ehhhh welke benzine gooi ik er in als hij hier is !? (heb hier nog niet naar gezocht op het forum)

Nou dat is een langer verhaal dan ik van plan was om te tikken. En voor dat iedereen over foto’s begint, ja ik zal er een paar online zetten.
Heb de link inmiddels aangepast en de foto's zijn nu zichtbaar !

En brandt maar los met tips, vragen en commentaar!



(Mijn) Mustang
Laatst gewijzigd door Jelo op do 31 jan, 2008 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5538
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op dit forum.
Helaas zijn op Ebay de foto's niet [meer] te zien.
Heb je de auto betaald zonder zelf eerst met eigen ogen te zien ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Welkom, en veel rijplezier toegewenst alvast ;)
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Welkom Jeroen,

Wat een moedige stap om dit op deze manier te doen, ik ben benieuwd naar het resultaat als hij straks in Rotterdam staat, maar dat zal vast goed komen.
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Dat is een moedige stap zo,ben benieuwd naar de fotoos als die in nederland is :wink:

suc6

Tonie

o ja Fotoooooos
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Jelo
Berichten: 223
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 02:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jelo »

@ Ronald
ja, gekocht zo van Ebay zonder te zien of test rijden.
Een "leap of faith" om het zo maar te noemen.
voor de foto`s zoek ik vanavond wel even een andere oplossing.

@ Marcel
Als hij niet is als geadverteerd dan is er vast hier nog wel iemand die een project car wil kopen, het is dus een ingecalculeerd risico. (hoop ik : -)
Zal ik je bellen als hij in Rotterdam staat Marcel. Dan kan je hem als eerste zien en mij meteen adviseren :-) (voor jou maar een klein stukje)
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Bericht door fuel66 »

Welkom op het forum. Veel plezier met je Stang. feit is wel dat iedereen
die op dit forum zitten elkaar wel willen helpen. Dus alleen ben je nooit,
en je mag vragen wat je wil. Er is kennis genoeg op dit forum om je vragen te kunnen beantwoorden.

groetjes Sjack.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Mustangwacko
Retired Moderator
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Mustangwacko »

Welkom, Jeroen.

Leuk introductieverhaal. Herken wel wat zaken. Gedurfde stap om zo een Mustang te kopen. Ik hoop dat het je meevalt.

Hou ons op de hoogte en wij zullen je zoveel mogelijk met raad (en daad?) helpen.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Bericht door gert-jan »

Welkom Jeroen.
Er zijn trouwens wel meer mensen die "ongezien" een auto kopen via internet. Mijn zusje en zwager hebben al 3 geimpoteerd zonder ze live te aanschouwen. Nu waren dit niet de duurste auto's en is het risico van geld verlies minder.
Aangezien de prijs hier zo hoog zijn voor een redelijke Stang in vergelijking met de States, zul je er m.i. niet zoveel mee verliezen.
Wij wilden destijds ook 1 uit de states halen, totdat we onze huidige tegen een erg geschikte prijs konden overnemen (misschien 1 van de goedkoopste van het forum van de 1e-stang).
Zo op de foto's te zien ziet hij er goed uit en hoop voor jullie uiteraard dat het ook zo is.
Veel plezier ermee en we zien je dan wel een keer op een meeting.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Wat een avontuur Jeroen! En welkom hier!
Marc
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Lijkt me prima Jeroen, ik pb je me nummer
Gebruikersavatar
Mustang_bartje
Berichten: 474
Lid geworden op: ma 12 mar, 2007 19:43
Locatie: Onder de rook (kerosinedampen) van Schiphol
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

welkom op het forum! succes met de mustang als hij in nederland aan komt! tevens voor je opmerking over brandstof: 98 met loodvervanger (lekker duur rijden dus!) Tevens: nu ben je nog een leek wat mustang betreft, maar voor je het zelf weet heb je er vanalles over geleerd en zelf te vertellen! kom eens langs op meetings van de club, daar wordt je graag vanalles over de auto uitgelegd!
Mustang 2006 blauw
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Jeroen,welkom in de wereld van de Mustang.Je durft wel,om het op deze manier te doen.Ik hoop dat het jou meevalt,en wens je veel sucses.We zien hem vanzelf wel een keer op een Meeting neem ik aan.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

hee Jeroen,
welkom op het forum. Dappere daad, zo ongezien. Ik hoop voor jou dat het allemaal goed uitpakt.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Jelo
Berichten: 223
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 02:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jelo »

Allemaal bedankt voor het welkom :-)

Ik zal proberen alleen vragen te stellen als ik ze met de zoekfunctie niet zelf kan beantwoorden. Zo niet dan weet ik gelukkig hoe een forum werkt en zal luid om hulp roepen !

Zo te zien kan ik in ieder geval in nood bij Peter een afspraak maken voor onderhoud :)

Het leven is een gok, een tweede hands auto kopen ook. Na alle prijzen te hebben bekeken hier in de buurt denk ik dat het een redelijk ingecalculeerde gok is om er één te importeren (ongezien). Als hier een "wrak" als opknapper word verkocht voor bijna €8000,- dan zal ik met een redelijk goed model nooit veel verlies kunnen maken als ik hem in nood als opknapper doorverkoop :)

Als hij hier is dan zal ik zeker wel eens een meeting gaan bezoeken. Ik hoop dat hij rij klaar is voor de taxatie dag van 29 maart.

Mijn schatting is dat het nog een week of twee zal duren voor hij op een boot kan. Vier weken varen, een week of twee voor RDW APK enz, dus met een beetje geluk eind maart rijklaar.

Bedankt voor je PBtje Marcel, je hebt inmiddels antwoord.

Weet iemand toevallig een goedkoop adres voor het huren van een autotransporter? (in de buurt van Den Bosch)
Een ambulance aanhanger huren kost maar iets van €35,- maar ik heb geen trekhaak en geen E achter B. Ik heb wel een C rijbewijs maar heb nog geen verhuurder gevonden die een transporter verhuurd zonder chauffeur.

Er is een RDW station hier in Den Bosch waar ik maar een keer binnen zal lopen voor wat info. Voor dat de boot hier is heb ik daar vast nog wel tijd voor. Verder ben ik ook een checklist aan het maken van alle tips die ik hier tegen kom bij de diverse onderwerpen. Dan kan ik die daar ook meteen laten zien en kunnen ze zeggen wat wel en niet voor hen belangrijk is tijdens een inspectie. Wel jammer dat nog niemand al een kant en klare lijst heeft gepost ! Misschien iemand die er één op zijn PC heeft staan ?
Iemand al eens een set goede koplampen voor een ‘66er gekocht en mij daar een tip over kan geven welk model en waar te halen? (nog niet gezocht op het forum)

Een nadeel van dat lange wachten tot je auto eindelijk voor je eigen deur staat is dat je nog steeds naar andere auto’s blijft kijken. De drang om nu ook nog op een andere wagen te bieden EN te kopen is irritant aanwezig. Haha, als iemand al twijfelde om hetzelfde te doen als ik nu doe, de container waarin die van mij geladen gaat worden heeft nog drie plekken over. Als je wil kunnen er dus nog drie stuks bij en word het geen shared container maar een eigen container. Maar laat mij je niet over de streep halen want dan krijg ik straks ruzie met je vrouw !!!! hahaha
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”