Pagina 5 van 5

Geplaatst: di 09 mar, 2010 15:07
door capri v8 driver
sorry duratec motoren. in de u.s zijn ze ook verkocht met een t5 handbak in bepaalde modelen en jaguar gebruikt deze motoren in een noord/zuid configuratie ook (ik weet niet of die ook een handbak gebruiken of dat ze alleen met een automaat zijn geleverd).

wat de bob inlaatspruitstuk en adaptor plaat betreft, ik was de eerste die dat gedaan had (wegens gebrek aan tuning parts voor dit blok) en met een vrij goede resultaat. daarna is dit idee opgepikt door een paar mensen die dat ook geprobeerd hebben en ook goede reultaten hebben gehaald. maar de adaptorplaat is iets dat je zelf moet maken, en het blijft niet bij de adaptor plaat, er zijn nog meer wijzigingen nodig om alles te laten werken. het idee was goed, maar ik kwam meer veel problemen tegen dan gedacht. het is geen bold on project geworden zoals ik dat eigenlijk ontworpen had, puur door de vele wijzigingen die ik toch heb moeten maken. het hele verhaal staat op fordpower.org .

Geplaatst: di 09 mar, 2010 15:47
door kts
Jaguar gebruikt wel een handbak geloof ik in de x-type.
Heb het al eens doorgelezen op fordpower,erg interessant,maar wel weer heel wat werk idd. Dat BOB inlaatstuk vind ik zo mooi staan,zeker in het rood gelakt ofzo,hoeveel was het verschil met het BOA stuk dan als ik vragen mag? Nuja het wordt me wat te zot met al die onderdelen mengen en aanpassen,deze zomer motorruimte inorde maken en daarna V8 short block en T5 bestellen lijkt me het verstandigste tijd/geld/vermogen gewijs.

Geplaatst: di 09 mar, 2010 20:22
door capri v8 driver
19 pk en 22 nm verschil tussen de boa en de bob, gemeten met een g tech pro. de motor is verkocht aan een kennis, die hem gaat gebruiken voor het circuit in een sierra. zodra de wagen klaar is, gaat die ook op de bank voor een vermogens test. eigenlijk zou dat al gebeurd zijn, maar vanwege ziekte is dat uitgesteld. zodra dat gebeurd is, zet ik de resultaten op ford power.

het is erg jammer dat hier geen goede vermogensbank in de beurt is.

Geplaatst: di 09 mar, 2010 22:54
door kts
Amai proper verschil,
jammer dat het idd niet echt een bolt-on swap is.
Kijk uit naar de resultaten op de vermogensbank

Geplaatst: wo 05 mei, 2010 11:01
door Loken
mss een idee... weet niet of het kan maar: de capri 2.8 v6 had meer pk's met een k-jetronic erop... is het mogelijk als ik zo'n k-jetronic op de mustang 2.8 v6 plaats dat er dan pk's bijkomen? of past dat niet...