Nieuwe velgen op 66'er

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartuitschaijk
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 21:14

Nieuwe velgen op 66'er

Bericht door bartuitschaijk »

Ik was al een tijdje op zoek naar nieuwe velgen voor mijn mustang. Hiervoor had ik twee redenen, ten eerste om de wielkasten wat beter gevuld te hebben en ten tweede om een wat stabieler weggedrag te creeren. Enige tijd geleden kwam ik op marktplaats een setje velgen (15" 7J) tegen. Deze waren niet al te duur (125 euro voor vier stuks), maar ook niet in een al te beste staat. Zie hier een foto van hoe ze er eerst uitzagen (waren door de vorige eigenaar al geprobeerd te spuiten):
Afbeelding

Na enkele uren schuren en spuiten zien ze er zo uit:
Afbeelding

Ik heb een setje 215/60/15 Cooper Cobra banden gekocht (105 Euro per stuk inclusief montage), deze worden met blauwe verf geleverd om de witte letters te beschermen tijdens transport:
Afbeelding

Deze blauwe verf gaat het beste eraf met een beetje warm water met wat afwasmiddel erin, dan houd je dit over:
Afbeelding

Nog even de auto voor montage van de wielen:
Afbeelding

En na montage:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het zelf een hele verbetering voor een relatief gunstige prijs, in totaal met verf e.d. erbij: 575 Euro.

Bart
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Bericht door Roswinkel »

Nou zeg ,,, ziet er fraai uit, maar uuuh , de oude wieldoppen zijn dus nu for sale ???? Gister 1 van van linker voorwiel gelanceerd naar de andere kant van Highway en vervolgens door andere bakkies volkomen plat gereden. Dus nu op zoek naar andere wieldoppen????
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Bericht door gert-jan »

ziet er goed uit.

wij bestellen deze week nieuwe velgen en banden. zal wel ff duren voordat we ze hebben, we bestellen ze uit de states.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Ziet er weer netjes uit :)

Andere velgen met RWL banden ipv White Walls geeft wel een heel ander gezicht :) Mooi hoor!

Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Nou zeg ,,, ziet er fraai uit, maar uuuh , de oude wieldoppen zijn dus nu for sale ???? Gister 1 van van linker voorwiel gelanceerd naar de andere kant van Highway en vervolgens door andere bakkies volkomen plat gereden. Dus nu op zoek naar andere wieldoppen????
Maar de wieldoppen die Bart er onder had zitten zijn van een 66-er, en zoals op je avater te zien is heb jij een 65-er met 65-er wieldoppen. Deze zijn anders dan van een 66-er. Ik heb hier anders ook nog wel 66-er wieldoppen liggen, maar daar heb je denk ik dus weing aan..

@Bart: Ziet er gelikt uit hoor!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Mmmm. ik zie in de avatar duidelijk een 66'er (grill, ornament) met 65'er wieldoppen.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Bericht door Frank »

Je hebt gelijk Erwin! Foutje van mij.... maar de wieldoppen zijn wel van een 65-er....

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Bericht door Roswinkel »

He thanks allemaal heb inmiddels van bart steje wieldoppen overgenomen en auto is feb 1966 en wist niet dat de wieldoppen uut 65 waren, dus achteraf wordt ie nog origineler.

Theo Bos
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Gebruikersavatar
bartuitschaijk
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 21:14

Bericht door bartuitschaijk »

dat is maar hoe je het bekijkt, ik heb namelijk mijn setje 65 wieldoppen verkocht aan jou, de 66 wieldoppen houd ik zelf indien een mogelijk toekomstige eigenaar voor de originele look wil gaan.

Bart
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”