Ik heb daar ook een beetje tegen aangehikt, maar alles wat ik aanpas kan 'terug' mocht ik dat ooit willen. Alles wat ik aan de auto aanpas is ook met Shelby onderdelen, geleverd door Shelby, speciaal voor de SGT (of andere Shelby's
En mijn tik is een beetje dat ik het leuke aan de autohobby vooral het zoeken naar onderdelen en upgrades vind. Ik kan echt weken rondsurfen voor een onderdeeltje van 10$, kijken wat er allemaal is, wat anderen gebruiken, wat ik zelf wil etc.
En een Shelby met 325Hp, gaat er bij mij nog steeds niet in...is het 'net' niet
Voor de supercharger heb ik ook heel veel onderzocht. Het liefst zou ik de auto naar Shelby sturen voor een GT/SC conversie (want dat kan nog steeds), maar dat is kostentechnisch gewoon niet interessant.
Toen ben ik gaan kijken naar the 'next best thing', en dat is kijken welke superchargers Shelby levert (in sommige gevallen, leverde), en of daar iets bij zit wat matched met wat ik zoek.
Een aantal superchargers vallen voor mij al af, aangezien ik geen centrifugaal wil. Verder heeft eigenlijk elke setup wel een of ander nadeel.
Uiteindelijk bleven voor mij 3 setups over, de Ford Racing Whipple 550 HO kit, de Kenne Bell kit, en een custom kit.
In principe had ik besloten voor de Ford Racing Whipple 550 HO kit te gaan, echter toen ik deze wilde bestellen bij Shelby gaven ze aan deze niet meer te leveren. Ze konden me wel helpen aan een Whipple 550 HO kit, maar niet meer de Ford Racing versie. De kits zijn bijna hetzelfde, alleen de Ford Racing software is het beste van de hele kit, en die is bijvoorbeeld vervangen door Whipple software. Nadeel ook is dat ik mijn computer moet opsturen om de software erop te zetten, en je geen tuner met file krijgt, of een file die je zelf kan uploaden.
Ook de prijs incl. verzending, btw etc begint met de huidige dollarkoers echt heel pijn te doen (kom op rond de 9000 euro uit, EXCL montage).
Dus de twijfel begon weer.
Alternatief wat ze hadden was een Paxton (wil ik niet), en een Kenne Bell kit. De Kenne Bell is op zich wel een gave kit, maar maakt helaas gebruik van een Boost-A-Pump voor de brandstofpomp, en daar heb ik geen goed gevoel bij. Daar zou ik dus wat anders voor moeten verzinnen, en dat tikt dan ook weer aan op het totaalbedrag.
Edelbrock kitje was ook interessant, maar die doet het kwa looks niet helemaal voor mij (wat voor de meesten juist WEL de rede is om voor een Edelbrock te gaan).
Na lang wikken en wegen heb ik besloten voor een custom setup te gaan, waarbij ik veel GT500 oem onderdelen kan gebruiken, wat mij op de een of andere manier een goed gevoel geeft
Ik ben overigens nog onderdelen bij elkaar aan het 'harken' momenteel, dat is een beetje een nadeel van zo'n custom setup
Het wordt zoals het er nu naar uitziet een custom manifold, met intercooler, waarop een GT500 blower, intake elbow, TB, en CAI komt.
Buiten wat klein ander spul, ook GT500 fuel injectors, heat exchanger, waterpomp. Als brandstofpomp twijfel ik nog tussen een specifieke Walbro pomp of gewoon (dual) GT500 brandstofpomp.
Software laat ik in eerste instantie remote schrijven vanuit de USA via een SCT livewire en datalogging sessies.
Met deze setup rijden in de USA al een paar honderd man rond, en wordt in Mustang kringen tegenwoordig beschouwd als de way to go als je voor een supercharger gaat.
Kwa vermogen is er geen 'holy grail' getal waar ik op mik. De boel moet heel blijven, niet nu maar ook over 3 jaar.
Maar dit zal zo rond de 450rwhp (dus 500-550 Hp) liggen normaliter met deze (en de meeste andere intercooled supercharger setups) setup.
Er zijn een hoop andere zaken die ik eigenlijk wil doen VOOR ik de blower erop zet, met name de remmerij, maar daar ben ik nog niet helemaal uit over wat ik wil (wel/geen big brakes, gt500 setje, BAER of Willwoord etc).
Wordt vervolgd!