1967coupe schreef:Invoer en btw?

Ach Rene, dat weet je dat dat er bij gaat komen !
Het was meer de hele gang van zaken, gewone pech en domme pech.
Ik heb een aantal items gekocht bij Mr.Bodykit. (MrB)
De laatste keer zeiden ze ; "we do not ship single items to Europe".
Das duidelijke taal, toch ? Dus dit maal meerdere items besteld en wat denk je,
Ze wilden het nog steeds niet naar Holland sturen en ik moest een Amerikaans adres geven.
De vorige keer heb ik het via een goede vriend van me in Wisconsin laten komen.
Je weet wel dat eerdere verhaal met huisnummer vergeten, 3 weken op Schiphol en alsnog
terug gestuurd tot groot ongenoegen van mijn oude vriend. Oud als in leeftijd.
Helaas is afgelopen zomer die goede man overleden dus dat adres ging niet meer.
Op advies van Mr.B een forwarding pakket dienst ingeschakeld en die geeft je een adres.
Ik kreeg dus een adres in Clearwater, Florida. Met suite nummer wat staat voor klantnummer.
Verzending in Amerika is gratis dus ik betaal die pakketdienst dus alleen voor de verzending naar Holland.
Zij zeiden dat naam en suite nummer vereist zijn. Om fouten te voorkomen Mr.B gevraagd om dat
adres in Wisconsin te deleten uit hun bestand. Antwoord; "don't worry we will send it to the adres you provide".
Zo gezegd zo gedaan. Krijg netjes een bericht van Florida dat 1 pakketje is ontvangen.
Aangezien de afmetingen te klein zijn voor de hele bestelling, Mr.B gevraagd naar de verzending en die bleek
uit 3 pakketen te bestaan komende vanaf 3 verschillende locaties.
En jawel 2 dagen later Florida; 2e pakket ontvangen. Pakket 3 duurde wat langer i.v.m. levertijd.
Na 1 week kreeg ik van Fedex een tracking op dat 3e pakket wat onderweg was naar Florida.
Wat denk je staat niet mijn naam op maar van mijn overleden vriend !!!
Daar was ik nu al zo bang voor. Ik kon via de tracking zien dat het pakketje in Florida was afgeleverd maar ik kreeg
van hun daar geen bericht van natuurlijk ! De verkeerde naam stond erop.
Ik heb die hele vrijdagavond met beide kampen, Florida en Mr.B zitten mailen om het geregeld te krijgen.
Mr.B reageerde wel goed moet ik zeggen en die ging ook direct met Florida in de clinch.
Florida zei, ondanks genoeg bewijs van onze kant, dat ze dat pakje niet open mochten maken en niet zomaar
op mijn naam konden zetten, Company policy !! Dan zou ik een kopie van de indentiteits bewijs van mijn overleden
vriend moeten over handigen !

Daar ga ik de weduwe niet mee lastig vallen natuurlijk !
Toen zei Florida dat de enigste manier was om het pakketje terug te sturen en dan weer met de goede naam naar florida moesten sturen.
Mr.B zei dat ik dat niet moest accepteren omdat er dan invoer betaald moest worden in Canada en dat het pure tijdverspilling was.
Ja dat snap ik ook wel maar Florida wilde niet om. Eind van de avond kreeg ik van Mr.B de oplossing !
Eentje die bij hun in de geschiedenisboeken zou komen te staan !
Zij hadden geregeld dat Fedex op maandag dat pakketje in Florida zouden gaan ophalen en dat de chaufeur in zijn bus
een nieuwe naam stikker op de doos zou plakken en dan de volgende dag weer ging bezorgen. (moest 1 dag tussen zitten of zo iets).
Ik blij !

Krijg ik 10 minuten later een mailtje van Florida, 3e pakket ontvangen ! Huh !?????
Blijkbaar waren ze toch maar overstag gegaan en hadden ze genoegen genomen met een nieuwe naam sticker toegezonden door MrB.
Kortom einde verhaal ! Nou niet helemaal.
Ik moest eerst nog mijn credetcard bij Florida laten registeren en de pech wilde dat die 2 dagen daarvoor was geblokkeerd.
De gegevens waren weer eens gejat en ze hadden een rare aankoop willen maken. is ze gelukkig niet gelukt.
Vorig jaar is dat ook al eens gebeurd en toen hadden ze voor 1200 Euro 3 vliegtickets gekocht ! was ik niet !
Ik ben een beetje bang dat het bij Mr.Bodykit is gebeurd. pc gehacked of zo. Maar goed de bank ging dat toch wel uitzoeken zeiden ze.
In ieder geval na een weekje had ik mijn nieuwe creditkaart en kon ik de hele hap laten afhandelen. Eerst repacken en toen laten verzenden.
Dat laatste deel ging gelukkig wel razendsnel. Maandag afgehandeld, binnen 1 uur een mail dat de zending weg was met DHL.
Donderdag hier aan de deur gestaan ! Helaas niet thuis natuurlijk dus vrijdag wezen ophalen.
Met betaling van ruim 80 Euro invoer belasting etc etc. !!!
Zo dat was het hele verhaal. Ik hoop dat jullie niet in slaap zijn gevallen !