Dieselhead schreef:volgens mij was dat topic toen dood gelopen ivm forum regels.
Ik weet ook niet meer waarom, maar goed, deze keer mag het blijkbaar.........
Rene, ik had me voorgenomen om iets over mijn verzameling te vertellen als er ook maar 1 reactie zou zijn maar binnen 10 minuten TWEE....daar gaat ie....
Zoals vele ouderen(.......) onder ons kreeg ik als kind ook schaalmodellen van mijn ouders. Meestal waren dat Corgi toys. Men zei dat Dinky's voor kinderen waren die ooit volwassen wilden worden, en dat Corgi's voor kinderen bestemd waren die kind wilden blijven.....ik vroeg dus Corgi's.
Ik had ongeveer 10 modellen en heb de meeste bewaard. Op zeker moment kocht ik met de komst van het internet een gerestaureerd model, en dacht dat ik dat misschien zelf ook wel zou kunnen........
Mijn verzameling bestaat dus hoofdzakelijk uit Corgi Toys die tussen 1956 en 1970 zijn gemaakt (soms staat er een ander merk of jaartal tussen). Ik stop in 1970, omdat dan de metalen wieltjes met rubber bandjes vervangen werden door geheel plastic 'whizzwheels'. Ik heb alleen maar auto's, geen vliegtuigen, landbouw of treinen. Het zijn er ongeveer 500, en ongeveer 90 % heb ik zelf gerestaureerd. Doosjes, stickers alles maak ik zelf, alleen de bandjes koop ik tegenwoordig nog.
Gaandeweg begon ik op de belangrijkste modelautobeurs in Houten (iedere 2 maanden) alleen maar sloopmodellen te kopen, en te restaureren. Ik ga hiervoor tegenwoordig ook een paar keer per jaar naar Engeland ,en verkoop ook veel modellen.
Mijn garage is vrijwel volledig ingericht om modellen te restaureren, en ik doe er nu zo'n 100 per jaar. Daar zijn heel veel Batmobiles, Corvettes, Mustangs en James Bond Aston Martins bij.
Ook ben ik bezig om steeds meer alternatieve modellen te maken. Eerst hoofdzakelijk afwijkende kleuren, maar ook steeds meer compleet niet bestaande modellen. Voor volgend jaar zomer ben ik door het Louwman museum uitgenodigd om daar een aantal modellen te laten zien. Dat wordt dus spannend!