69 of 70

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

'69 of '70

'69
26
76%
'70
8
24%

Totaal aantal stemmen: 34

razor68blade

Bericht door razor68blade »

Misschien een andere leuke discussie en zeker voor Frank.
Wat zijn de technische meningen over het blok?

Windsor of Cleveland?

Heb bij de aanschaf vele verschillende meningen gehoord...mensen die zworen bij een Windsor, maar ook aanhangers voor een Cleveland.

Ben wel benieuwd hoe de echte technische mensen hierover denken.
Ik heb wel gemerkt dat het aanbod in artikelen in Windsor meer is dan voor Cleveland, maar dit terzijde (of ik heb niet goed gezocht)

Verder vind ik dat over smaak niet valt te twisten, behalve over een 69 model. Dat is gewoon de mooiste mustang die ooit is gemaakt :wink:
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

frankpost schreef:In het guldentijdperk kan ik me herinneren dat ik ze heb zien staan voor half zo duur, was ik toen scheel of zijn de prijzen echt drastisch omhoog geschoten?
Je weet toch wel dat bij de conversie van gulden naar euro alleen het teken veranderde ( van "fl" naar "€") dus de prijzen twee keer zo hoog en je salaris gehalveerd :twisted:

Vergeet ook niet dat het guldentijdperk ook al weer bijna tien jaar terug is. En de auto's dus ook zo'n tien jaar ouder (en dus wellicht zeldzamer) zijn.........

gr
Erwin

Bericht door Erwin »

frankpost schreef:komt er dus wel op neer dat opknapper opknappen uiteindelijk duurder uit komt dan direct een redelijke wagen te kopen? Ligt dit er dan aan dat garages alles beter binnen handbereik hebben? omdat toch ook de manuren in de prijs verwerkt zitten. of vraag ik nu echt iets heel doms....
In het guldentijdperk kan ik me herinneren dat ik ze heb zien staan voor half zo duur, was ik toen scheel of zijn de prijzen echt drastisch omhoog geschoten? Misschien dat ik daardoor een verkeerde kijk op de prijzen ook heb...
@poisonIvy66: Mustanggarage zit toch ook hier op het forum......?
@gearz: ik heb er nog eentje voor je :) Hoe zit dat precies met het verschil bij Windsor en Cleveland met M code en H code?
Als je direct een goede koopt bij bv een particulier beseft diegene zich dat hij zijn geïnvesteerde geld nooit zal terugvangen en laat dat zien in de vraagprijs. Dat is meteen jouw 'winst' t.o.v. zelf investeren. Ga er ook niet van uit dat de auto's die bij de garages in NL staan door henzelf zijn gerestaureerd. Dit zijn in 9 van de 10 keer auto's die gewoon door hen zijn opgekocht en dus (flink) GOEDKOPER WAREN TOEN DE AUTO WERD OPGEKOCHT. Dit is dan meteen jouw 'verlies'.
Wanneer een bedrijf een auto zelf restaureert zullen arbeidkosten meevallen en wordt wel eens alleen de onderdelen in de kostprijs doorberekend. Dit is zeldzaam (want dan doen ze het voor de hobby) maar brengt met zich mee dat het dus om volledig gerestaureerde auto's gaat en die zijn dan alsnog peperduur.

Dus inderdaad, op zoek naar de speld in de hooiberg. Mij is het ook gelukt.

Qua prijzen: die zijn idd enorm gestegen. Kan me ruim 10 jaar geleden herinneren dat je een nette coupe kocht voor 15000 gulden. Nu is dat 15.000 euro. In het geval van Mustanggarage: Ik kan me 3 jaar geleden herinneren dat er 3 Mach 1's stonden van rond de 28.000 euro en die waren redelijk tot goed te noemen. Daar vind je ze nu echt niet voor. Heb een tijdje geleden een '69-er gereden die op foto's geweldig was waar een niet nader te noemen bedrijf 30k voor vroeg. Het leek alsof ik in een oude eend reed terwijl lak etc. redelijk was maar niet origineel...
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Dus inderdaad, op zoek naar de speld in de hooiberg. Mij is het ook gelukt.
Idem met mijn Tweety...
Aankoopprijs was wel wat duurder, maar volledig gerestaureerd...

En... ik kan nu al rijden...
(en geen paniek, er zijn aan die "gerestaureerde" ook nog wat "kleine" veranderingen en kosten aan, dus ik zit NIET met de pantoffels en de krant voor de haard...)... :wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
razor68blade

wel eens een mustang gezien van het beste van twee werelden (69 en 70)?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ANL%3A1123
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

lijkt me toch hoofdzakelijk 69 te zijn johan, toch ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Erwin

Bericht door Erwin »

Dacht ik ook. Niet helemaal mijn smaak, maar da's bekend:-)
razor68blade

Natuurlijk is het een 69 model, maar er zitten wel wat elementen in van een 70 model...zo is de 69 striping volledig weg en zit er een gespoten striping op en heeft wel iets weg van het 70 model qua breedte en positie...verder is het gedeelte van de achterkant tussen de lichten zwart gespoten zoals ook bij het 70 model....wel goed kijken jongens :D

Verder zou ik absoluut geen nee zeggen tegen deze mustang...mag ook wel met een prijskaartje van $130K...hij is wel eens uitgeroepen tot de mooiste mustang van de wereld, maar dat vind ik wel heel ver gaan.
Maar nogmaals, zoveel mensen, zoveel smaken.
razor68blade

razor68blade schreef:Misschien een andere leuke discussie en zeker voor Frank.

Windsor of Cleveland?

Heb bij de aanschaf vele verschillende meningen gehoord...mensen die zworen bij een Windsor, maar ook aanhangers voor een Cleveland.

Ben wel benieuwd hoe de echte technische mensen hierover denken.
Ik heb wel gemerkt dat het aanbod in artikelen in Windsor meer is dan voor Cleveland, maar dit terzijde (of ik heb niet goed gezocht)

Verder vind ik dat over smaak niet valt te twisten, behalve over een 69 model. Dat is gewoon de mooiste mustang die ooit is gemaakt :wink:
Niemand? of is iedereen aan het werk :lol: :lol: :lol:
Erwin

Bericht door Erwin »

Kijk je bv. naar deze http://link.marktplaats.nl/354101092 dan zie je een vaste prijs van 26k terwijl hij bij deuren en achterpanelen wat roestproblemen heeft. Als een verkoper dat zelf al aangeeft is de kans groot dat het meer roest is dan wordt omschreven. Hij geeft ook aan dat de auto voor het mooi overgespoten zou moeten worden. Als je dat goed wilt doen (en dus meteen de roestproblemen moet aanpakken) ben je met 30k nog niet klaar. Maar dan heb je misschien technisch wel een goede te pakken.
razor68blade

Erwin schreef:Kijk je bv. naar deze http://link.marktplaats.nl/354101092 dan zie je een vaste prijs van 26k terwijl hij bij deuren en achterpanelen wat roestproblemen heeft. Als een verkoper dat zelf al aangeeft is de kans groot dat het meer roest is dan wordt omschreven. Hij geeft ook aan dat de auto voor het mooi overgespoten zou moeten worden. Als je dat goed wilt doen (en dus meteen de roestproblemen moet aanpakken) ben je met 30k nog niet klaar. Maar dan heb je misschien technisch wel een goede te pakken.
Erwin, de verkoper klinkt eerlijk en de mustang ziet er goed uit.
En de prijs is redelijk...het grote voordeel van aanschaf in Nederland is dat je hem helemaal van voor tot achter kan doorlichten....
Erwin

Bericht door Erwin »

Ja, ik kraak hem ook zeker niet af. Wilde alleen aangeven dat een, op het oog, nette Mach 1 voor een nette prijs, nog niet af is.

Met alle respect Johan, maar ik heb honderden auto's bekeken en alle verkopers klonken eerlijk. Totdat ik de auto ging bekijken en na 10 seconden al dacht: "Was ik maar thuis gebleven". Op een paar uitzonderingen na. Daarmee veroordeel ik deze niet, maar wil alleen zeggen dat het zo makkelijk tegen kan vallen.
Erwin

Bericht door Erwin »

razor68blade schreef:het grote voordeel van aanschaf in Nederland is dat je hem helemaal van voor tot achter kan doorlichten....
Zeker! En kan proefrijden niet te vergeten!
razor68blade

Erwin schreef:
razor68blade schreef:het grote voordeel van aanschaf in Nederland is dat je hem helemaal van voor tot achter kan doorlichten....
Zeker! En kan proefrijden niet te vergeten!
+1
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

razor68blade schreef:
razor68blade schreef:Misschien een andere leuke discussie en zeker voor Frank.
Niemand? of is iedereen aan het werk :lol: :lol: :lol:
kom maar op met die specs en meningen :)

en wie heeft er ervaring met het rijden van zowel 69 als 70, en zou deze ervaring hier willen delen...(wat viel mee en/of tegen bij elk model)?

@Erwin: wat ik wel vind, dat als de verkoper verteld als er roest aanwezig is, en/of foto's daarvan heeft gemaakt hij ineens iets betrouwbaarder over komt...of ik ben nou echt heel naief :P Bij advertenties met foto's en beschrijvingen van gelikte roestvrije bakken voor 20k die je een enkele keer tegen komt krijg ik wel gelijk argwaan.

groeten
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”