valma wash and shine

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Blizzard
Contacteer:

Re: valma wash and shine

Bericht door Blizzard »

Een DM&FF Carclean clinic is een leuk idee. Wellicht maar eens een poll houden of daar (genoeg) interesse voor is hier op het forum.

silverbullit schreef: Als je auto terug komt van de spuiter dan zou ik er toch zeker een geruime tijd niet met een wax of iets op gaan. Mij is toen d'r tijd verteld toch zo'n 2 maanden te wachten voordat ik de auto in de wax ging zetten. Dit in verbandt met het uitdampen/uitharden van de lak. Ben benieuwd wat jouw spuiter er van zegt.

De deleriums ken ik dan weer niet. Maar goed om te weten dat deze ook goed zijn.

Ik vindt de emmers met gritt quard nog al aan de prijs. Zelf ververs ik me shampoo en water gewoon wat vaker. leek me goedkoper. Of zie je veel effect van die gritt quards?

grtz Peter
Ik heb verschillende adviezen gekregen wat betreft het wel of niet waxen van de auto na het spuiten.
Er zijn een aantal mensen die zegen dat je de auto vooral niet moet waxen de eerste 3 maanden.
Ik heb ook van een aantal mensen het advies gekregen de auto te waxen, maar hier wel een carnuba wax voor te gebruiken en geen synt. wax of sealer. De carnuba wax geeft de lak de mogelijkheid goed uit te harden en geeft hem toch nog wat bescherming.

Wat betreft de emmers, er is nu een pakket in de aanbieding bij carclean. 2 grote emmers met scratchguards, shampoo, microvezel spons en droogdoek voor 49,99. Niet goedkoop, wel erg handig.

@Mack

Waarom wijk je niet uit naar een wasbox?

Kleien is overigens heel makkelijk(wanneer je de aanwijzingen opvolgt). Op youtube zijn tal van filmpjes te vinden met uitleg. Ik heb zelf gezien dat alleen het wassen, kleien en waxen een enorm goed resultaat geeft, wellicht een optie om het langzaam op te bouwen en uit te breiden?
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Blizzard schreef:@Mack

Waarom wijk je niet uit naar een wasbox?
Ik was mijn auto nu in een wasbox, maar daar mag je niet met emmers aan de gang. Bovendien denk ik niet dat je auto lang heel blijft (in Rotterdam) als je uitgebreid de auto gaat detailen in een box, het is er altijd nogal druk :wink:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Mustang67-Emiel

Bericht door Mustang67-Emiel »

Druk bezig geweest om een test stukje te maken op de motorkap met de Ultimate Compound van mequiars. Met een beetje goede wil en een half dagje poetsen is het gelukkig wel weer weg te krijgen :) Binnekort als de spatborden er weer op zitten eens een dagje de tijd voor nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”