Deze sticker plakt dan ook niet voor niks voltrots op mijn glove boxie !

Moderator: Shelby GT-H

geinig stickertje,, ebay?Ghost Rider schreef:indeed,
Deze sticker plakt dan ook niet voor niks voltrots op mijn glove boxie !
Daar heeft het weinig mee van doen lijkt mij zo....silverbullit schreef: Er is namelijk wat verschil in de linkage van een front wheel drive ( als een fofo 2.2) en een old school rear wheel drive.
Ik denk dat er nu wat verwarring optreed , de vraag is niet zozeer of je nu wel of niet met je hand op de pook kan of mag rusten tijdens het rijden, de vraag is of het kwaad kan als je dit doet met een Hurst Shifter.Henri schreef:Ik wil er toch heel even op inhaken, het hele verhaal waarom het slecht is om met je hand op de pook terijden heeft helemaal niets temaken met mis schakelen of wat voor stangenstelsel erop zit en of het kabel geschakeld etc.. is.
Zoals eerder beschreven zorgen de stopbolts er voor dat je de (HURST) shifter niet verder dan tot de boutaanslag kan trekken of duwen waardoor het dus (mits juist afgesteld) niet mogelijk is om druk te houden op de schakelvorken en synchromeshringen. Bij een "normale" shifter (pook) zou dat wel mogelijk zijn, zeker als de boel verouderd is of slecht staat afgesteld.Henri schreef: Het is simpelweg omdat je dmv druk houden op de schakelvorken zorgt dat de synchromesh ringen aangedrukt blijven waardoor deze sneller slijten. Ze zijn van een relatief zacht metaal gemaakt (meestal messing oid) dus slijten sneller. Dus in dat geval heeft peter gelijk dat het sneller slijt.

Toch nog even een kleine reactie hieropGearz schreef:Ik denk dat er nu wat verwarring optreed , de vraag is niet zozeer of je nu wel of niet met je hand op de pook kan of mag rusten tijdens het rijden, de vraag is of het kwaad kan als je dit doet met een Hurst Shifter.Henri schreef:Ik wil er toch heel even op inhaken, het hele verhaal waarom het slecht is om met je hand op de pook terijden heeft helemaal niets temaken met mis schakelen of wat voor stangenstelsel erop zit en of het kabel geschakeld etc.. is.
Zoals eerder beschreven zorgen de stopbolts er voor dat je de (HURST) shifter niet verder dan tot de boutaanslag kan trekken of duwen waardoor het dus (mits juist afgesteld) niet mogelijk is om druk te houden op de schakelvorken en synchromeshringen. Bij een "normale" shifter (pook) zou dat wel mogelijk zijn, zeker als de boel verouderd is of slecht staat afgesteld.Henri schreef: Het is simpelweg omdat je dmv druk houden op de schakelvorken zorgt dat de synchromesh ringen aangedrukt blijven waardoor deze sneller slijten. Ze zijn van een relatief zacht metaal gemaakt (meestal messing oid) dus slijten sneller. Dus in dat geval heeft peter gelijk dat het sneller slijt.
Maargoed, laten we terug on topic keren.![]()
![]()
Michel.
silverbullit schreef:Leuk, nu snap ik ook waarom het voor de amerikanen is uitgevonden.
Maar Niels hoe staat het met project Clevor??