Plain Jane 1970 Sportsroof > Electric Cut-Outs P58

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Re: Plain Jane 1970 Sportsroof > kort filmpje P26

Bericht door Ghost Rider »

indeed,

Deze sticker plakt dan ook niet voor niks voltrots op mijn glove boxie !
Afbeelding
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Ghost Rider schreef:indeed,

Deze sticker plakt dan ook niet voor niks voltrots op mijn glove boxie !
Afbeelding
geinig stickertje,, ebay?
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Werd Origineel mee geleverd bij Hurst shift kit, maar op ebay te vinden.
let wel op, er zit veel verschil in.
Ik heb deze : maar dan met een zilveren achter grond
LESS IS MORE !
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

ik vind hem erg grappig,en al wat gevonden ,die van mij zijn weer iets anders ,maar met dezelfde tekst.. :mrgreen:

,ps het loopt lekker hoor de plain jane... 8)
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Jij rijdt zeker netjes met je handjes op kwart voor 3 of 10 voor 2 ?? :smart:
Feel free to start a new topic about it zou ik zeggen...

[exit]
LESS IS MORE !
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

silverbullit schreef: Er is namelijk wat verschil in de linkage van een front wheel drive ( als een fofo 2.2) en een old school rear wheel drive.
Daar heeft het weinig mee van doen lijkt mij zo....

Old school Hurst shifters hebben een stop lever bolt waardoor je nooit de linkage en shifter kunt forceren en waardoor ook de schakelvorken en synchromesh niet onnodig worden (over)belast, je kunt 'm zo hard naar achter trekken of naar voren duwen als je wil en wanneer je dat wil.
In en uitschakelen van de versnellingen van een toploader geschied met 3 afzonderlijke schakelstangen die (mits goed afgesteld) worden ingeschakeld door afzonderlijk bewegende lever/handles van de Hurst shifter, wat er voor zorgt dat mis schakelen praktisch uitgesloten is.

Met je voet op de koppeling rijden is echter nog steeds een big no-no !

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Ja en met je voet op de rem is ook niet handig... :cop: Goed ?
LESS IS MORE !
Henri

Bericht door Henri »

Ik wil er toch heel even op inhaken, het hele verhaal waarom het slecht is om met je hand op de pook terijden heeft helemaal niets temaken met mis schakelen of wat voor stangenstelsel erop zit en of het kabel geschakeld etc.. is.

Het is simpelweg omdat je dmv druk houden op de schakelvorken zorgt dat de synchromesh ringen aangedrukt blijven waardoor deze sneller slijten. Ze zijn van een relatief zacht metaal gemaakt (meestal messing oid) dus slijten sneller. Dus in dat geval heeft peter gelijk dat het sneller slijt.

Maar "onze" klassiekers waar relatief weinig mee gereden worden zal je het niet snel merken dat je synchromesh ringen sneller slijten.
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Henri schreef:Ik wil er toch heel even op inhaken, het hele verhaal waarom het slecht is om met je hand op de pook terijden heeft helemaal niets temaken met mis schakelen of wat voor stangenstelsel erop zit en of het kabel geschakeld etc.. is.
Ik denk dat er nu wat verwarring optreed , de vraag is niet zozeer of je nu wel of niet met je hand op de pook kan of mag rusten tijdens het rijden, de vraag is of het kwaad kan als je dit doet met een Hurst Shifter.
Henri schreef: Het is simpelweg omdat je dmv druk houden op de schakelvorken zorgt dat de synchromesh ringen aangedrukt blijven waardoor deze sneller slijten. Ze zijn van een relatief zacht metaal gemaakt (meestal messing oid) dus slijten sneller. Dus in dat geval heeft peter gelijk dat het sneller slijt.
Zoals eerder beschreven zorgen de stopbolts er voor dat je de (HURST) shifter niet verder dan tot de boutaanslag kan trekken of duwen waardoor het dus (mits juist afgesteld) niet mogelijk is om druk te houden op de schakelvorken en synchromeshringen. Bij een "normale" shifter (pook) zou dat wel mogelijk zijn, zeker als de boel verouderd is of slecht staat afgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Maargoed, laten we terug on topic keren. :D :wink:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
NordicDawn

Re: Plain Jane 1970 Sportsroof >

Bericht door NordicDawn »

Leuke info, bedankt Michel!
1970 Mustang Hardtop
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

daar kom ik later op terug.
LESS IS MORE !
Henri

Bericht door Henri »

Gearz schreef:
Henri schreef:Ik wil er toch heel even op inhaken, het hele verhaal waarom het slecht is om met je hand op de pook terijden heeft helemaal niets temaken met mis schakelen of wat voor stangenstelsel erop zit en of het kabel geschakeld etc.. is.
Ik denk dat er nu wat verwarring optreed , de vraag is niet zozeer of je nu wel of niet met je hand op de pook kan of mag rusten tijdens het rijden, de vraag is of het kwaad kan als je dit doet met een Hurst Shifter.
Henri schreef: Het is simpelweg omdat je dmv druk houden op de schakelvorken zorgt dat de synchromesh ringen aangedrukt blijven waardoor deze sneller slijten. Ze zijn van een relatief zacht metaal gemaakt (meestal messing oid) dus slijten sneller. Dus in dat geval heeft peter gelijk dat het sneller slijt.
Zoals eerder beschreven zorgen de stopbolts er voor dat je de (HURST) shifter niet verder dan tot de boutaanslag kan trekken of duwen waardoor het dus (mits juist afgesteld) niet mogelijk is om druk te houden op de schakelvorken en synchromeshringen. Bij een "normale" shifter (pook) zou dat wel mogelijk zijn, zeker als de boel verouderd is of slecht staat afgesteld.

Maargoed, laten we terug on topic keren. :D :wink:

Michel.
Toch nog even een kleine reactie hierop ;). Ik denk dat je dit toch verkeerd begrepen hebt mbt de stopbolts, wat je nu zegt klopt niet helemaal namelijk. Het enigste waar de stopbolts voor dienen is dat je tijdens het schakelen de boel niet forceerd dmv de pook tehard door teduwen. Daarom zeggen ze bij hurst dat je hard kan schakelen omdat je zo hard kan duwen als je wilt maar uiteindelijk tegen de stopbolt duwt. Bij het rijden met de hand op de pook zorg je juist voor druk op je synchromesh ringen de stopbolts zijn er pas voor tijdens het schakelen. Heeft ook verder weinig met hurst temaken overigens de meeste auto's hebben ze gewoon standaard en op mijn 5.0 shifter zitten ze ook.

Maar goed zal het verder maar even on-topic houden ;)
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

silverbullit schreef:Leuk, nu snap ik ook waarom het voor de amerikanen is uitgevonden. ;-)

Maar Niels hoe staat het met project Clevor??

Zoals beloofd zou ik hier nog op terug komen Peter.
Het blok is grotendeels compleet en over een paar dagen hier in Nederland.
Daarna moeten we maar eens gaan kijken hoe we dit aan gaan pakken en wat de planning hier in word.

Of ik dit project hier op het forum ga plaatsen, daar ben ik echter nog niet helemaal over uit.
LESS IS MORE !
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

nou het is anders heel simpel Peter,
Bijna elk topic waar ik niets in vraag of info zoek word of ieders mening op los gelaten of ernstig bekritiseerd.
Of het nu strepen of mijn plain jane is, of een hand op een versnellingspook, het het soort wrap is om mijn headers of de keuze van mij banden maat... constant dat gemiereneuk.
Dat ben ik gewoon kots en kots moe.

Voorheen had ik er lol aan videos geschieten en uren te monteren om dat mensen dat waarderen en het tof vinden, de laatste tijd merk ik steeds meer .. zelfde als in het topic van Frank dat we het allemaal wel effe anders zouden doen. Tuurlijk, ieder z'n ding... maar respecteer elkaars beslissing, visie en mening en manier van doen.
Het is moeilijk en ook zeker ik ben niet heilig.

Nu over het Clevor project voel ik aan mijn water dat we de discussie straks weer krijgen dat je voor het zelfde geld een goed lopende stroker had gehad en blablabla.
Voor nu wil ik het codeword "X-NR 770-1" binnen een select gezelschap houden als jullie het niet erg vinden.

één tipje van de sluier wil ik dan ook wel lichten. Oldskool and less is more is ook hier de gang van zaken. Hij zal wel een zeker Boss 302 look krijgen daar een Clevor in feite een 1969 Boss 302 is.

Nogmaals, voor nu wil ik eerst een heel stuk op gang komen en straks zal ik dit project zeker niet van jullie onthouden. Maar gezien het feit dat er bij mijn weten ( please correct me if i'm wrong ) niemand met een clevor rond rijdt zal dit een redelijk hoog trail and error gehalte hebben.

Nogmaals, mocht iemand hier een Clevor hebben. Graag... leer graag van ander mans fouten ! :D
LESS IS MORE !
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

Ik ben erg benieuwd Niels. Alles van 'Jane' in de tijdsgeest (70's) die jij voor ogen hebt, daarin is een Clevor zeker passend naar mijn idee. Ik hoop het dus ergens te kunnen volgen! Ik ben in ieder geval enthousiast. Lekker door gaan!
1970 Mustang Hardtop
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”