Vandaag naar Den Haag protesteren

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mack
Super User

Re: Vandaag naar Den Haag protesteren

Bericht door Mack »

frankpost schreef:Iedereen gaat er aan voorbij dat er nog 90% andere merken en modellen rondrijden die nu de dupe zijn.
Makkelijk gezegd maar absoluut niet waar. Dit postte Jeroen in mei op dit forum:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... ers__.html

DEN HAAG -
Bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland moeten vanaf volgend jaar wegenbelasting gaan betalen door de nieuwe belastingmaatregelen.
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.

De bijna 63.000 bezitters van oldtimers op diesel of LPG (bijna een kwart van het totaal) worden het hardst geraakt.
Zij moeten straks de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen. In Nederland worden auto's van 25 jaar en ouder bestempeld als oldtimers.

Nederland telt nog ruim 119.000 auto's (45 procent van alle oldtimers) op benzine die in januari volgend jaar tussen de 25 en 40 jaar oud zijn.
Eigenaren van deze auto's moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen. Benzineauto's ouder dan 40 jaar zijn volledig vrijgesteld van wegenbelasting.

Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz (ruim 47.000). Vooral de modellen 190-serie en 200-500-serie zijn populair. Veel automobilisten kochten deze auto's voor dagelijks gebruik. Het niet hoeven betalen van wegenbelasting was een belangrijke reden. Sinds de nieuwe fiscale regels bekend zijn, is de handel in deze oudere auto's voor dagelijks gebruik volledig ingezakt.
Dan heb je het dus over 47.000 Mercedessen tegen 63.000 auto's die 100% wegenbelasting gaat betalen. Jij woont in Rotterdam, jij weet zelf ook wel dat we het hier niet hebben over 1 of 2 Mercedesjes. Op Zuid staan hele straten vol ermee.

Ik vind het oprecht heel vervelend voor mensen met een hobby-oldtimer die de dupe zijn, maar ik vind het goed dat de overheid deze vorm van belastingontduiking (want dat is het feitelijk) aanpakt, en de regeling die er nu ligt is voor veel mensen acceptabel - incl voor mezelf. Ik hoop dat alle Mustangeigenaren hier met een lpg-auto de lpg uit de auto kunnen halen, en zo gebruik kunnen maken van de 120-Euro-regeling, en het hun verder niet teveel geld kost.

(laat me even verduidelijken voor er discussie komt: de belastingontduiking is dus het dagelijks rondrijden met een belastingvrije oldtimer - niet het hebben van een hobby-auto)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

http://www.telegraaf.nl/incoming/221532 ... gen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Horen, zien en zwijgen

Het kabinet laat zien dat er alleen maar geluisterd wordt als er wat op het spel staat. De 1e kamer verzuimd zijn taak en keurt, onder druk, wetgeving die aan alle kanten rammelt, goed. De schade aan de Nederlandse samenleving zal economisch en sociaal groot zijn maar onder tijdsdruk van onder meer Brussel gaat men voor de korte termijn oplossing die meer schade dan goed zal doen. De politiek is hard op weg om op deze manier het faillissement van de democratie aan te vragen. Het draait allemaal om vertrouwen en dat is heel ver te zoeken! Wat vindt u?

Mot Andes

16 december hebben wij als oldtimereigenaren een duidelijk signaal willen afgeven aan politiek Den Haag. Zij hebben ons niet willen horen. Wij zijn vanuit het hele land naar Den Haag gegaan en sommige hebben daarvoor honderden kilometers gereden maar de staatssecretaris en minister van Financiën hebben niet eens de moeite genomen om de petitie in ontvangst te nemen. De in de haast opgetrommelde 1e kamer voorzitter heeft de hete aardappels voor de heren uit het vuur gehaald. Onder druk van de grote menigte op het plein was ze maar al te snel bereid om te zeggen dat ze het probleem erkende maar resultaten bereiken voor ons..... ho maar. Voor de camera even het volk gerust stellen maar waarschijnlijk ligt de petitie ergens op haar werkkamer klaar om naar het archief te gaan.

Het is niet voor niets dat er zoveel mensen zijn gekomen. De oldtimereigenaren zijn voorgelogen en worden door deze coalitie met de rug tegen de muur gezet. Kiest u maar….. 2000 euro belasting per jaar of de hobby voor een paar centen verkopen aan buitenland.

Dinsdag zei staatssecretaris Weekers dat er geen geld is voor de, door de oppositie, ingebrachte motie om de overgangsregeling ook voor diesel en LPG wagens mogelijk te maken. Het afgelopen najaar is het ministerie van Financiën het kabinet anders uitermate behulpzaam geweest bij het vinden van miljarden extra aan bezuinigingen. Weekers staat dan ook keihard te liegen als hij zegt dat het een geld kwestie is,

Voor andere punten blijkt er wel ineens geld te vinden te zijn. Senator Duivensteijn maakt zich zorgen over de investeringen van de Woningcorporaties en omdat hij daarmee het kabinet in gevaar brengt is men er als de kippen bij om een toezegging van 70 miljoen te doen. In Den Haag luistert men wel naar de bezwaren van één senator maar die 20000 zwaar gedupeerde oldtimereigenaren worden genegeerd. De Haagse arrogantie ten top!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

laat me even verduidelijken voor er discussie komt: de belastingontduiking is dus het dagelijks rondrijden met een belastingvrije oldtimer - niet het hebben van een hobby-auto
het was geen ontduiking .... gewoon gebruik maken van een bestaande regeling waar voor de rest geen randvoorwaarden aan verbonden waren ...
je kan lullen als brugman maar die merc's en andere 25 jaar oude auto's op welke brandstof dan ook die konden en mochten gewoon dagelijks gebruikt worden er werd dus geheel niks ontdoken !
geheel hetzelfde als de hypotheek aftrek die misschien niet juist gebruikt word door de rijke mensen van onze samenleving (die regel is er zodat wij klootjesvolk ook een huis kunnen kopen) 90% van die teruggave gaat naar 10% van de huiseigenaren ... die ipv 33% belasting meer iets van 19% belasting betalen .....
hier is het grote geld te halen maar daar durven ze inden haag maar weinig aan te doen .... maar ook dit is gene belastingontduiking ...

met milieu heb het iig nooit iets te maken gehad .... enkel het vullen van de altijd lege staatskist wellicht moeten ze in den haag eens de han in eigen boezem steken en iets minder gaan uitgeven ipv het tekort bij het volk te halen
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Een regeling gebruiken waar die niet voorbedoeld was. tja dat is geen ontduiken maar gebruik maken van de gaten in de wet.

Dat de sores van nu door dit "misbruik" is gekomen daar kunnen we het hele internet nog over vol debateren..
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Als iemand expres een auto uit 86 gaat rijden omdat hij dan geen belasting hoeft te betalen, dan vind ik dat ontduiken. Een ander verhaal is het als je een liefhebber bent, maar dan zouden er wel veel Mercedes-fans hier in de buurt wonen...

Hoe dan ook, als iemand doelbewust gebruik maakt van de mazen in de wet moet hij ook niet piepen als die mazen worden gedicht. Als je ergens van profiteert, dan weet je dat de overheid daar iets tegen gaat doen. En als iemand doelbewust gebruik maakt van die mazen, dan is hij ook mede-verantwoordelijk voor die liefhebbers die nu de dupe zijn van die nieuwe regeling. Dat is mijn mening daarover. Ik ga er vanuit dat op dit forum alleen maar / vooral liefhebbers zitten, dus ik zal erover ophouden. We zijn gewoon allemaal de dupe van profiteurs en een inhalige overheid.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

ik doelde ook op de liefhebbers ervan, en waarschijnlijk is dat een groter aantal dan jij en ik denken heb ik zo'n vermoeden :D
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Ik vind het voor alle oldtimer liefhebbers erg naar dat het meer geld gaat kosten, zeker voor diegene die er veel geld en energie in hebben gestoken om een auto in top conditie te krijgen en er ook alles aan doen om hem zo te kunnen houden.
Voor al diegene die de auto's dagelijks rijden, dagelijks deelnemen aan het verkeer en alles, vind ik het net goed en niet meer dan normaal. En ja, daar zitten nu eenmaal veel Mercedesen tussen van een bepaald type en uitvoering en ja daar rijden doorgaans veel buitenlandse mensen in maar lang niet allemaal. Heb er zelf 2 in de familie die er zo één rijden... maar hun visie is wel, ik heb er een paar jaar gebruik van gemaakt, nu is hij afgeschreven en kan hij weg.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Kijk daar gaat het ons wegenbelasting :x

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2215 ... o_s__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

DEN HAAG (ANP) - De rijksoverheid gaat de komende jaren alle 12.000 dienstauto's vervangen. Daarover is donderdag een overeenkomst gesloten met 18 autofabrikanten.

Het contract werd getekend door een topambtenaar van het ministerie van Defensie. Van de 12.000 dienstauto's rijden er 5200 bij Defensie. Het gaat om personen-, bestel- en terreinauto’s, maar geen militaire voertuigen. Defensie wil niet zeggen hoeveel geld er met het contract gemoeid is.

De voertuigen worden de komende jaren vervangen als ze daaraan toe zijn. Aan de nieuwe auto's worden strenge milieueisen gesteld.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Niks doen hoor anders word volgend jaar de belasting 2 keer zo hoog ze moeten der eigen schamen om een dag na dat dit bekend te maken dan ga je toch na denken

Moet hem nu zien zitten met ze duim goed gedaan jullie wegenbelasting en wij nieuw auto's

http://www.kpnvandaag.nl/#news/Binnenla" onclick="window.open(this.href);return false; ... enstauto's

Afbeelding
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Het is inderdaad geen ontduiking of misbruik maar gebruik van de mazen.
De mazen worden nu gedicht.
Ik denk dat voor de meeste hier geldt dat je een mustang of full size ford bezit omdat je die graag wilde hebben en niet omdat je geen belasting hoefde te betalen.
69 Grandé 351W Copper Flame
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Ik heb ook geen goed woord over voor DH maar ik juich het wel toe dat dan de prijs stijging van de oldtimers eens stopt. Alleen jammer dat het zo moet.
Dertig duizend euro of meer vinden er al veel heel normaal voor bijvoorbeeld een fastback.
Reken dat eens uit in guldens en je komt aan een bedrag wat ons lutjesvolk toen echt niet ging betalen om een paar keer per jaar in het zonnetje te rijden.
Als ik vergelijk wat ik in de guldentijd heb betaald voor een 65 fastback en wat men nu vraagt gaat het nergens meer over naar mijn mening.

We kunnen wel willen dat onze oldtimers steeds meer waard worden maar net als bij de huizen markt gaat de markt dan ook uiteindelijk stuk als het niet in verhouding is.
In principe gebeurt dat nu al. Er zullen er best zijn die nu hun oldtimer weg doen omdat het te duur wordt zonder de belasting voordeel.
Dat is dus triest maar wel een teken. Ik vraag me af hoeveel mensen dat in de gaten hebben.
66 coupe aut. V8 in progress
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

ik kan het mis hebben hoor ....maar de waarde van de 40+ auto zal hierdoor in Nl iig niet dalen en al die andere wagens worden in 1 klap tot schroot veroordeeld ...

voor diegene die met een auto jonger als 74 zit is er ook nog deze optie:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford LTD Brougham 1972
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

LTD schreef:ik kan het mis hebben hoor ....maar de waarde van de 40+ auto zal hierdoor in Nl iig niet dalen en al die andere wagens worden in 1 klap tot schroot veroordeeld ...
Ja, je hebt het mis. De wegenbelasting voor benzineauto's van 25 tot en met 39 jaar oud is max 120 euro per jaar. Voor veel mensen best op te brengen. Waarde zal dus niet veel dalen.

gr
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

laten we het hopen voor diegene ....
Ford LTD Brougham 1972
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

LTD schreef:laten we het hopen voor diegene ....
Moet je eens kijken op marktPlaats ! .

Bij auto,s zoeken tussen 1974 en 1988 er staan een berg op voor weinig ,o/a Mercedes enkele hele nette tussen de 500 euro en 1500 euro .
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op vr 20 dec, 2013 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”