GRRR
Ik dacht alles goed voorbereid te hebben. Vandaag de leiding nog eens doorgespoten, alles aangesloten en gecontroleerd. Dan de accu aangesloten. Blijkbaar heb ik een bril nodig, want ik had de min op de plus gezet. De plus vervolgens tegen de min pool aan gehouden. Gaf natuurlijk kortsluiting. Kort rookwalmpje uit mijn startrelais en een raar geluidje van mijn voltage regulator.
Ja, ik idioot, no comments please.
Ik heb dan maar voor alle zekerheid 2 brandblussers klaar gezet en alles goed aangesloten. Auto op contact, alles brandt (de lichtjes dus), startmotor draait netjes rond, maar de motor slaat niet aan.
Er zit genoeg benzine in de vlotter. Na een paar keer te hebben geprobeerd, ben ik gestopt. Motor was al half aan het verzuipen en deed totaal geen aanstalten om aan te springen.
Bougie eruit gedraaid en gecontroleerd op vonken. Niks dus. Oorzaak van het niet starten, geen vonk op de bougies.
Maar wat is nou de oorzaak van geen vonk op de bougies? Mijn 1ste vermoeden is een defecte bobine. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik die deze week heb schoongemaakt en dat deze daarna in emmer met sop is gevallen. Ik heb hem er direct uit gehaald en droog geblazen. Zou die dan toch kapot zijn? Startrelais is denk ik nog OK, anders draaide de startmotor niet.
Iemand een tip hoe je kunt zien of je bobine nog OK is?
Dat wordt dus weer een paar dagen wachten, voordat ik kan starten. Ondertussen is de accu ook redelijk leeg, dus moet worden opgeladen.
thx
Eric