Amsterdam wordt vanaf 2009 een stuk saaier

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ten eerste: de sierra is juist wel een leuke wagen en hou ik in mijn achterhoofd voor daily driver

ten tweede: de alfa GTV 6 is oke. ik bedoelde met lelijke Alfa die vierkante blokkendoos, waarvan me de typenaam ontschoten is.

ten derde: ik heb het idee dat dit idee uit 020 mede opgezet is om ten voordele te zijn van de dealers. immers, mensen met een oud bakkie zullen nu een nieuwe moeten kopen, of een tweedehandsje die aan de normen voldoet, als ze niet afhankelijk van het OV willen zijn. dus meer inkomsten voor dealers in 020 e.o.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Deze?

Afbeelding

Alfa 155... Niet het toonbeeld van schoonheid maar wel typerend voor zijn tijd... Ik vind dat nu al opvallende wagens in het straatbeeld tussen al die bolletjes-auto's tegenwoordig... Niks mis mee dus, een moderne klassieker.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

nee een andere. die je ook in stationuitvoering hebt.

Afbeelding

zo eentje dus, maar dan de standaarduitvoering,

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
79cobra

Bericht door 79cobra »

Mogge,

Mijn mening ...tis de bloody limit .....autos zijn officieel toegestaan en gekeurd door de RDW dat ze op de openbare weg mogen.
020 is kennelijk niet openbaar meer.
Vraag me af of je dan ook wegenbelasting terug krijgt als je in die regio woont met een '91 auto.
Kan dit zomaar en waarom houdt de ANWB BOVAG etc gewoon zen klep
falcongek

Bericht door falcongek »

Hmmmm,

Mijn regiohoofd heeft dus ook een probleem,
Hij rijdt volvo V40, 4 a 5 jaar oud, maar daar is dus kennelijk geen roetfilter voor te leveren (van horen zeggen hoor). Die mag er nu dus straks ook niet meer in.
Toch jammer dat hij vlak bij het CS woont..

Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Dit slaat echt nergens op.Ze kunnen toch niet verwachten dat iedereen dan maar een nieuwe auto moet gaan kopen omdat ze anders niet daar mogen rijden.
Ach....ze moeten Amsterdam losmaken van Nederland door er b.v. een groot hek omheen te zetten en dan zoekt die stad het maar uit toch!! :blink: Ik hoef er gelukkig maar heeeeel zelden te zijn en dan nog het liefst niet.
Ik heb wel gehoort dat ze gaan bekijken of er voor echte oldtimers een soort vrijstelling mogelijk is.Mogelijk is het zeker lijkt mij,gewoon vastleggen dat dat wel mag.......Simpel toch!!!!

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

waarom houdt de ANWB BOVAG etc gewoon zen klep
Omdat het een globaal voorstel is, maar nog niet in een vaste vorm gegoten is? Geen idee.

Ik betaal wegenbelasting, en de auto is APK goedgekeurd. Dan mag deze in heel Nederland rijden, zonder beperkingen. Als Amsterdam het zich aanmatigt deze redenering geweld aan te doen, denk ik dat het niet lang duurt voor iemand het inderdaad voor de rechter laat komen. Het enige wat wel kan is tol of iets van dien aard. Maar tol is voor het gebruik van een weg, en een compleet stadscentrum van tol voorzien lijkt me onmogelijk. Maar ja... tol weer je de auto's niet mee.

Wat dat betreft verbaas ik me al langere tijd over Amsterdam met z'n parkeettarieven en congestie. Elk bedrijf moet zo nodig in Amsterdam zitten, en als werknemer kun je 's morgens in de file aansluiten, om als je eindelijk na lange tijd aankomt flink te betalen voor het neerzetten van de auto, waarna je 's avonds weer kan aansluiten in de file.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Oldtimers Krijgen denk ik vrijstelling. 25 jaar en ouder.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
BA Baracus

Bericht door BA Baracus »

Neko- schreef:
waarom houdt de ANWB BOVAG etc gewoon zen klep
Omdat het een globaal voorstel is, maar nog niet in een vaste vorm gegoten is? Geen idee.

Ik betaal wegenbelasting, en de auto is APK goedgekeurd. Dan mag deze in heel Nederland rijden, zonder beperkingen. Als Amsterdam het zich aanmatigt deze redenering geweld aan te doen, denk ik dat het niet lang duurt voor iemand het inderdaad voor de rechter laat komen. Het enige wat wel kan is tol of iets van dien aard. Maar tol is voor het gebruik van een weg, en een compleet stadscentrum van tol voorzien lijkt me onmogelijk. Maar ja... tol weer je de auto's niet mee.

Wat dat betreft verbaas ik me al langere tijd over Amsterdam met z'n parkeettarieven en congestie. Elk bedrijf moet zo nodig in Amsterdam zitten, en als werknemer kun je 's morgens in de file aansluiten, om als je eindelijk na lange tijd aankomt flink te betalen voor het neerzetten van de auto, waarna je 's avonds weer kan aansluiten in de file.
Klopt, waar betalen we dan wegenbelasting voor.
Of betalen de Amsterdammers het dan niet?
Groetjes
Rick
79cobra

Bericht door 79cobra »

@Rob,
Ja allemaal leuk en aardig ALS je een oldtimer hebt ...wat nou als je met pijn en moeite nog net een autotje kan veroorloven, eentje van voor 92 want het gezinnetje kan niet meer lijen, af en toe je tank (waar je ook 70% belasting) vol kan gooien en dan zoiets krijgt.
Want als dit doorgaat is 020 natuurlijk alleen maar het begin.

Nah zit me hier weer gruwelijk op te winden en kan nog wel ff doorgaan maar laat het hier voorlopig ff bij.
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Dan gaan we staken,zetten we elke snelweg dicht op een maandag, der rijden genoeg oldtimer rond denk ik zo ?????

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

We hadden toch een stemming op de TMCN Leden vergadering ivm een organisatie die onze belangen behartigt voor 1,50 euro per lid ? .

IS een prima zaak voor hun lijkt mij !
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ton,

Dat is de FEHAC (Federatie voor Historische Automobiel- en Motorfietsclubs).

Ten tijde van die TMCN vergadering was het al duidelijk dat we de inzet van de FEHAC nog wel eens hard nodig konden hebben; nog sneller dan we toen dachten, zo blijkt nu misschien al....

http://www.fehac.nl
Marc
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Maar nu hebben we het over oldtimers,maar tussen oldtimers en het beoogde voorstel zit nog 10 jaar.Ik ben iig blij dat ik niets te zoeken heb in deze zogenaamde wereldstad,met zijn achterlijke ideeën.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Het is gewoon weer een typisch Nederlandse 'oplossing' voor het 'milieu probleem'. CONSUMEREN, CONSUMEREN, CONSUMEREN!!!!!!!!!!!!!!!

Red het milieu en koop een nieuwe auto, een nieuwe TV, een nieuwe koelkast. Alles wat ouder is dan drie jaar is slecht voor het milieu dus donder alles weg en koop nieuwe rotzooi.

Het hele milieu gedoe draait allemaal om de centen en de commercie haakt daar lekker op in.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”