Tussen kerst en oud en nieuw met de auto bezig gegaan om hem weer op de wielen te zetten.
Eerst de voor ophanging, hiervoor een klem geleend om de veren in elkaar te draaien maar dit ging niet van harte. De veren zitten er veel te strak tussen ik kon de klem er bijna niet tussen weg krijgen en dan zit alles netjes in de nieuwe lak waar niks van overblijft als er iets vast tussen zit. Hieronder een kun je zien dat de veer helemaal rond staat. Op deze manier kan ik er net zo goed een stuk ijzer tussen lassen dat veert net zo veel!
Toch maar verder gegaan en de andere kant er ook opgezet in de hoop dat misschien met het blok er in de veren nog wel iets zouden op vangen. Hier met de wielen er onder, dat staat toch beter.
Hierna heb ik de stuurkolom gemonteerd om te kijken hoever deze naar binnen toe staat, maar hier kan ik niet verder mee want dan zal eerst de stoel en het stuur erin/op moeten zetten. En tevens de hydraulische koppeling gemonteerd.
De lokar gas pedaal er in gezet, maar waar de kabel doormoet nog geen gat geboord want dat wil ik straks ook bekijken wanneer de stoel er in zit wat voor mij de beste stand is met mijn lange benen. En de firewall bekleding er in gehangen.
De nieuwe Painless bedrading uit gerold en een beetje op de plek gelegd, wat een heidens karwei is dit om dat allemaal uit te zoeken en dan heb je ook nog vaak dat je dezelfde draden een aantal keren pakt om te kijken wat het is. Nu staat op elke draad wel waarvoor het is en of hij naar links of rechts moet maar dan nog.
2 jan de auto naar buiten gedrukt de bedrading opgeknoopt en even een paar foto’s gemaakt want hij moest op de aanhanger om naar de garage te gaan waar we het blok er in zouden hangen.
Nadat we eerst de auto op de brug hadden geduwd eerst de T56 versnellingsbak er onder gehangen. Maar nu komt het [highlight=red]PROBLEEM NR.1[/highlight] de ophangbeugel die UP er bij had geleverd
past van geen kant veel te ver naar voren (dit is eventueel wel op te lossen met dezelfde steun) maar ook de ronding is te klein want de bak kan er niet eens fatsoenlijk tussen. Hiervoor moesten we dus een andere maken en ik was nog wel zo optimistisch dat ik dacht de auto s ávonds weer mee terug naar huis te nemen, niet dus.
Nadat we de bak ongeveer op de plek hadden met behulp van de krik die aan de brug zit de aandrijfas er tussen gezet om te kijken of de lengte goed is [highlight=red]PROBLEEM NR 2[/highlight] de kruis koppeling is te klein of de de yoke te groot het is maar net hoe je het bekijkt, hiervoor hoop ik dat iemand die dit leest een oplossing heeft. De kruis koppeling aan de yoke zou 3 9/16 moeten zijn. Is hier een oplossing voor? Of moet er een andere yoke op!!!
Dit maar even gelaten voor wat het is en verder om het blok er in te hangen en te kijken of dit wel paste.
Nadat de versnellingsbak er redelijk vlot achter zat mede omdat we geen last hebben van de shock towers (want die zitten er niet) kwam het [glow=red]GROOTSTE[/glow] [highlight=red]PROBLEEM NR 3[/highlight] de power steering rack komt in aanraking met de karterpan hiervoor moest ik toen speciaal een rear somp voor kopen maar omdat voorin de olie pomp zit zit hier toch nog een bult aan die er eigenlijk niet kan zitten. Dus ook hier als iemand suggesties heeft hoor ik het natuur graag. Hierover heb ik heidts gebeld en hij zei me dat er verschillende mensen waren die ook een 351w hadden gemonteerd en geen probleem hadden gehad. Hij wou graag een paar foto’s zien en die heb ik hem dan ook direct maar gemaild maar hier nog geen reactie op terug gehad. De gele cirkel is een van de bevestigings punten van de rack en dan gaat hij zeker nog ongeveer 5 cm naar boven. Dus hier kom ik behoorlijk wat te kort.
De rack verder naar beneden geduwd en toch de motor steunen maar erin gelast omdat we toch niet zo heel erg veel kanten op kunnen met de motor. Dus deze zal hier wel moeten zitten en hoe de rest dan aangepast moet worden dat is nog een puzzel. Ik kan altijd nog naar een elektrische pomp maar doe dit liever niet met het oog op stroom uitval e.d.
Al met al was het vrijdag middag, net optijd voor een heftige regenbui die begon 5 min nadat elende-nor binnen stond, dat ik de auto weer in de garage duwde dit was ruim 1,5 dag langer dan dat ik voor mezelf had in geplant maar dat zal ik nog wel vaker tegen komen.
Zaterdag heb ik nog even de deuren er in gehangen en netjes afgesteld, is er deze week toch nog iets positiefs gelukt, want deze naden lopen super mooi strak.
Vrijdag ga ik eerst even lekker een weekje naar de sneeuw en daarna gaan we weer met frisse moet verder.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's