[Verkocht] ford mustang mach1 1969

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Dat "zinc" gedoe, zou je aan de olie moeten toevoegen om een goede inloop te verzekeren van nieuwe cams.
Zo interpreteer ik het, maar we wachten op de deskundige uitleg van Gearz, die het zeker wel zal weten hoe het zit...

Nadat ik het artikel (in MM) had gelezen, ben ik op mijn oliebussen gaan kijken of er iets opstond dat er zinc inzat, maar ik vind geen referentie daarvan.

Ik gebruik wel minerale olie een geen half- of vol synthetische !

Nu heb ik er olie van Halfords in (15w50) en heb veel minder lekken...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik heb er onlangs 15w40 voor turbodiesel motoren in gedaan. Bij Brezan gehaald, ik dacht van Kroon (de gele bussen).

Ik meen gelezen te hebben dat deze een hogere zddp waarde hebben dan de gewone motorolie, vandaar de keuze. Heb er een paar maanden terug nog een topic aan gewijd (ff zoeken).
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

Ik heb Kroon olie in het verleden om advies gevraagd, met name over het gebruik van een synthetische olie. Het advies van Kroon olie heb ik opgevolgd voor mijn nieuwe blok.
Op dit moment zit er dus de HDX30 olie in.

Hier het antwoord:

Beste Harry,

Na volledige revisie van een (klassiek)motorblok is het inderdaad mogelijk om op een moderne synthetische motorolie over te stappen. Het is dan wel belangrijk om qua viscositeit de originele voorschriften te volgen (en dan met name de viscositeit bij bedrijfstemperatuur, dus het getal na de W). Oorspronkelijk adviseerde Ford in 1968 voor al haar V8 motoren een SAE 10W40 of een SAE 15W40 motorolie te gebruiken. Na revisie zou ik hier ons product Emperol 5W40 willen adviseren. De synthetische Emperol 5W40 is in vergelijking met het originele advies dunner bij de koude start, waardoor minder slijtage bij de koude start, en op bedrijfstemperatuur even dik waardoor de smering gegarandeerd is.

Voor het inlopen adviseer ik u ons product Motor Oil HDX 30 te gebruiken. Deze minerale singlegrade olie is dunner dan voorgeschreven waardoor het inloopslijtageproces versneld wordt. Met deze olie moet u dan zo'n 1.500 a 2.000 km rijden, uiteraard de linker voet een beetje in toom houden bij het inrijden. Na het inrijden kunt u dan verversen met Emperol 5W40. Beide producten zijn volop verkrijgbaar via ons dealerkanaal. Kijk op de volgende link voor een Kroon-Oil dealer bij u in de omgeving: http://www.kroon-oil.com/nl/dealers/. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

ing. Tom Bruggeman
Technical Marketing Services
Kroon-Oil B.V. - Almelo
Chamber of Commerce NL-06046651
Tel: 0546-818165
tb@kroon-oil.nl
www.kroon-oil.com
Fordman
1968 fastback

[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Robert P
Contacteer:

Bericht door Robert P »

"Na het inrijden kunt u dan verversen met Emperol 5W40" dus ik kan verversen met deze olie zonder bijvoegen van zinc?
Ford Mustang Mach 1 - 1969 (verkocht)
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

uiteraard de linker voet een beetje in toom houden
???????????????

Ik gebruik zelfs mijn linkervoet al jaren niet meer... (in de auto)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Robert P
Contacteer:

Bericht door Robert P »

Na een e-mail gestuurd te hebben:

Geachte heer Pleizier,

Zo te zien zijn er moderne volsynthetische smeermiddelen gebruikt door de vorige eigenaar. Nu is dit zeker niet verkeerd na een volledige motorrevisie al vind ik een SAE 10W30 wel aan de dunne kant voor een full size "old school" V8 uit een Mach 1. Voor extra reserve met betrekking tot een veilige smeerfilm zou ik u ons product Helar 0W40 willen adviseren, een volledig synthetische motorolie van topkwaliteit welke garant staat voor een zeer snelle koude start in combinatie met een sterke smeerfilm bij hogere bedrijfstemperaturen. Toevoeging van separate additives zijn verder niet nodig en raden wij zelfs af. Na toevoeging van additives kunnen wij de kwaliteit van onze met zorg samengestelde smeermiddelen niet meer garanderen. Helar 0W40 is volop verkrijgbaar via ons uitgebreide dealernetwerk in alle gangbare verpakkingsvormen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tom Bruggeman
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Ik gebruik al jaren normale 10w40 van de brezan.
Geen problemen mee :)
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

GTA67 schreef:
uiteraard de linker voet een beetje in toom houden
???????????????

Ik gebruik zelfs mijn linkervoet al jaren niet meer... (in de auto)
Schrep gezien Emile, ik heb hem er toen ook op aangesproken.
Hij moest er toen wel een beetje om lachen. :)
Fordman
1968 fastback

Robert P
Contacteer:

Bericht door Robert P »

Zat even te twijfelen of ik dit met jullie moest delen.. Maar ik vind het belangrijk dat jullie het ook weten.

Vanochtend het vreselijke nieuws gehad dat mijn broer is doodgestoken in Indonesie. Hij was daar op vakantie en gisteren rond 23.00u is hij doodgestoken om wat geld. Geld om sigaretten te kopen.
Veel meer weten wij ook nog niet..

Hoop geregel en we hopen hem zsm naar NL te halen. Dit kan helaas 1,5 week duren en dat is echt vreselijk.
Laatst gewijzigd door Robert P op za 11 jul, 2009 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Hekkings
Contacteer:

Bericht door Hekkings »

Sterkte.
Allard.
Een hobby mag geld kosten, daarom kook ik op gas.

Mustang 1970 hardtop coupé sold.
Mustang 1969 Sportsroof project.
Golf GTI Limited Edition 2009
Franko

Bericht door Franko »

jeeeetje is dat jouw broer? ..

Heel veel sterkte!! ... Het is eigenlijk onmogelijk om over zoiets iets zinnigs te zeggen ... ik weet hoe het is familie te verliezen, dan klinkt niks meer zinnig.

Voor wat sigarretten ... ook niet te bevatten ....

Nogmaal sterkte
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

Zo dat komt hard aan zeg :(

Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop voor je dat het wel wat sneller gaat dan anderhalve week.
Fordman
1968 fastback

Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

He gozer dat is vreselijk nieuws ,van mij en mijn hele hele familie erg veel sterkte gewenst ! .

Erg dat zoiets gebeurd maar ik zou het toch fijn vinden als wij met alle info worden voorzien !.

Als hij thuis is lijkt mij een ere optocht met zoveel mustangs mogelijk het minste wat wij kunnen doen .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
hoogenboom

Klote

Bericht door hoogenboom »

Klote man
Zo ga je toch weer nadenken over het leven.
Ook zo ver weg, ik hoop dat je broer snel thuis gebracht wordt
Heel veel sterkte voor jou en je familie

Ron
mustang12

Bericht door mustang12 »

Robert P schreef:Zat even te twijfelen of ik dit met jullie moest delen.. Maar ik vind het belangrijk dat jullie het ook weten.

Vanochtend het vreselijke nieuws gehad dat mijn broer is doodgestoken in Indonesie. Hij was daar op vakantie en gisteren rond 23.00u is hij doodgestoken om wat geld. Geld om sigaretten te kopen.
Veel meer weten wij ook nog niet..

Hoop geregel en we hopen hem zsm naar NL te halen. Dit kan helaas 1,5 week duren en dat is echt vreselijk.
zat het net te lezen op nu.nl
wens jou en je familie veel sterkte toe

jay
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”