ponys

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Justice

Bericht door Justice »

Sorry dat ik dit zeg, maar de euro heeft ons allen in de reet genaaid. En dat is JUIST te zien bij de oldtimers.

Wat vroeger de guldenprijs was is nu de europrijs. En zelfs met de waardestijging in acht genomen wordt een oldtimer nu duur betaald.

Maar de prijzen zijn ook in de states enorm gestegen. Eerst waren de oude mustangs geen knip voor de neus waard, maar nu wil elke amerikaan er een.
Justice to All
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Justice schreef:Sorry dat ik dit zeg, maar de euro heeft ons allen in de reet genaaid. En dat is JUIST te zien bij de oldtimers.

Wat vroeger de guldenprijs was is nu de europrijs. En zelfs met de waardestijging in acht genomen wordt een oldtimer nu duur betaald.

Maar de prijzen zijn ook in de states enorm gestegen. Eerst waren de oude mustangs geen knip voor de neus waard, maar nu wil elke amerikaan er een.
Je zegt het zelf: de prijzen in de States zijn ook enorm gestegen, dan kan het toch niet anders dat ze hier ook enorm stijgen? Dat heeft niets met de invoering van de euro te maken!
Erwin

1966 convertible
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Reken zelf dan maar eens uit: oude wisselkoers stond met het gulden tijdperk op ongeveer 1:1,5 (6 jaar geleden ofzo).

Reken reken reken kansloze discussie
Laatst gewijzigd door 1969Mach1 op za 11 nov, 2006 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Er staan mooie Mustang's tussen.
Ik ken de auto's niet, dus kan niets zeggen over de kwaliteit. De prijs is een samenspel tussen vraag en aanbod. Zolang de Mustangs voor deze prijzen verkocht worden, vinden de kopers het blijkbaar waard. Dat heeft niets te maken met het feit dat je ze 10 jaar geleden voor het zelfde bedrag in guldens kocht.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
efefes

Bericht door efefes »

RobSchipper schreef:Reken zelf dan maar eens uit: oude wisselkoers stond met het gulden tijdperk op ongeveer 1:1 (6 jaar geleden ofzo).

Nu krijg je voor 1 euro 1,20 dollars terug.

Oftewel: auto van 12000 dollar ---> 12000 gulden

nu 12000dollar---> 10000 euro

Ok, ok inflatie blah blah blah maar zo gaat het met veel goederen, denk alleen al aan de biertjes van 5 euro op het terras :(!
Rob,
Ik heb het nog eens nagezocht aangezien ik elk jaar wel een keertje in de States kom. De dollar/gulden koers schommelde altijd erg veel. Als je kijkt naar 1996 bijvoorbeeld had je een wisselkoers van 1 dollar - 0,77 Euro (uiteraard waren er toen nog guldens maar omgerekend naar Euro voor het gemak)

Oftewel 1996 12.000 dollar was 9.240 Euro. (En dat was 1 van de jaren waar de dollar erg goedkoop was ten opzichte van de gulden)

En bijvoorbeeld in 2001, voor de invoering van de Euro: 12.000 dollar was 28.800 gulden = 13.000 Euro

de suggestie dat alles in het Euro tijdperk twee keer zo duur geworden is dankzij de Euro wordt daarmee in elk geval niet bevestigd. (Ook al denkt bijna iedereen, en ik zelf ook in eerste instantie, dat het wel door de Euro komt)

Zie ook deze tabel met gulden/dollar koersen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door efefes op za 11 nov, 2006 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

RobSchipper schreef:Reken zelf dan maar eens uit: oude wisselkoers stond met het gulden tijdperk op ongeveer 1:1 (6 jaar geleden ofzo).

Nu krijg je voor 1 euro 1,20 dollars terug.

Oftewel: auto van 12000 dollar ---> 12000 gulden

nu 12000dollar---> 10000 euro

Ok, ok inflatie blah blah blah maar zo gaat het met veel goederen, denk alleen al aan de biertjes van 5 euro op het terras :(!
Kijk even in het tabelletje van "efefes", de dollar heeft nog nooit 1:1 gestaan met de gulden. En waar drink jij biertjes van 5 euro per stuk?
Erwin

1966 convertible
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Zeur niet zo joh! geef nou maar toe dat met de euro alles duurder is geworden (of dat je minder voor je geld kunt kopen)...
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Op het einde van mijn geld heb ik altijd een stukje maand over. Dat had ik voor de euro niet.

Aron
efefes

Bericht door efefes »

Ja, dat van die maanden die steeds langer lijken te worden heb ik ook en dat de Euro heel veel zaken echt heel veel duurder heeft gemaakt dat is zeker zo ook al beweert de politiek anders.

Mij ging het er even om dat de suggestie wordt gewekt dat de Mustangs uitsluitend door de Euro in prijs zouden zijn verdubbeld en daar zie ik geen gegronde reden voor.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

RobSchipper schreef:Zeur niet zo joh! geef nou maar toe dat met de euro alles duurder is geworden (of dat je minder voor je geld kunt kopen)...
Wie loopt hier nu te zeuren?
Erwin

1966 convertible
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

genoeg gezeurd..

Aron
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »